Ford Mondeo TDCi Ghia kombi - a nyugodt erő

A new-edge designt követő Ford Mondeo 2000 novemberében mutatkozott be, röviddel utána megérkezett a hosszabb kombi változat is. Mi az utóbbit próbáltuk ki a Ford vadonatúj, második generációs, közös nyomócsöves turbódízel motorjával felszerelve, amely a kategória legnagyobb nyomatékát produkálja.

Az aktuális new-edge design szellemében, az éleket kiemelő tervezési stílusban épült Mondeo kombi nagyon tetszetős. Ez a változat talán még izgalmasabb is, mint a limuzin vagy a lépcsős hátú. Megszépítik a karakteres, sima üveges első fényszórók, a hosszanti elrendezésű, új stílusú hátsó lámpasor. Az autó egyébként letisztult, határozott vonalaival modern és elegáns benyomást kelt, a hangsúlyos kerékjárati ívek pedig a sportosságot erősítik.
A Mondeo belső tere a célszerűség jegyében fogant, igazi családi autó – az egyik legnagyobb beltérrel rendelkezik osztályában –, mindent elnyelő poggyásztérrel. A hely elöl-hátul bőséges. A vezető ülése különösen kényelmes és állítható magasságú, a kormány két irányban mozgatható, így mindez tökéletes harmóniába hozható a pedálokkal, és a bal és jobb könyök egyaránt támaszt nyer. Az első ülések egyébként élvonalbeliek: támasztják a combot, a derekat, a hát felső részét, és a fejtámla is jótékonyan közel van. A csomagtér padlója sík, a tér jól kihasználható, és négy rögzítőfül gátolhatja meg a kisebb csomagok csúszkálását. A komfortérzetet a belső anyag- és összeszerelési minőség is fokozza, amely az előző modellhez képest sokat fejlődött, s most megközelíti a kategória élvonalát. A műszerfal ergonómiája példás, minden kezelőszerv jól elérhető helyen van, pusztán a tükör állításához kell egy picit nyújtózkodni.

A rohanó hétköznapokban kiváló partner lehet a vadonatúj dízelmotorral felszerelt Mondeo. A TDCi pörgős kedvű, és minden tartományban alacsony zajú erőforrás, ha kell, úgy gyorsítja a nagy testű Mondeót, hogy hozzátapadunk az üléshez. Karakteréhez mégis valószínűleg a hosszú, lendületes utazások illenek, nem a robbanékony városi autózás. Ha odalépünk a gázra, a nyomaték fokozatosan épül fel, a gyorsítás hármas és négyes fokozatban a legvehemensebb. A váltó korrektül, hibamentesen jár, a fékerő jól adagolható, de a fékhatás lehetne határozottabb is. A Mondeo kombi rugózása közelít a légrugózáshoz, elképesztő, ahogyan kivasalja az útbordákat. Kanyarban fokozott a karosszéria oldaldőlése, de a jóindulatú futómű és a stabilizálórendszer kordában tartja az autót. Az autó intelligens, számítógépes (IPS) védelmi rendszere állandóan figyel, és szükség esetén aktiválja a megfelelő biztonsági berendezéseket, így a kétfokozatú légzsákokat vagy az ostorcsapás ellen védő fejtámlákat.
A felső-középkategóriás Ford Mondeo, a tetszetős és praktikus kombi, a nagy autók kedvelőit és a nagycsaládosokat vonzhatja leginkább. A remek TDCi aggregát véleményünk szerint a legjobb motorválasztás, amely árával is igen versenyképes.


Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezésű turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 96 kW/130 LE 3800/percnél. Max. nyomaték 330 Nm 1800/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,64 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD. Elöl McPherson-felfüggesztés kanyarstabilizátorral, hátul Quadralink független felfüggesztés rövid és hosszú lengőkarral, kanyarstabilizátorral. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16.

Méretek, súlyok: hosszúság 4804 mm, szélesség 1812 mm, magasság tetősínnel 1481 mm, tengelytáv 2754 mm. Csomagtér 540/1700 liter. Saját tömeg 1565 kg, megengedett össztömeg 2165 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 200 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,2 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,2/4,8/6 liter, tesztfogyasztás 7 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Mondeo 2,0 TDCi Ghia kombi): 7 175 000 forint.

Alapfelszereltség: kettős központi zár, indításgátló, 4 légzsák, elektromos ablakemelők, automata légkondicionáló, elektromosan magasságállítható vezetőülés deréktámasszal, deréktámasz az utasülésen, 2 irányban állítható kormány, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, kartámaszok, ködlámpa, bőrkormány, váltógomb és kézifékkar, automatikusan sötétedő belső tükör, fűtött első szélvédő, üzemanyag komputer, CD-rádió 6 CD-váltóval és karos távirányítóval, könnyűfém kerék.

Extrák (bruttó, forint): napfénytető 160 000, függönylégzsák 85 000, fűthető első ülések 55 000, tolatóradar 200 000, levehető vonóhorog 190 000, IVD menetstabilizáló rendszer kipörgésgátlóval 300 000, önszabályzó felfüggesztés 100 000, xenonlámpa 255 000.

Garancia: 1 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Kötelező biztosítás: 74 120 forint/év.

Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 28 335 forint/hó, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 22 824 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Ford Motor Hungaria Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo