Honda Civic 1,6 ESi - sportszív

A hetedik Civic-generáció alapjaiban cáfol rá a kevéssé praktikus, szűk, ámde sportos jelzőkre, amelyekkel a korábbi sorozatokat illették. A kategória legtágasabb utasterét most az ötajtós tudhatja magáénak, de szokatlanul nagy belső teret kínál a teljesen más irányvonalat képviselő, sportos háromajtós is.

Az öt ajtóval felszerelt Civic merőben más képet mutat, mint a fiatal vásárlóközönségnek készült háromajtós, amelynek hossza 14,5, tengelytávja 11, magassága pedig 5,5 centiméterrel rövidebb az előbbinél. A két oldalajtó hatalmas méretű, de ugyanez elmondható a lemez- és ablakfelületekről is. A Civic hátulja a szépen sikerült design miatt valószínűleg elnyeri mindenkinek a tetszését, nem úgy, mint az autó eleje, amely áldozatul esett a hosszú utastér kialakításakor, és igencsak megrövidült. A modern első lámpatestek által határolt lejtős motorháztető tulajdonképpen az erősen döntött, tekintélyes méretű szélvédőben folytatódik. Az is látszik kívülről, hogy a Honda mérnökei minimálisra szűkítették az illesztési hézagokat a karosszériaelemek között.

Az új Civic padlólemeze belül teljesen sík, a kardánalagút eltűnt, a váltót a műszerfalra költöztették, így rendkívül jól érezhetik magukat a bent ülők. Négy 180 centi magasságú személy kényelmesen helyet foglalhat az autóban, a térdeknek és fejeknek hátul is bőven elég a hely. Sajnos, csak a jobb első ülés csúszik előre magától, és utána nem áll vissza ugyanabba a pozícióba. Az első ülések remekül tartják a testet, és párnázásuk katonásan kemény. Az ideális vezetési pozíció gyorsan eltalálható. A beltérben mindenhol jellemző az igényes anyagválasztás, a pontos összeszerelés és az átgondoltság, emellett a Civic tele van ötletes tároló- és pakolóhelyekkel. A sportkormány fogása pont jó, a váltó kézre áll, viszont a rádió kezeléséhez nyújtózkodni kell. A tekerős rendszerű kezelőszervek pedig nagyon praktikusak.

Ebben a Hondában is fantasztikusan dolgozik együtt a pörgős motor és a váltó, aminek folytán a háromajtóst élvezet vezetni. A változó szelepvezérléses erőforrás 110 lóereje és a rövid utakon járó, gyors kapcsolásokat is szerető, zseniális váltó együttműködése elég arra, hogy a legtöbb „versenyzőt” magunk mögé utasítsuk. A motor végig hallatja mormogó hangját, amely 5 ezres fordulatszám felett búgóvá válik. Az átdolgozott futómű, a nem magyar utakra tervezett feszes rugózás és az erőteljes fékrendszer – a tempós haladás szolgálatában – állja a próbát. A Civic sebességfüggő kormánya városban nagyon érzékeny és könnyű, de ekkor is pontos.
A háromajtós Civicet 1,4-es benzines motorral bevezető áron 3,3 millió forintért kínálják, az 1,6-osok 4 millió 100 ezer forinttól indulnak. A 3 ajtósok a dinamikus vezetést szolgáló kialakítás miatt, no és mert hátulra nehézkes beszállni, a fiatalabb vásárlóknak ajánlhatók.


Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás háromajtós személyautó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: négyhengeres, változó szelepvezérléses (VTEC) benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1590 cm3, 81 kW/110 LE 5600/min-nál. Max. nyomaték 152 Nm 4300/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektronikus szervokormány (EPS). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD. Elöl McPherson, hátul dupla keresztlengőkaros felfüggesztés. Gumiméret 195/60 R 15.

Méretek, súlyok: hosszúság 4140 mm, szélesség 1695 mm, magasság 1440 mm, tengelytáv 2570 mm. Csomagtér 315/610 liter. Üzemanyag 50 liter. Saját tömeg 1141 kg, megengedett össztömeg 1605 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 187 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,6/5,5/6,6 liter, tesztfogyasztás 9,2 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Honda Civic 1,6i ES 3 ajtós): 4 590 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 4 légzsák, állítható magasságú kormány és vezetőülés, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető tükrök, automata légkondicionáló, fényezett tükrök és lökhárítók, könnyűfém keréktárcsák, 4 hangszórós CD-rádió, intelligens hátsó ablaktörlő.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Szervizköltségek (forint): 20 ezer km-es 17 000, 40 ezer km-es 28 000, 60 ezer km-es 50 000.

Alkatrészkosár (nettó, forint): szélvédő 78 103, első fékbetét 19 597, oldalablak 40 348, első/hátsó lámpa 53 072/19 511, első/hátsó lökhárító 103 098/107 751.

Kötelező felelősségbiztosítás: 78 480 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 276 000 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 216 000 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Honda Hungary Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo