KALAND: 7-es BMW-vel Bangkokban

A világ egyik legjobb szállodája, a legendás bangkoki Oriental tavaly október elsején 30 darab fekete színű, hosszú tengelytávú BMW 730Li típusú, sofőrös limuzint állított csatasorba, s így jelenleg a legnagyobb BMW-flottát birtokolja a világ szállodái közül. Az Oriental vendégei tehát BMW limuzinokkal érkeznek a szállodába, amely messze földről híres szolgáltatási színvonaláról és vendégszeretetéről. A BMW még december elején, a katasztrófát megelőző hetekben európai újságírókat hívott össze, hogy demonstrálja, a BMW 7-es szériája mennyire elválaszthatatlan a luxusérzéstől, s miért a legnépszerűbb reprezentatív autó az ázsiai országban. Akkor még nem is sejtettük, hogy nemsokára a thaiföldi csodák helyett más fog az eszünkbe jutni Thaiföldre emlékezvén.

Szálláshelyünk, a Mandarin Oriental csoporthoz tartozó 128 éves Oriental Hotel a Chao Phraya folyó partján fekszik, és elismerten a világ egyik legjobb szállodája. Dr. Frank Rösler, a BMW Thailand elnöke köszöntőbeszédében kiemelte, rendkívül örülnek annak, hogy a BMW 7-es szériája az Oriental szerves részévé vált, osztozik sikerében, és ezáltal még jobban megerősítette a nagyautó-szegmensben kiérdemelt előkelő helyét.

A thai piacon a 7-es BMW iránt különösen nagy a kereslet: 2004. január és augusztus között az előző év hasonló időszakához képest 170 százalékkal többet adtak el belőle, összesen 244 darabot. A jelenleg futó 7-es széria különben az eddigi legsikeresebb csúcsmodell a márka történetében: Ázsiában már most kétszer annyit szállítottak ki belőle az ügyfeleknek, mint az előző generációs 7-esből.

Aki Thaiföldön nagy BMW-vel utazik, vagy ilyen autót vezet, számíthat az emberek fürkésző tekintetére, hiszen a magas luxusadó miatt leginkább a topmenedzserek engedhetnek meg maguknak ekkora limuzint. A thai kormány is 7-es BMW-ket használ hivatalos autóként nemzetközi konferenciák alkalmával. Az Oriental számára ezek után kézenfekvő volt, hogy saját flottáját is a BMW rayongi összeszerelő üzemében készült, hosszú tengelytávú 730Li-kből állítsa össze, amelyek üzemeltetését és szervizelését a megállapodás szerint a BMW Thaiföld, finanszírozását pedig a BMW Financial Services, a márka pénzügyi szolgáltatója látja el.

Az Oriental BMW-i

A világ autópiacainak prémium szegmense folyamatosan növekszik, a BMW Csoporthoz tartozó márkák pedig - a BMW, a Mini és a Rolls-Royce is - mind a prémiumosztályba sorolhatók. A prémium jelző a BMW-nél azonban nemcsak a termékeket illeti, hanem az üzleti folyamatokat és döntéseket is. Vásárlói az érzelmi szálat keresik az autóban, és fontosnak tartják az innovatív technológiát és a kitűnő minőséget is. Mivel mindezt az autókban hiánytalanul meglelik, hajlandók magasabb vételárat fizetni.

A BMW Csoport fő stratégiája a márka vonzerejének a fenntartása, amelyben a kivételes vezetési élmény ugyanúgy szerepet játszik, mint a luxuskörnyezet. A tekintélyes európai lapoktól, magazinoktól érkezett 13 újságíró és fotográfus Bangkokban meggyőződhetett arról, hogy a BMW számára mit jelent a luxus.

A BMW felfogásában a luxus az érzés, a luxusnak illata van, a luxus minden, ami öröm a szemnek, a fülnek, az orrnak és a kéznek, egyszóval az érzékeinknek. A 2001-ben bemutatott 7-es széria, de különösen a hosszú tengelytávú verziók e filozófia szerint készülnek.

A 730Li-vel utazni maga a nyugalom. Az ember keresztbe tett lábakkal figyelheti, hogy a sofőr miként lavíroz a széles autóval az elképesztő bangkoki forgalomban, ahol szűkek a forgalmi sávok, és minden centiméter számít. Európai ember számára meghökkentő, milyen bátran közlekednek a helyiek a személyautókkal, buszokkal, teherautókkal, no meg a háromkerekű tuk-tukokkal, néha valóságos kamikazemutatványokat adva elő. Bangkokban 6,5 millió ember él, s nem sokkal kevesebb jármű rója az utakat. Este hét óra körül tetőzik a forgalom, ekkor nem ritka a negyedórás egy helyben állás sem. A BMW 730Li-ben azonban a várakozás is kellemes, a sofőrök pedig kivétel nélkül beszélnek angolul.

BMW-tevékenység a térségben

A BMW Csoportnak ma 23 gyára és összeszerelő üzeme van a világ 14 országában. Az értékesítési hálózatot 33 saját tulajdonú cég és 3000 kereskedés alkotja, a kisebb piacokat importőrök szolgálják ki. Mindent összevetve, 150 országban képviselteti magát, ami nagyon kiterjedt hálózat egy prémiummárkánál.

A német gyártó - termékoffenzívájával párhuzamosan - az ázsiai térségben is nagyfokú terjeszkedésbe kezdett az elmúlt években. 2004 májusában nyitotta meg kapuit például a shenyangi gyártóüzem Kína északkeleti részén, s ezáltal sikerült minden stratégiai pontot lefednie Ázsiában. Összeszerelő üzemeket létesített Indonéziában, Thaiföldön (BMW Manufacturing Thailand Co.) és Malajziában, emellett Japánban, Dél-Koreában, Indonéziában, Thaiföldön (BMW Thailand Co.), a Fülöp-szigeteken és Malajziában leányvállalatot is alapított.

December 16-án, thaiföldi tartózkodásunk második napján látogattuk meg a Bangkoktól körülbelül 180 kilométerre fekvő, Rayong tartományi összeszerelő üzemet, amely az egyetlen százszázalékosan BMW-tulajdonú gyáregység Ázsiában. Az úgynevezett CKD (Completely Knocked Down) üzemet 2000 májusában létesítették. Előnye az, hogy a szerelési folyamat során megfelelő arányban helyi gyártású alkatrészeket építenek be az autókba, így kerülik el a magas büntetővámokat, és a készterméket versenyképes áron tudják kínálni. A rayongi CKD üzem akkor játszik majd kiemelten fontos szerepet a térségben, ha a Délkelet-Ázsiai Államok Szövetségének Szabadkereskedelmi Területe (Asean Free Trade Area - AFTA) a tervezett hatékonysággal működik. Kiváló pozícióban lesz ugyanis ahhoz, hogy járművekkel és szolgáltatásokkal lássa el az AFTA-országokat. Most évente 4000 autót szerelnek össze a gyárban, de a jövőben két műszakban a termelést évi 12 ezer darabra kívánják növelni.

A rayongi üzemegységben a mai napig összesen 10 ezer gépkocsi készült. Alapításakor a középkategóriás 318i és 323i BMW-k összeszerelésével kezdte a működését, egy év elteltével már négy- és hathengeres motorok is kikerültek kapuin. 2001 novemberében felvették a palettára a BMW 330i-t, és 2003 januárjában az AFTA keretén belül Indonéziába exportálták belőle az első darabot. 2004 májusában elindult a BMW 525i és 525i SE, szeptemberben pedig az 520i összeszerelése. Máig körülbelül 2000 darab 5-ös hagyta el a gyár kapuját.

A dingolfingi gyár mellett a rayongi az egyedüli a világon, ahol 7-es szériás BMW-ket szerelnek össze: 2002 októberétől körülbelül ezer darabot gyártottak belőle. A 730Li 2003 júniusától készül Thaiföldön, Indonéziába az elsőt az AFTA keretén belül 2003 októberében exportálták. Az összeszerelés német normák alapján folyik, a legmagasabb minőségi követelmények betartásával, amit a BMW auditorai rendszeresen ellenőrznek. Az üzem területén tesztelik is az elkészült autókat. Lepróbálják például a futóművet, ellenőrzik a szigetelést és az elektromos rendszert, illetve motordiagnosztikát végeznek. Annyi biztos, a thai "kézimunka" ugyanolyan magas színvonalú, mint akár a német, mert az alkalmazottak rendkívül jól képzettek.

Segítsünk Thaiföldnek!

A thai emberek mérhetetlenül kedvesek, sokat mosolyognak, tisztelettudóak, előzékenyek, megbecsülik a turistákat. Az országot nemrégiben ért súlyos természeti katasztrófa valószínűleg visszaveti a turizmust, ami szinte második természeti csapás az országnak, amelyik ebből él. A világban élő sok-sok millió segítőkész ember talán azzal tud adni a legtöbbet, ha továbbra is ellátogat az ország cunamitól érintetlenül hagyott részébe. A BMW AG a katasztrófa sújtotta embereknek jelentős adományt juttatott el. Segítsünk mindannyian, hogy ez a csodálatos ország minél hamarabb talpra álljon, s ha egyáltalán lehetséges, minél hamarabb gyógyuljanak be a sebek a testén és az emberek lelkében.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo