Formában van - Mazda3 Sedan 1,6 CD TX

A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A ferde hátú Mazda3-nál a Sedan hét centiméterrel hosszabb, és külső megjelenése - ha lehet - még annál is lendületesebb. Hosszú tengelytáv és utastér, rövid túlnyúlások, íves tetővonal, magas far, kupés C oszlop, öblös kerékjáratok jellemzik, amelyekben 16 colos könnyűfém felnik forognak. Elölnézetből szembetűnnek az agresszív légbeömlő nyílások, a Mazda jellegzetes ötszögletű hűtőrácsa, a motorháztető mérges domborulata és a tetszetős első fényszórók. Teljesen új dizájnúak a hátsó lámpák, amelyeket az ötajtós változat hátsó fényforrásainak mintájára készítettek el, véleményem szerint kisebb sikerrel. A négyajtós Mazda zömök, kompakt arányaival atletikus kiállású, s mindenképpen kisebbnek mutatja magát, mint amekkora valójában.

Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, common rail közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1560 cm3, 80 kW/110 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 1750/percnél.
Elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, TCS kipörgésgátló, DSC menetstabilizáló. Elöl McPherson független felfüggesztés csavarrugós lengéscsillapító egységgel, hátul független multilink (4 lengőkaros) felfüggesztés csavarrugókkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 4490 mm, szélesség 1755 mm, magasság 1465 mm, tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 413 liter. Saját tömeg 1260 kg, teherbírás 510 kg.
Kerékméret 6,5JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 185 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,3 mp, fogyasztás 6,2/4,3/5 liter, tesztfogyasztás 7,1 liter.
A Mazda3 Sedan utastere normális méretű; egyedül a 413 literes, rosszul megközelíthető csomagtér elszomorító, amely kívülről gombbal nyílik, és sem innen, sem belülről nincs fül vagy kapaszkodó rajta. Belül a 180 centimétert el nem érő utasok kényelmesen elférnek egymás mögött, az ennél magasabb termetűek térde azonban beleütközik az első üléstámlába, fejük pedig a plafont éri.

A vezetőülés magassága, a kormánynak pedig a távolsága is állítható, így rövid idő alatt megtalálható a kényelmes vezetői helyzet. Már az ajtók csukódásának hangján érződik a prémium minőség és az, hogy a Mazda3-ban "van anyag". S bár bizonyos helyeken kifejezetten kemények a műanyagok, panaszra nincs ok. A kormány és a váltógomb finom bőrből készül, a kék-fekete kárpitozású ülések kellemes tapintásúak, és az utastér egésze gondosan összeszerelt. A Sedan vezetőülésében a zoom-zoom érzés is hamar kibontakozik, hiszen a kemény tömésű ülések szigorúan tartják a testet, a sportkormány erővel tekerhető, a világítás vörös, a műszereket pedig csövekbe, mélyre helyezték. A holmikat temérdek tárolórekesz és hatalmas kesztyűtartó várja.

Az Ford-PSA 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorja a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően már 1750-es fordulatszámnál leadja 245 nanométeres maximális nyomatékát, és rendületlenül gyorsít 5000/perc fordulatig. Nem várható el tőle a nagyobb gázolajosokra jellemző drasztikus gyorsítás és rugalmasság, azonban az 1,6-os dízel Mazdával így is fürgén, könnyedén autózhatunk több személlyel is.

Gazdasági adatok
Alapár (1,6 CD TX): 5 464 900 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, automata légkondicionáló, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, bőrbevonatú váltógomb és kézifékkar, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető moduláris CD-rádió, Piano fekete műszerfal-dekoráció, kartámasz elöl-hátul, ködfényszóró, 16" könnyűfém keréktárcsák.
Garancia: 3 év/100 000 km teljes körű, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.

forrás: Mazda Motor Hungary Kft.
Külön előny a hosszú ötödik, mert így autópályán is takarékosan és csendben utazhatunk. Az erőforrás hangját máskülönben remekül belőtték a mérnökök: sportosan dörmögő, miközben a benzinmotorokéhoz mérhetően kulturált. A rövid utakon járó váltó bírja a gyors váltásokat, a direkt áttételű kormány gokartosan irányíthatóvá teszi az autót, az igényes, feszes de jó csillapítású futómű stabilan az íven tartja, a négy tárcsafékes rendszer pedig nagyszerűen fékezi a kocsit. A Mazda3 Sedan a családi kocsik között a sportos vonulatot képviseli, műszaki tartalmát, felszereltségét és minőségét tekintve az élbolyban foglal helyet. Az 1,6-os korszerű dízelmotorral észszerű vétel, így viszont drágább egy 1,8 literes Mazda6-nál.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo