Az internetgazdaság minden zavar ellenére egészségesen növekedett 2000-ben is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a foglalkoztatottak száma meghaladta a biztosítási iparban dolgozókét, a bevételek pedig elérték a 830 milliárd dollárt. A Wall Street borúlátó elemzéseivel és a sajtóban mostanában gyakran olvasható pániktudósításokkal ellentétben az internetes üzlet növekedése nem lassult le – állítják a texasi Center for Research in Electronic Commerce kutatói. Figyelemre méltó viszont, hogy a jelentős gazdasági teljesítmények nem az elmúlt években indított „tisztán” internetes vállalkozásokhoz kapcsolódnak, és az internetes gazdaság egyre inkább integrálódik a hagyományos gazdaságba. Miközben vezető lapok drámai beszámolókban tudósítanak internetes cégek csődjéről, az internetgazdaság 2000 első hat hónapjában 612 ezer új állást teremtett, és ma összesen 3 millió embert foglalkoztat A dolgozók 70 százaléka nem technikai jellegű munkát végez, hanem gyártással, kereskedelemmel, marketinggel vagy adminisztrációval foglalkozik.
A kutatás szerint jelentősen növekedett az internetgazdaságban tevékenykedő cégek árbevétele is. A 2000-re becsült 830 milliárd dollár 58 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. (1998-hoz viszonyítva pedig 158 százalékot.) Az iparág erős termelékenységét mutatja, hogy az árbevételek kétszer gyorsabban gyarapodnak, mint a foglalkoztatottak száma. A termelékenység növekedése a gazdasági növekedés általános lassulása ellenére is számos céget arra fog ösztönözni, hogy az internetes gazdaságba fektessen be. Az internetes gazdaság óriási potenciálját jelzi, hogy a kutatók által megkeresett cégek 90 százaléka még csak most kezd bele ellátási láncának internetre vitelére.
Forrás: dotkom.hu
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.