Elektronikus nagykereskedelem
A HRP Hungary Kft. számára fejlesztett ki egy business to business (B2B) nagykereskedelmi megoldást az ICON Kft., amely rendhagyó, speciális igényeket elégít ki. Nagykereskedelem esetén a vásárlókör ugyanis előre szerződött partnerekből áll, akiknek akár egyenként kell testre szabott kínálatot, árstruktúrát, kedvezményeket meghatározni. A vásárlói oldal alapfunkcióiban nem tér el más áruházakétól, tehát van lehetőség a több szempont szerinti keresésre, a találatok elmentésére, termék és gyártó szerinti böngészésre vagy a termékleírások megjelenítésére; de a kereskedelmi rendszer kifejlesztésénél figyelembe vettek olyan speciális igényeket is, mint a személyre szabott árképzés, az akciók kezelése és az elektronikus árverések megvalósítása.
A kényelmes és biztonságos üzemeltetést szolgálja a HRP meglévő háttérrendszerével való biztonságos kapcsolat. A háttérrendszer és az elektronikus kereskedelmi rendszer (EC-rendszer) adatbázisa között teljes a szinkron, a frissítés pedig automatikus. Emellett a partnercégek néhány emberének olyan jogosultságokat oszthat ki a rendszer, amellyel a kijelölt személy például meghatározhatja azt, hogy saját cégén belül ki adhat fel megrendelést. Az áruház üzemeltetőinek munkáját megkönnyíti, hogy az előre definiálható keresések linkként jelennek meg a főoldalon.
***
Kategóriamenedzsment
S/G Optimizer a neve a Synergon Informatika Rt. és a GfK Hungária Piackutató Intézet közös termékének, amely a kereskedők és a gyártók számára, az úgynevezett kategóriamenedzsment révén nyújt lehetőséget a versenyképességük javítására. Az S/G Optimizerhez a szoftverhátteret és a projektmenedzsmentet a Synergon, a piackutatási tapasztalatokat és az adazbázist – a ConsumerScan adatait – a GfK Hungária szolgáltatja. Ez az egyetlen magyarországi adatforrás, amely egyszerre ad információt árukategóriáról, bolti forgalomról és fogyasztásról, és egy kétezer háztartásból álló reprezentatív minta alapján folyamatosan méri a magyar háztartások aktuális fogyasztását és vásárlási szokásait. A ConsumerScan a hagyományos (hipermarket, diszkont, kisebb vegyesbolt) és a nem hagyományos (például nagykereskedelem és utcai árus ) értékesítési csatornákat is figyeli, valamint a boltláncokról név szerint is szolgáltat információt.
Az S/G Optimizer javítani kívánja a menedzsmentprojektek hatékonyságát és kiszélesíteni hatáskörüket. Már Magyarországon is konkrét példák igazolják, hogy a kategóriamenedzsment tudatos alkalmazása a kereskedelemben az értékesítési eredmények növekedését vonja maga után. Az S/G Optimizer lehetővé teszi az élelmiszer- és vegyiáru-gyártók, a kis- és nagykereskedelmi láncok számára bolttípusonként, hogy hatékony és optimális választékot, kihelyezési stratégiát, könnyen nyomon követhető és változtatható polci elrendezést alakítsanak ki. Elősegíti a napi fogyasztási cikkek forgalmának optimális növelését, a racionális választék kialakítását és megtervezését és ezzel a piaci részesedés növekedését.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.