A Honda Accord limuzin a legáramvonalasabb a kategóriában: légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Az érzelmeket ébresztő autó arányai harmonikusak, magasan húzódó övvonala, döntött üveg- és kiterjedt fémfelületei, meredeken lecsapott fara mégis egyéni, sportos jelleget ad neki. Az orr-rész a pajzs-szerű hűtőmaszktól ék alakban vékonyodik. A meredeken lecsapott far szokatlan, ám látványos és aerodinamikailag előnyös megoldás. Különösen szépek a kör alakú hátsó lámpák is. A divathoz igazodva mindegyik Accordon a visszapillantókba integrálták az irányjelzőket, az általunk tesztelt Executive kivitel emellett még krómozott ajtókilincseivel is felhívta magára a figyelmet.
Az új Honda Accord 65 milliméterrel hosszabb, 15-tel magasabb és 10-zel szélesebb elődjénél. Az utasok értékelhetik is a kabin szélességét és a nagyvonalú fejteret, a lábhely pedig kielégítő. A kidolgozottság és az anyagminőség viszont – ahogy a gyár ígérte – nagyot lépett előre. Még az ajtócsukódás hangját és erejét is megtervezték, így az ajtók most tompa puffanással, könnyedén záródnak. Az utasok komfortérzete az alaposan szigetelt kabinban fokozottan jó: nívósak a kárpitok, barátságosak a műanyagok, szorosak az illesztések, szép a műszerfal. A Honda mérnökei nagy figyelmet fordítottak – sikerrel – az ideális vezetőhely kialakítására is. Az ülések, az egyik legjobbak a kategóriában, teljesen körülölelik a testet. Az ergonómia kifogástalan, csak a könyöktámasz lenne állítható! Jó pontot kap az öblös, könnyen pakolható csomagtartó is.
A Honda Accord Európában kétliteres, 155 lóerős és 2,4-es, 190 lóerős i-VTEC benzinmotorral kapható. Az alumínium erőforrásokban intelligens az égésfolyamat-vezérlés, ami nagy teljesítményhez és nyomatékhoz, valamint alacsonyabb fogyasztáshoz segíti az Accordot. Tesztautónkat a 2,4-es erőforrás mozgatta. Ehhez ötfokozatú, szekvenciális üzemmóddal kiegészített, intelligens automata váltót kapcsoltak. Az Accordban a gázpedál szoftvere a motorvezérlő elektronikával és az automata váltó szoftverével is összhangban áll, ezért minél inkább nyomtuk a gázt, a váltó annál gyorsabban és simábban váltogatta a fokozatokat. Kanyargós szakaszokon a kézi programot használtuk, amely a sportos közlekedéshez ideális: a váltások apró kézmozdulat után, észrevétlenül mennek végbe. A futómű az elődhöz képest feszesebb, precízebben reagál; mind városban, mind városon kívül jó partner. Ameddig a gumik el nem vesztik tapadásukat, az Accord stabilan irányítható, utána enyhén alulkormányzottá válik, és a kikapcsolható VSA a kerekek fékezésével korrigál. A kormányzás pontos, a fékrendszer hatékony, de a puha pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Az új Honda Accord kifinomult, egyéniséggel felruházott sportos limuzin, amely automata váltóval is csillogtatja hondás erényeit. A kétliteres alapváltozat már 6,2 millió forintért elvihető, a minden földi jóval ellátott Executive kivitel pedig 7,8 millió forint.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, automatikus váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres i-VTEC szelepvezérlésű benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 2354 cm3, 140 kW/190 LE 6800/percnél. Max. nyomaték 223 Nm 4500/percnél.
Hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,6 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, VSA menetstabilizáló. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű, hátul öt lengőkaros független felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4665 mm, szélesség 1760 mm, magasság 1450 mm, tengelytáv 2670 mm. Kerékméret 6,5 JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtartó 459 liter. Saját tömeg 1507 kg, megengedett össztömeg 1920 kg. Üzemanyag 65 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 227 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9 s, fogyasztás 13,7/6,9/9,4 l/100 km, tesztfogyasztás 12,6 liter.
Gazdasági adatok
Alapár: 7 790 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, riasztó, 6 légzsák, kétzónás automata klíma, 4 irányban állítható kormány, elektromos ablakok, elektromos és fűthető tükrök, elektromos állítású vezetőülés deréktámasszal, esőérzékelős ablaktörlő, elektronikus gázpedál, bőr multifunkciós kormány, bőr váltógomb, tempomat, kartámasz elöl-hátul, napfénytető, 16” könnyűfém kerekek, ködlámpák, xenonlámpa, fahatású belső díszítések, krómozott kilincsek, hatlemezes CD-rádió 8 hangszóróval.
Extrák (bruttó, forint): levehető vonóhorog 153 038, tolatóradar 107 800, sportfutómű 177 901.
Garancia: 3 év 100 000 km, 3 év a fényezésre, 6 év az átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 31 260 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Honda Hungary Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.