Az egyedülálló élményt először is az autó elképesztő méretei nyújtják. Amerikában a Hummer H2 normális méretű SUV-nak számít, Európában azonban valóságos óriás: majd 5 méter hosszú, 2 méter magas, és a tükrökkel együtt 2,4 méter széles!
Férfias, kemény vonások
Alapvető vonásai ennek a változatnak is férfiasan kemények, erősek. A csaknem függőleges szélvédő, a négyszögletes, kisméretű ablakok, a vízszintes tető, az egyenes hátfal és a kör alakú első, illetve kocka hátsó lámpák, a két hátsó, vastag vonószem, valamint az emelőkarokkal kívülről nyitható, műanyag motorháztető mind a military stílus túlhangsúlyozott jegyei. A viszonylag egyszerű lökhárítók a funkcionalitást erősítik, a brutális kinézetű, hetes tagolású, krómozott hűtőrács és a gazdag körbekrómozás azonban a tábornoki luxust sugallja. Tény, amerre jártunk, az autó közfeltűnést keltett irdatlan méreteivel és lenyűgöző megjelenésével.
A bébi Hummer meglepően kezes jószág: változó rásegítésű kormánya, elektronikus gázpedálja és 6 literes V8-as motorja révén közúton és terepen is otthonosan viselkedik. A szelídített hangú Vortec motor 315 lóerejére azonban szükség van a nagy test mozgatásához, s nagy sebességnél a légellenállás leküzdéséhez. A nyomatékos V8-as 1500-as fordulatszámtól egyenletesen húz, de 130 kilométer/órás sebességtől némiképp alábbhagy a lendülete. Útviszonyoktól függően a H2-es 21–25 litert fogyaszt, de a teljesítmény forszírozásával akár 30 litert is leguríthat a torkán.
Terepen elemében van
A H2-es terepen érzi igazából elemében magát. Itt egészen finoman irányítható. Fejlett összkerékhajtási rendszere és masszív felfüggesztése, rövid túlnyúlásai, nagy kerekei, valamint 25–27 centis hasmagassága szinte mindenen átsegítik. Magától értetődő természetességgel közlekedik a 60 százalékos emelkedőn, a 40 százalékos oldallejtőn vagy az 50 centiméter mély vízben is. A váltó két magas és két alacsony fokozattal fölszerelt, amelyek a normál összkerékmeghajtás (40/60) mellett síkos úton automatikusan zárják a központi differenciált (50/50), sziklamászásnál csökkentik a váltóáttételt, nagyon nehéz akadályok leküzdésénél pedig zárják a hátsó differenciálművet is. A kipörgésgátló jóvoltából a H2 három pörgő kerékkel is fölkapaszkodik az enyhe emelkedőn, a TC2 bekapcsolásával pedig mély hó sem jelent számára akadályt. Tapasztalatunk szerint csupán a meredek emelkedő és a mély sár párosa okozhat számára gondot, a gumik eltömődése után a nagy önsúly pörgő kerekek mellett is visszahúzhatja. Ezzel együtt érdemes megtanulni vezetni, s tény: az Egyesült Államokban erre külön tanfolyamokat szerveznek!
Aki extravagáns járműre vágyik, vagy egyszerűen csak minden évszakban használható, masszív, vontatáshoz is ideális járművet keres, Magyarországon 22,85 millió forintért hozzájuthat egy Hummer H2-höz. Az alapváltozathoz terep- és luxuscsomagot – az USA-ban különböző tuningkitteket – is lehet kérni, így a teljes felszereltségű verzió 25–26 millió forintba kerül.
Műszaki adatok
Jelleg: ötajtós szabadidő-terepjáró. Háromrészes, hegesztett létraalváz, acél felépítmény. Hosszában álló orrmotor, állandó összkerék-hajtás. Négyfokozatú, automatikus váltómű.
Hajtómű: V elrendezésű, nyolchengeres benzinmotor. Hengerenként két szelep. 5967 cm3, 236 kW/316 LE 5200/percnél. Max. nyomaték 488 Nm 4000/percnél.
Golyócirkulációs, változó áttételű szervokormány, fordulókör átmérője 13,5 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBV, TCS kipörgésgátló. Elöl független felfüggesztés torziós rugóval, hátul 5 fokozatú torziós tekercsrugó, stabilizálórúd, illetve fokozatmentesen állítható levegőrugó.
Méretek, súlyok: hosszúság 4820 mm, szélesség 2063 mm, magasság 1977 mm, tengelytáv 3118 mm. Kerékméret 8,5 x 17, gumiméret 315/70 R 17. Saját tömeg 2909 kg, megengedett össztömeg 3500 kg. Üzemanyag 121 liter. Csomagtér 1132/2452 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 160 km/h, gyorsulás 0–100 km/h 10,5 s, hatótávolság 500 km, tesztfogyasztás 23 liter.
Gazdasági adatok
Alapár: 22 850 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, riasztó, 2 légzsák, nyolc irányban állítható elektromos első ülések, vezetőinformációs rendszer, kétzónás légkondicionáló, elektromos ablakemelők, Bose hangrendszer 9 hangszóróval és CD-rádióval, multifunkciós bőrkormány, elektrokróm belső tükör iránytűvel, teljes alvázborítás és -védelem, elektromosan állítható, fűthető, intelligens külső tükrök, futófények, ködlámpák.
Extrák: légrugós automata szintszabályozás hátul kompresszorral, napfénytető, kiegészítő fényszórók, lámpavédők, terepcsomag (teljes légrugózás, fekete tetőlécek, 6 lemezes CD-váltó, bozótrács, elsősegélycsomag, szerszámosláda), luxuscsomag (fűtött bőrülések, krómcsomag – tetőlécek, kilincsek, tükörházak, rendszámtábla-keret, oldalfellépő vagy tetőlétra, 6 lemezes CD-váltó).
Garancia: 1 év teljes körű garancia.