A ferde hátú Mazda3-nál a Sedan hét centiméterrel hosszabb, és külső megjelenése - ha lehet - még annál is lendületesebb. Hosszú tengelytáv és utastér, rövid túlnyúlások, íves tetővonal, magas far, kupés C oszlop, öblös kerékjáratok jellemzik, amelyekben 16 colos könnyűfém felnik forognak. Elölnézetből szembetűnnek az agresszív légbeömlő nyílások, a Mazda jellegzetes ötszögletű hűtőrácsa, a motorháztető mérges domborulata és a tetszetős első fényszórók. Teljesen új dizájnúak a hátsó lámpák, amelyeket az ötajtós változat hátsó fényforrásainak mintájára készítettek el, véleményem szerint kisebb sikerrel. A négyajtós Mazda zömök, kompakt arányaival atletikus kiállású, s mindenképpen kisebbnek mutatja magát, mint amekkora valójában.
Hajtómű: soros négyhengeres, common rail közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1560 cm3, 80 kW/110 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 1750/percnél.
Elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, TCS kipörgésgátló, DSC menetstabilizáló. Elöl McPherson független felfüggesztés csavarrugós lengéscsillapító egységgel, hátul független multilink (4 lengőkaros) felfüggesztés csavarrugókkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 4490 mm, szélesség 1755 mm, magasság 1465 mm, tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 413 liter. Saját tömeg 1260 kg, teherbírás 510 kg.
Kerékméret 6,5JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 185 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,3 mp, fogyasztás 6,2/4,3/5 liter, tesztfogyasztás 7,1 liter.
A vezetőülés magassága, a kormánynak pedig a távolsága is állítható, így rövid idő alatt megtalálható a kényelmes vezetői helyzet. Már az ajtók csukódásának hangján érződik a prémium minőség és az, hogy a Mazda3-ban "van anyag". S bár bizonyos helyeken kifejezetten kemények a műanyagok, panaszra nincs ok. A kormány és a váltógomb finom bőrből készül, a kék-fekete kárpitozású ülések kellemes tapintásúak, és az utastér egésze gondosan összeszerelt. A Sedan vezetőülésében a zoom-zoom érzés is hamar kibontakozik, hiszen a kemény tömésű ülések szigorúan tartják a testet, a sportkormány erővel tekerhető, a világítás vörös, a műszereket pedig csövekbe, mélyre helyezték. A holmikat temérdek tárolórekesz és hatalmas kesztyűtartó várja.
Az Ford-PSA 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorja a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően már 1750-es fordulatszámnál leadja 245 nanométeres maximális nyomatékát, és rendületlenül gyorsít 5000/perc fordulatig. Nem várható el tőle a nagyobb gázolajosokra jellemző drasztikus gyorsítás és rugalmasság, azonban az 1,6-os dízel Mazdával így is fürgén, könnyedén autózhatunk több személlyel is.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, automata légkondicionáló, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, bőrbevonatú váltógomb és kézifékkar, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető moduláris CD-rádió, Piano fekete műszerfal-dekoráció, kartámasz elöl-hátul, ködfényszóró, 16" könnyűfém keréktárcsák.
Garancia: 3 év/100 000 km teljes körű, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
forrás: Mazda Motor Hungary Kft.