Ford Mondeo 1,8 SCi Ghia

Az Európa-szerte közkedvelt Ford Mondeót a közelmúltban felfrissítették, és a motorpalettát kibővítették a márka első közvetlen befecskendezéses benzinmotorjával, a Duratec SCi-vel. A kifinomult erőforráshoz új váltómű is társul.

Az új Mondeót elsőre csak avatott szemek különböztetik meg a korábbi változattól, kívülről ugyanis mindössze az első hűtőrácsot, a lökhárítót, az első ködlámpákat és a hátsó lámpatesteket szabták át. Kapott még új stílusú könnyűfém kerekeket is, amelyek közül a tesztautó egy sportos, 7 küllős 17 colost viselt. A számtalan krómdíszítés a Ghia felszereltség kiváltsága, de a feláras fekete fényezéssel együtt kétségtelenül jól áll az autónak, sőt mindennel egybevetve igazán elegáns.

Az kényelmes ötszemélyes utastér az új, opciós Ghia Business felszereltséggel esztétikus és luxusszintű: bézs alcantara bőrkárpitozás és diófa alkot harmonikus összképet, bár ezen picit ront a fényes és matt krómfelületek keveredése. A frissített Mondeóban belül azonban 1500 új alkatrész van! Új kapcsolókkal és integrált szabályzókkal átalakították a középkonzolt, de újdonság a Sony által épített, remek hangzású 6 CD-s hifi is. A klíma- és az audiorendszer rendkívül könnyen irányítható. A csúcsfelszereltséghez mostantól szellőztethető első ülések is rendelhetők, amelyet eddig csak a luxuskocsikban láthattunk. Az első, motoros ülőlalkalmatosságok a legjobbak közül valók: még a deréktámasz segítsége nélkül is a lehető legalaposabban támasztják a testet. Helyszűkéről nem beszélhetünk, az ötajtós, lejtőshátú kialakítás miatt pedig a kocsi nagyon praktikus is.

A Ford első közvetlen befecskendezéses benzinmotorja, az 1,8 literes Duratec SCi (Smart Charge injection) alumíniumból készül, és a gyár szerint 6-8 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el vele valós közlekedési körülmények között, ugyanis alapjáraton, illetve enyhe gyorsításkor szegény keverékkel jár a motor. Az Euro 4-es, 130 lóerős egység a hagyományos, 125 lóerős 1,8 literes Duratec motortól sok mindenben eltér – például az üzemanyag egyből az égéstérbe jut, és a befecskendezési nyomás eléri a 120 bart –, pedig papíron csak 5 lóerővel erősebb, és nyomatéka 5 newtonméterrel magasabb. A valóságban az új motor teljesítményleadása azonban ennél sokkal meggyőzőbb. Ráadásul új fejlesztésű hatsebességes váltót (MMT6) kapcsolnak hozzá, amelynek jellegzetessége az öt rövid és a hatodik hosszú fokozat. A Mondeo így dinamikusan gyorsul, könnyen veszi a fordulatszámot, autópályán keveset fogyaszt (városban nem). Az SCi motor azonban nemcsak erős, hanem messzemenően finom járású és csendes is.

A Ford Mondeón sokat javított az új motor és váltó, továbbá az egyéb módosítások, amelyek révén a kocsi még komfortosabb és csendesebb lett. Azonos felszereltség mellett az SCi motor felára 280 ezer forint, ami mindenképpen megéri.

Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1798 cm3, 96 kW/130 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 175 Nm 4250/percnél.

Hidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 11,64 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, EBA vészfékasszisztens. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul Quadralink független felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4731 mm, szélesség 1812 mm, magasság 1429 mm, tengelytáv 2754 mm. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtér 500/1370 liter. Üzemanyag 58 liter. Saját tömeg 1405 kg, megengedett össztömeg 1945 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 207 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,6 s, fogyasztás 9,9/5,7/7,2 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Mondeo 1,8 SCi Ghia 5 ajtós): 6 861 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 6 légzsák, 4 irányban állítható kormány, elektromosan állítható első ülések deréktámasszal, elektromos ablakemelők, könyöktámasz elöl/hátul, automata légkondicionáló, elektromosan állítható és fűthető tükrök, Intelligens Védelmi Rendszer (IPS), ködfényszóró, bőrkormány és bőr váltógomb, kézifékkar, Sony 6CD rádió CD-váltóval és karos távirányítóval, automata világításkapcsolás és ablaktörlő, automatikusan sötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, fűthető első szélvédő, 16” könnyűfém felnik, fautánzatú belső tér.

Extrák (bruttó, forint): IVD menetstabilizáló 312 000, xenonlámpák 266 000, automata váltó 425 000, napfénytető 167 000, klimatizált első ülések 120 000, tempomat 112 500, tolatóradar 208 000.

Garancia: 2 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Kötelező biztosítás: 23 640 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Ford Motor Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo