KALAND: 7-es BMW-vel Bangkokban

A világ egyik legjobb szállodája, a legendás bangkoki Oriental tavaly október elsején 30 darab fekete színű, hosszú tengelytávú BMW 730Li típusú, sofőrös limuzint állított csatasorba, s így jelenleg a legnagyobb BMW-flottát birtokolja a világ szállodái közül. Az Oriental vendégei tehát BMW limuzinokkal érkeznek a szállodába, amely messze földről híres szolgáltatási színvonaláról és vendégszeretetéről. A BMW még december elején, a katasztrófát megelőző hetekben európai újságírókat hívott össze, hogy demonstrálja, a BMW 7-es szériája mennyire elválaszthatatlan a luxusérzéstől, s miért a legnépszerűbb reprezentatív autó az ázsiai országban. Akkor még nem is sejtettük, hogy nemsokára a thaiföldi csodák helyett más fog az eszünkbe jutni Thaiföldre emlékezvén.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Szálláshelyünk, a Mandarin Oriental csoporthoz tartozó 128 éves Oriental Hotel a Chao Phraya folyó partján fekszik, és elismerten a világ egyik legjobb szállodája. Dr. Frank Rösler, a BMW Thailand elnöke köszöntőbeszédében kiemelte, rendkívül örülnek annak, hogy a BMW 7-es szériája az Oriental szerves részévé vált, osztozik sikerében, és ezáltal még jobban megerősítette a nagyautó-szegmensben kiérdemelt előkelő helyét.

A thai piacon a 7-es BMW iránt különösen nagy a kereslet: 2004. január és augusztus között az előző év hasonló időszakához képest 170 százalékkal többet adtak el belőle, összesen 244 darabot. A jelenleg futó 7-es széria különben az eddigi legsikeresebb csúcsmodell a márka történetében: Ázsiában már most kétszer annyit szállítottak ki belőle az ügyfeleknek, mint az előző generációs 7-esből.

Aki Thaiföldön nagy BMW-vel utazik, vagy ilyen autót vezet, számíthat az emberek fürkésző tekintetére, hiszen a magas luxusadó miatt leginkább a topmenedzserek engedhetnek meg maguknak ekkora limuzint. A thai kormány is 7-es BMW-ket használ hivatalos autóként nemzetközi konferenciák alkalmával. Az Oriental számára ezek után kézenfekvő volt, hogy saját flottáját is a BMW rayongi összeszerelő üzemében készült, hosszú tengelytávú 730Li-kből állítsa össze, amelyek üzemeltetését és szervizelését a megállapodás szerint a BMW Thaiföld, finanszírozását pedig a BMW Financial Services, a márka pénzügyi szolgáltatója látja el.

Az Oriental BMW-i

A világ autópiacainak prémium szegmense folyamatosan növekszik, a BMW Csoporthoz tartozó márkák pedig - a BMW, a Mini és a Rolls-Royce is - mind a prémiumosztályba sorolhatók. A prémium jelző a BMW-nél azonban nemcsak a termékeket illeti, hanem az üzleti folyamatokat és döntéseket is. Vásárlói az érzelmi szálat keresik az autóban, és fontosnak tartják az innovatív technológiát és a kitűnő minőséget is. Mivel mindezt az autókban hiánytalanul meglelik, hajlandók magasabb vételárat fizetni.

A BMW Csoport fő stratégiája a márka vonzerejének a fenntartása, amelyben a kivételes vezetési élmény ugyanúgy szerepet játszik, mint a luxuskörnyezet. A tekintélyes európai lapoktól, magazinoktól érkezett 13 újságíró és fotográfus Bangkokban meggyőződhetett arról, hogy a BMW számára mit jelent a luxus.

A BMW felfogásában a luxus az érzés, a luxusnak illata van, a luxus minden, ami öröm a szemnek, a fülnek, az orrnak és a kéznek, egyszóval az érzékeinknek. A 2001-ben bemutatott 7-es széria, de különösen a hosszú tengelytávú verziók e filozófia szerint készülnek.

A 730Li-vel utazni maga a nyugalom. Az ember keresztbe tett lábakkal figyelheti, hogy a sofőr miként lavíroz a széles autóval az elképesztő bangkoki forgalomban, ahol szűkek a forgalmi sávok, és minden centiméter számít. Európai ember számára meghökkentő, milyen bátran közlekednek a helyiek a személyautókkal, buszokkal, teherautókkal, no meg a háromkerekű tuk-tukokkal, néha valóságos kamikazemutatványokat adva elő. Bangkokban 6,5 millió ember él, s nem sokkal kevesebb jármű rója az utakat. Este hét óra körül tetőzik a forgalom, ekkor nem ritka a negyedórás egy helyben állás sem. A BMW 730Li-ben azonban a várakozás is kellemes, a sofőrök pedig kivétel nélkül beszélnek angolul.

BMW-tevékenység a térségben

A BMW Csoportnak ma 23 gyára és összeszerelő üzeme van a világ 14 országában. Az értékesítési hálózatot 33 saját tulajdonú cég és 3000 kereskedés alkotja, a kisebb piacokat importőrök szolgálják ki. Mindent összevetve, 150 országban képviselteti magát, ami nagyon kiterjedt hálózat egy prémiummárkánál.

A német gyártó - termékoffenzívájával párhuzamosan - az ázsiai térségben is nagyfokú terjeszkedésbe kezdett az elmúlt években. 2004 májusában nyitotta meg kapuit például a shenyangi gyártóüzem Kína északkeleti részén, s ezáltal sikerült minden stratégiai pontot lefednie Ázsiában. Összeszerelő üzemeket létesített Indonéziában, Thaiföldön (BMW Manufacturing Thailand Co.) és Malajziában, emellett Japánban, Dél-Koreában, Indonéziában, Thaiföldön (BMW Thailand Co.), a Fülöp-szigeteken és Malajziában leányvállalatot is alapított.

December 16-án, thaiföldi tartózkodásunk második napján látogattuk meg a Bangkoktól körülbelül 180 kilométerre fekvő, Rayong tartományi összeszerelő üzemet, amely az egyetlen százszázalékosan BMW-tulajdonú gyáregység Ázsiában. Az úgynevezett CKD (Completely Knocked Down) üzemet 2000 májusában létesítették. Előnye az, hogy a szerelési folyamat során megfelelő arányban helyi gyártású alkatrészeket építenek be az autókba, így kerülik el a magas büntetővámokat, és a készterméket versenyképes áron tudják kínálni. A rayongi CKD üzem akkor játszik majd kiemelten fontos szerepet a térségben, ha a Délkelet-Ázsiai Államok Szövetségének Szabadkereskedelmi Területe (Asean Free Trade Area - AFTA) a tervezett hatékonysággal működik. Kiváló pozícióban lesz ugyanis ahhoz, hogy járművekkel és szolgáltatásokkal lássa el az AFTA-országokat. Most évente 4000 autót szerelnek össze a gyárban, de a jövőben két műszakban a termelést évi 12 ezer darabra kívánják növelni.

A rayongi üzemegységben a mai napig összesen 10 ezer gépkocsi készült. Alapításakor a középkategóriás 318i és 323i BMW-k összeszerelésével kezdte a működését, egy év elteltével már négy- és hathengeres motorok is kikerültek kapuin. 2001 novemberében felvették a palettára a BMW 330i-t, és 2003 januárjában az AFTA keretén belül Indonéziába exportálták belőle az első darabot. 2004 májusában elindult a BMW 525i és 525i SE, szeptemberben pedig az 520i összeszerelése. Máig körülbelül 2000 darab 5-ös hagyta el a gyár kapuját.

A dingolfingi gyár mellett a rayongi az egyedüli a világon, ahol 7-es szériás BMW-ket szerelnek össze: 2002 októberétől körülbelül ezer darabot gyártottak belőle. A 730Li 2003 júniusától készül Thaiföldön, Indonéziába az elsőt az AFTA keretén belül 2003 októberében exportálták. Az összeszerelés német normák alapján folyik, a legmagasabb minőségi követelmények betartásával, amit a BMW auditorai rendszeresen ellenőrznek. Az üzem területén tesztelik is az elkészült autókat. Lepróbálják például a futóművet, ellenőrzik a szigetelést és az elektromos rendszert, illetve motordiagnosztikát végeznek. Annyi biztos, a thai "kézimunka" ugyanolyan magas színvonalú, mint akár a német, mert az alkalmazottak rendkívül jól képzettek.

Segítsünk Thaiföldnek!

A thai emberek mérhetetlenül kedvesek, sokat mosolyognak, tisztelettudóak, előzékenyek, megbecsülik a turistákat. Az országot nemrégiben ért súlyos természeti katasztrófa valószínűleg visszaveti a turizmust, ami szinte második természeti csapás az országnak, amelyik ebből él. A világban élő sok-sok millió segítőkész ember talán azzal tud adni a legtöbbet, ha továbbra is ellátogat az ország cunamitól érintetlenül hagyott részébe. A BMW AG a katasztrófa sújtotta embereknek jelentős adományt juttatott el. Segítsünk mindannyian, hogy ez a csodálatos ország minél hamarabb talpra álljon, s ha egyáltalán lehetséges, minél hamarabb gyógyuljanak be a sebek a testén és az emberek lelkében.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo