Robbanásszerű növekedés várható a közeljövőben a magyar elektronikus kereskedelemben – jelentette ki a Fogyasztóvédelem az elektronikus kereskedelemben című konferencián Cséfalvay Zoltán, a Gazdasági Minisztérium helyettes államtitkára. a növekedés húzóereje - miután a kis- és középvállalkozások egyelőre idegenkednek az új technológiától - a nagyvállalati szektor lehet majd. Az elektronikus kereskedelem egyik kulcskérdése a biztonság. Magyarország inkább az európai modellt veszi át, amely az ön-, valamint az állami szabályozás együttesére épül. Az Egyesült Államokban viszont a technikai háttérre és annak fejlesztésére alapozzák a kereskedést. Magyarországon az „e-növekedés” lehetősége szinte korlátlan, hiszen jelenleg csupán hatvan on-line áruház működik, az elektronikus kiskereskedelem forgalma pedig 0,02 százalékát teszi ki a magyar kiskereskedelmi árbevételnek. Az internethasználat díja nagyjából az EU szintjén van, ám minimum 25 százalékkal drágább, mint az Egyesült Államokban. Az e-kereskedelem terjedését hátráltatja, hogy csupán két on-line áruháznál lehet hitelkártyával fizetni – hangzott el a továbbiakban.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.