Az Accord látványa megkapó. A kategóriájában legáramvonalasabb, 0,26-os alaktényezőjű, lendületes rajzolatú karosszéria semelyik más autóéra nem hasonlít. Jellegzetességei: döntött üveg- és kiterjedt fémfelületek, magasan húzódó övvonal, meredeken lecsapott far. Utóbbi látványosságai a gyönyörűen kimunkált, kör alakú hátsó lámpaegységek. A frontrészt pajzsszerű hűtőmaszk, sportosan vékonyra húzott fényszórók határozzák meg, no és az ékalakot felvevő motorháztető, amely kissé agresszívvé is teszi a megjelenését. Az irányjelzőket a visszapillantókba integrálták, mégpedig úgy, hogy azok este villódzásukkal ne zavarják a sofőrt.
Az új Honda Accord 65 milliméterrel hosszabb, 15-tel magasabb és 10-zel szélesebb elődjénél, ám az utastér méreteit ez alig befolyásolja. A vállnak és fejnek némileg nagyobb tér jut, ám a térdhely passzentos maradt. Persze hátul így is kényelmesen elfér két felnőtt és egy gyermek. Jó érzést keltenek a nívós anyagok és a gondos összeszerelés. A vezető helyét körültekintéssel tervezték meg: a bőrvolán és a pedálok ideális szöget zárnak be, a váltó tökéletesen kézre áll. Az ülések – a legjobbak közé sorolhatók a piacon – a test minden részét támasztják, ülőlapjuk megfelelő hosszúságú és kitűnően állítható.
A 2,2 literes i-CTDi dízel futáskultúrája és takarékossága páratlan. A teljes egészében alumíniumból készült blokk második generációs, közös nyomócsöves befecskendezési rendszert kapott, a 140 lóerős teljesítmény és 340 Nm-es maximális nyomaték előállításában pedig egy köztes hűtő és egy változó geometriájú Garrett turbótöltő segít. Némi dízeles vibrálás csak alapjáraton fedezhető fel az utastérben, az erőforrás egyébként a teljes fordulatszám-tartományban megdöbbentően csendesen és kulturáltan végzi a dolgát. És a sportosság sem áll távol tőle: ha ügyes a sofőr, 9,4 másodperc múlva már 100-nál jár a sebességmérő, az előzések pedig pillanatok alatt, bármely fokozatban kivitelezhetők. Gyorsításnál turbólyuk nem érzékelhető, a húzóerő fokozatosan épül fel, a motornak 1200-1300-as fordulattól már elegendő ereje van. Autópályán és városban a fogyasztás nem kúszik 8 liter fölé, ami dicséretes (kár, hogy fedélzeti számítógép erről nem tájékoztat). A pazar erőforráshoz ötfokozatú, pontosan járó kézi váltót kapcsoltak, amely egy hatsebességes váltó jellemzőivel bír: 80 km/h alatt az ötödik fokozat nemigen alkalmazható, és 160 km/h-s sebességnél is csak 3000-et fordul a főtengely.
A futómű az elődéhez képest feszesebb, ám precízebb, és mind városban, mind azon kívül jó partner. Csillapítása nagyon jó, és az autót nem engedi eltáncolni a kanyar ívéről. A kormányzás pontos, a fékrendszer hatékony, pusztán a túl puha elektronikus gázpedállal kell megbarátkozni.
A Honda Accord az új, első osztályú i-CTDi erőforrással igazi bestseller lehet. Ára reális: 6 millió 999 ezer forint.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres common rail II turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 2204 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 340 Nm 2000/percnél.
Hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,6 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű, hátul öt lengőkaros független felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4665 mm, szélesség 1760 mm, magasság 1445 mm, tengelytáv 2670 mm. Kerékméret 6,5 JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtartó 459 liter. Saját tömeg 1419 kg, megengedett össztömeg 1920 kg. Üzemanyag 65 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 210 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,4 s, fogyasztás 7,1/4,5/5,4 liter/100 km, tesztfogyasztás 6,9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Accord i-CTDi Sport): 6 999 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, riasztó, 6 légzsák, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, bőrkormány, deréktámasz, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, automata légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangfallal, esőérzékelős ablaktörlő, könyöktámasz elöl, bőr váltógomb, tempomat, krómkilincsek, könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (nettó, forint): levehető vonóhorog 153 038, i-VES Fedélzeti Szórakoztató Rendszer 594 462, sport első lökhárító és küszöb 231 000, parkolóradar 107 800, első ködlámpa 115 500, 17” kerekek 383 213.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 6 év rozsdásodás ellen, 3 év a fényezésre.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 156 000 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Honda Hungary Kft.
„Honda Motor Művek”
A meghatározó autógyártók évek óta alkalmaznak korszerű turbódízelmotorokat, és a dízelautók iránt már nagyobb a kereslet, mint a benzinesek iránt. Ezt a Honda sem nézhette tétlenül, így évekkel a versenytársak után kifejlesztette első saját dízelmotorját. Megérte kivárni: az i-CTDi motor új mércét állít a kategóriában.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.