Fókuszban a család - Ford Focus kombi 1,6 Ti-VCT Ghia

Focus kombinkat a Ford új fejlesztésű benzinmotorja hajtotta, amely kitűnő szerkezet, a családi autó azonban más tulajdonságaival is meggyőzött minket. A friss formaterv mellé új műszerfal-kialakítást, hiánytalan felszereltséget, minőségérzetet és kiváló vezethetőséget is kaptunk.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, kettős független változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1596 cm3, 85 kW/115 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 155 Nm 4150/percnél. Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör 10,4 méter (ívbelső). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, EBA. Elöl MacPherson független felfüggesztés alsó háromszög-lengőkarokkal, hátul több lengőkaros Control Blade felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4472 mm, szélesség 1840 mm, magasság 1501 mm (tetősínnel), tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 482/1525 liter. Saját tömeg 1321 kg, megengedett össztömeg 1825 kg. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 190 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11 mp, fogyasztás 8,7/5,1/6,4 liter, tesztfogyasztás 9,1 liter.
A Focus négy új modellváltozata sokak szerint kevésbé izgalmas, mint a 4 millió példányban eladott, forradalminak számító, 1998-as Focus család. Nos igen, a tervezők kesztyűs kézzel bántak a bevált formákkal, és csak finomítottak, tisztítottak rajtuk. Az új Focus tehát megőrizte elődje szellemét; a három- és ötajtós továbbra is kupészerű, a kombi pedig funkcionális, ám lendületes vonalú autó. Hosszabb és szélesebb elődjénél - tengelytávja 25, nyomtávja 40 millimétert hízott -, de széles és alacsony a frontrész, előbbre helyezett és meredekebbre állított a szélvédő, élesek a tetőoszlopok, így áramvonalasabb és dinamikusabb. Feszes vonalak is vannak, a Focus C-MAX-szal azonos "elvágott ellipszis" alakú - ezúttal krómkeretes - hűtőrács, fényszórópár és légbeömlő, markáns, kidomborodó kerékívek.

A kombi 13 centiméterrel hosszabb a három- és ötajtósnál; a négy modellváltozat közül ebben a legtágasabb a belső tér: nagyvonalú a fej- és a válltér, ám a lábtér csak átlagos méretű. Igaz, az elődénél kisebb, 482 literes a csomagtartója, viszont a hátsó kerékdobok csak minimális mértékben lógnak be a térbe, emellett négy rögzítőfül és csomagháló segít a rendezkedésben. Még 12 voltos csatlakozót is találunk. A célszerűség egyébként is példamutató: a poggyásztér az ülések síkba hajtásával pillanatok alatt a háromszorosára növelhető, a kisebb holmikat pedig számos ötletes tárolórekesz és üreg várja. Az új Focus mindemellett nagyon jó minőségével, példás összeszerelésével és korrekt anyagválasztásával is meggyőz, ráadásul mindegyik kezelőszerv ott van, és úgy működik, ahogy elvárnánk. Remek az üléshelyzet is, az ízlésesen kárpitozott székek pazarok, nagyon hosszú az ülőlapjuk és széles a támlájuk, így hosszú úton sem fárad el bennük az ember.

Gazdasági adatok
Alapár (1,6 Ti-VCT Ghia kombi): 4 660 000 forint.
Alapfelszereltség: PATS indításgátló, központi zár, 6 légzsák, manuális légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ablakok, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan sötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, tempomat, CD-rádió 6 hangszóróval és távirányítóval, bőr sebváltó gomb, első-hátsó kartámasz, csomagtérroló és -háló, ködfényszóró, 16" könnyűfém keréktárcsa, tetősínek.
Extrák (bruttó, forint): IVD menetstabilizáló 160 000, xenonlámpa 250 000, adaptív kanyarfény 120 000, önszabályzó hátsó felfüggesztés 100 000, Bluetooth telefon-előkészítés 215 000, hátsó szórakoztatórendszer (DVD) 460 000, kétzónás automata klíma 80 000, tolatóradar 60 000, levehető vonóhorog 180 000, bőrcsomag 435 000, napfénycsomag 150 000.
Garancia: 3 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.

forrás: Ford Motor Hungária Kft.
Kíváncsiak voltunk az új fejlesztésű, szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű 1,6 literes új benzinmotorra, hogyan boldogul a Focus kombi termetes karosszériájával. Nos, ha pörgetjük, jól megbirkózik a feladattal, és egészen jól gyorsít, némileg magasabb üzemanyag-fogyasztás mellett, de alacsony fordulatszámon sem erőtlen, járása pedig kulturált. A jó vezethetőség mindig is egyike volt a Focus erényeinek, így a tervezők erre külön figyelmet fordítottak. Mindenekelőtt komfortosabb és csendesebb lett az utazás: kevésbé szűrődik be a külvilág zaja, a gondosan hangolt felfüggesztés pedig még jobban lesimítja az úthibákat. Örömöt okoz az ötgangos manuális váltó, a hatásos fékrendszer és a pontos kormányzás is. A Focus élvezettel terelgethető a kanyarokban, határhelyzetben hajlamos kitolni az elejét, de azonnal visszatéríthető a megadott ívre.  

A Ford bestsellere, a Focus megújult, tökéletesített formában áll a vásárlók elé. Továbbra is valós értéket nyújt 4,66 millió forintos vételárért cserébe. Az új motorral is jó ajánlat, de rengeteg további változat is rendelkezésre áll.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo