Az Accord látványa megkapó. A kategóriájában legáramvonalasabb, 0,26-os alaktényezőjű, lendületes rajzolatú karosszéria semelyik más autóéra nem hasonlít. Jellegzetességei: döntött üveg- és kiterjedt fémfelületek, magasan húzódó övvonal, meredeken lecsapott far. Utóbbi látványosságai a gyönyörűen kimunkált, kör alakú hátsó lámpaegységek. A frontrészt pajzsszerű hűtőmaszk, sportosan vékonyra húzott fényszórók határozzák meg, no és az ékalakot felvevő motorháztető, amely kissé agresszívvé is teszi a megjelenését. Az irányjelzőket a visszapillantókba integrálták, mégpedig úgy, hogy azok este villódzásukkal ne zavarják a sofőrt.
Az új Honda Accord 65 milliméterrel hosszabb, 15-tel magasabb és 10-zel szélesebb elődjénél, ám az utastér méreteit ez alig befolyásolja. A vállnak és fejnek némileg nagyobb tér jut, ám a térdhely passzentos maradt. Persze hátul így is kényelmesen elfér két felnőtt és egy gyermek. Jó érzést keltenek a nívós anyagok és a gondos összeszerelés. A vezető helyét körültekintéssel tervezték meg: a bőrvolán és a pedálok ideális szöget zárnak be, a váltó tökéletesen kézre áll. Az ülések – a legjobbak közé sorolhatók a piacon – a test minden részét támasztják, ülőlapjuk megfelelő hosszúságú és kitűnően állítható.
A 2,2 literes i-CTDi dízel futáskultúrája és takarékossága páratlan. A teljes egészében alumíniumból készült blokk második generációs, közös nyomócsöves befecskendezési rendszert kapott, a 140 lóerős teljesítmény és 340 Nm-es maximális nyomaték előállításában pedig egy köztes hűtő és egy változó geometriájú Garrett turbótöltő segít. Némi dízeles vibrálás csak alapjáraton fedezhető fel az utastérben, az erőforrás egyébként a teljes fordulatszám-tartományban megdöbbentően csendesen és kulturáltan végzi a dolgát. És a sportosság sem áll távol tőle: ha ügyes a sofőr, 9,4 másodperc múlva már 100-nál jár a sebességmérő, az előzések pedig pillanatok alatt, bármely fokozatban kivitelezhetők. Gyorsításnál turbólyuk nem érzékelhető, a húzóerő fokozatosan épül fel, a motornak 1200-1300-as fordulattól már elegendő ereje van. Autópályán és városban a fogyasztás nem kúszik 8 liter fölé, ami dicséretes (kár, hogy fedélzeti számítógép erről nem tájékoztat). A pazar erőforráshoz ötfokozatú, pontosan járó kézi váltót kapcsoltak, amely egy hatsebességes váltó jellemzőivel bír: 80 km/h alatt az ötödik fokozat nemigen alkalmazható, és 160 km/h-s sebességnél is csak 3000-et fordul a főtengely.
A futómű az elődéhez képest feszesebb, ám precízebb, és mind városban, mind azon kívül jó partner. Csillapítása nagyon jó, és az autót nem engedi eltáncolni a kanyar ívéről. A kormányzás pontos, a fékrendszer hatékony, pusztán a túl puha elektronikus gázpedállal kell megbarátkozni.
A Honda Accord az új, első osztályú i-CTDi erőforrással igazi bestseller lehet. Ára reális: 6 millió 999 ezer forint.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres common rail II turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 2204 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 340 Nm 2000/percnél.
Hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,6 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű, hátul öt lengőkaros független felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4665 mm, szélesség 1760 mm, magasság 1445 mm, tengelytáv 2670 mm. Kerékméret 6,5 JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtartó 459 liter. Saját tömeg 1419 kg, megengedett össztömeg 1920 kg. Üzemanyag 65 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 210 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,4 s, fogyasztás 7,1/4,5/5,4 liter/100 km, tesztfogyasztás 6,9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Accord i-CTDi Sport): 6 999 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, riasztó, 6 légzsák, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, bőrkormány, deréktámasz, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, automata légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangfallal, esőérzékelős ablaktörlő, könyöktámasz elöl, bőr váltógomb, tempomat, krómkilincsek, könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (nettó, forint): levehető vonóhorog 153 038, i-VES Fedélzeti Szórakoztató Rendszer 594 462, sport első lökhárító és küszöb 231 000, parkolóradar 107 800, első ködlámpa 115 500, 17” kerekek 383 213.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 6 év rozsdásodás ellen, 3 év a fényezésre.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 156 000 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Honda Hungary Kft.
„Honda Motor Művek”
A meghatározó autógyártók évek óta alkalmaznak korszerű turbódízelmotorokat, és a dízelautók iránt már nagyobb a kereslet, mint a benzinesek iránt. Ezt a Honda sem nézhette tétlenül, így évekkel a versenytársak után kifejlesztette első saját dízelmotorját. Megérte kivárni: az i-CTDi motor új mércét állít a kategóriában.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.