Elektronikus nagykereskedelem
A HRP Hungary Kft. számára fejlesztett ki egy business to business (B2B) nagykereskedelmi megoldást az ICON Kft., amely rendhagyó, speciális igényeket elégít ki. Nagykereskedelem esetén a vásárlókör ugyanis előre szerződött partnerekből áll, akiknek akár egyenként kell testre szabott kínálatot, árstruktúrát, kedvezményeket meghatározni. A vásárlói oldal alapfunkcióiban nem tér el más áruházakétól, tehát van lehetőség a több szempont szerinti keresésre, a találatok elmentésére, termék és gyártó szerinti böngészésre vagy a termékleírások megjelenítésére; de a kereskedelmi rendszer kifejlesztésénél figyelembe vettek olyan speciális igényeket is, mint a személyre szabott árképzés, az akciók kezelése és az elektronikus árverések megvalósítása.
A kényelmes és biztonságos üzemeltetést szolgálja a HRP meglévő háttérrendszerével való biztonságos kapcsolat. A háttérrendszer és az elektronikus kereskedelmi rendszer (EC-rendszer) adatbázisa között teljes a szinkron, a frissítés pedig automatikus. Emellett a partnercégek néhány emberének olyan jogosultságokat oszthat ki a rendszer, amellyel a kijelölt személy például meghatározhatja azt, hogy saját cégén belül ki adhat fel megrendelést. Az áruház üzemeltetőinek munkáját megkönnyíti, hogy az előre definiálható keresések linkként jelennek meg a főoldalon.
***
Kategóriamenedzsment
S/G Optimizer a neve a Synergon Informatika Rt. és a GfK Hungária Piackutató Intézet közös termékének, amely a kereskedők és a gyártók számára, az úgynevezett kategóriamenedzsment révén nyújt lehetőséget a versenyképességük javítására. Az S/G Optimizerhez a szoftverhátteret és a projektmenedzsmentet a Synergon, a piackutatási tapasztalatokat és az adazbázist – a ConsumerScan adatait – a GfK Hungária szolgáltatja. Ez az egyetlen magyarországi adatforrás, amely egyszerre ad információt árukategóriáról, bolti forgalomról és fogyasztásról, és egy kétezer háztartásból álló reprezentatív minta alapján folyamatosan méri a magyar háztartások aktuális fogyasztását és vásárlási szokásait. A ConsumerScan a hagyományos (hipermarket, diszkont, kisebb vegyesbolt) és a nem hagyományos (például nagykereskedelem és utcai árus ) értékesítési csatornákat is figyeli, valamint a boltláncokról név szerint is szolgáltat információt.
Az S/G Optimizer javítani kívánja a menedzsmentprojektek hatékonyságát és kiszélesíteni hatáskörüket. Már Magyarországon is konkrét példák igazolják, hogy a kategóriamenedzsment tudatos alkalmazása a kereskedelemben az értékesítési eredmények növekedését vonja maga után. Az S/G Optimizer lehetővé teszi az élelmiszer- és vegyiáru-gyártók, a kis- és nagykereskedelmi láncok számára bolttípusonként, hogy hatékony és optimális választékot, kihelyezési stratégiát, könnyen nyomon követhető és változtatható polci elrendezést alakítsanak ki. Elősegíti a napi fogyasztási cikkek forgalmának optimális növelését, a racionális választék kialakítását és megtervezését és ezzel a piaci részesedés növekedését.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.