A Honda CR-V első generációja is modern és vonzó megjelenésű városi terepjáró volt, de utóda még harmonikusabban ötvözi ezeket a vonásokat a személyautós jelleggel. A Honda stílusjegyeit jól mutató divatos hobbiterepjáró mindenütt magára vonja a figyelmet. Küllemét meghatározza a masszív első lökhárító, a magasabb építés, a 16 colos kerekek, az oldalküszöbök és tetőlécek, valamint az ízlésesen borított, hátsó ajtóra telepített pótkerék.
A népszerű szabadidő-terepjárók között a Honda CR-V modellé az egyik legnagyobb, ha nem a legtágasabb belső tér. A kocsi minden tekintetben méretes, hátul hárman is gond nélkül ülhetnek: a változtatható dőlésszögű hátsó üléstámlák és a 17 centiméteren tologatható üléspad lakályossá teszi az utazást. Még hátratolt üléspaddal is több mint fél köbméteres a raktér, és előrehajtott ülésekkel egészen hosszú tárgyak is szállíthatók, mert a hátsó ablak külön is nyílik. Ötletes megoldások hadával találkozni: a csomagtér padlójából piknikasztal hajtogatható ki, közepén lyukkal a napernyőnek, elöl felhajtható pohártartó asztalka van, a műszerfali két kapaszkodó közül pedig az egyik a kézifékkar. Eredeti a középkonzol is a nyomkodós-tekerős kezelőszervekkel, viszont a rádió eléréséhez nyújtózkodni kell. Máskülönben a vezető mindent a helyén talál, és jól érzi magát az őt körülölelő bőr-szövet ülésekben.
A változó szelepvezérléses, pörgős VTEC motorok CR-V-ben dolgozó változata az i-VTEC, amely változó szelepkiemelést és változó szívócsőhosszt is kapott. Ez az alsó fordulatszámokban is jó nyomatékot, egyenletes gyorsulást eredményez. Az erős benzines egység hangja távoli, csak négyezres fordulat felett szűrődik be azt utastérbe. A CR-V váltója sem okoz csalódást, pontosan megvezetett, rövid utakon jár, partner a gyors kapcsolgatásban. A feszes beállítású futómű, valamint a kellően közvetlen kormányzás révén a CR-V városban, országúton egyaránt nagyon fordulékony és stabil, majdnem mint egy személyautó. Terepen is hozza a formáját: a meredek kaptatókon különösebb nehézség nélkül küzdi fel magát, bár nincs differenciálzárja. Összkerékhajtási rendszere a hátsó differenciálműbe integrált kettős olajpumpán alapszik, amit az első és a hátsó tengely forgat. Csak akkor jut nyomaték a hátsó kerekekre, ha az elsők kipörögnek.
A csinos külsejű Honda CR-V tágas, praktikus és ötletekkel teli belső teret rejt, aszfalton hondás erényeit csillogtatja, könnyű terepen pedig magabiztosan mozog. 7,3 milliós alapára a gazdag felszereltség tudatában igen versenyképes.
Műszaki adatok
Jelleg: ötajtós szabadidő-terepjáró. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, real time automatikusan összkerékhajtás.
Hajtómű: soros négyhengeres, intelligensen változó szelepvezérléses i-VTEC benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 110 kW/150 LE 6500/percnél. Max. nyomaték 192 Nm 4000/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD elektronikus fékerő-elosztó.
Méretek, súlyok: hosszúság 4575 mm, szélesség 1780 mm, magasság 1710 mm, tengelytáv 2620 mm. Csomagtér 527/628/952 liter. Üzemanyag 58 liter. Saját tömeg 1452 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 177 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 11,7/7,7/9,1, tesztfogyasztás 11,1 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Honda CR-V 2.0i ES): 7 280 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 4 légzsák, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető tükrök, elektromos napfénytető, állítható magasságú kormány, állítható magasságú vezetőülés, dönthető és távolságban állítható hátsó ülések, csomagtér roló, fényszórómosó, fényezett tükrök, lökhárítók és küszöbök, 2 kartámasz, könnyűfém keréktárcsák, titán műszerfal és ajtóbetétek.
Extrák (bruttó, forint): gallytörő 124 999, oldalfellépő 106 299, ködlámpaszett 187 344, króm kipufogó 124 999.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 3 év a fényezésre, 6 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 22 200 forint/negyedév.
Casco biztosítás: 10 százalék lopás- és 200 ezer forint törésönrésszel 29 815 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Honda Hungary Kft.
Honda CR-V 2.0i ES - hozza a formáját
A Honda CR-V Európa legkelendőbb benzines szabadidő-terepjárója lett négy év alatt. Az idén tavasszal megjelent második generációjának sem lesz nehéz dolga. Remekül néz ki, tele van ötletekkel, motorja kifinomult, mind városban, mind terepen pompásan megállja a helyét.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.