Fókuszban a család - Ford Focus kombi 1,6 Ti-VCT Ghia

Focus kombinkat a Ford új fejlesztésű benzinmotorja hajtotta, amely kitűnő szerkezet, a családi autó azonban más tulajdonságaival is meggyőzött minket. A friss formaterv mellé új műszerfal-kialakítást, hiánytalan felszereltséget, minőségérzetet és kiváló vezethetőséget is kaptunk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, kettős független változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1596 cm3, 85 kW/115 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 155 Nm 4150/percnél. Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör 10,4 méter (ívbelső). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, EBA. Elöl MacPherson független felfüggesztés alsó háromszög-lengőkarokkal, hátul több lengőkaros Control Blade felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4472 mm, szélesség 1840 mm, magasság 1501 mm (tetősínnel), tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 482/1525 liter. Saját tömeg 1321 kg, megengedett össztömeg 1825 kg. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 190 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11 mp, fogyasztás 8,7/5,1/6,4 liter, tesztfogyasztás 9,1 liter.
A Focus négy új modellváltozata sokak szerint kevésbé izgalmas, mint a 4 millió példányban eladott, forradalminak számító, 1998-as Focus család. Nos igen, a tervezők kesztyűs kézzel bántak a bevált formákkal, és csak finomítottak, tisztítottak rajtuk. Az új Focus tehát megőrizte elődje szellemét; a három- és ötajtós továbbra is kupészerű, a kombi pedig funkcionális, ám lendületes vonalú autó. Hosszabb és szélesebb elődjénél - tengelytávja 25, nyomtávja 40 millimétert hízott -, de széles és alacsony a frontrész, előbbre helyezett és meredekebbre állított a szélvédő, élesek a tetőoszlopok, így áramvonalasabb és dinamikusabb. Feszes vonalak is vannak, a Focus C-MAX-szal azonos "elvágott ellipszis" alakú - ezúttal krómkeretes - hűtőrács, fényszórópár és légbeömlő, markáns, kidomborodó kerékívek.

A kombi 13 centiméterrel hosszabb a három- és ötajtósnál; a négy modellváltozat közül ebben a legtágasabb a belső tér: nagyvonalú a fej- és a válltér, ám a lábtér csak átlagos méretű. Igaz, az elődénél kisebb, 482 literes a csomagtartója, viszont a hátsó kerékdobok csak minimális mértékben lógnak be a térbe, emellett négy rögzítőfül és csomagháló segít a rendezkedésben. Még 12 voltos csatlakozót is találunk. A célszerűség egyébként is példamutató: a poggyásztér az ülések síkba hajtásával pillanatok alatt a háromszorosára növelhető, a kisebb holmikat pedig számos ötletes tárolórekesz és üreg várja. Az új Focus mindemellett nagyon jó minőségével, példás összeszerelésével és korrekt anyagválasztásával is meggyőz, ráadásul mindegyik kezelőszerv ott van, és úgy működik, ahogy elvárnánk. Remek az üléshelyzet is, az ízlésesen kárpitozott székek pazarok, nagyon hosszú az ülőlapjuk és széles a támlájuk, így hosszú úton sem fárad el bennük az ember.

Gazdasági adatok
Alapár (1,6 Ti-VCT Ghia kombi): 4 660 000 forint.
Alapfelszereltség: PATS indításgátló, központi zár, 6 légzsák, manuális légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ablakok, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan sötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, tempomat, CD-rádió 6 hangszóróval és távirányítóval, bőr sebváltó gomb, első-hátsó kartámasz, csomagtérroló és -háló, ködfényszóró, 16" könnyűfém keréktárcsa, tetősínek.
Extrák (bruttó, forint): IVD menetstabilizáló 160 000, xenonlámpa 250 000, adaptív kanyarfény 120 000, önszabályzó hátsó felfüggesztés 100 000, Bluetooth telefon-előkészítés 215 000, hátsó szórakoztatórendszer (DVD) 460 000, kétzónás automata klíma 80 000, tolatóradar 60 000, levehető vonóhorog 180 000, bőrcsomag 435 000, napfénycsomag 150 000.
Garancia: 3 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.

forrás: Ford Motor Hungária Kft.
Kíváncsiak voltunk az új fejlesztésű, szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű 1,6 literes új benzinmotorra, hogyan boldogul a Focus kombi termetes karosszériájával. Nos, ha pörgetjük, jól megbirkózik a feladattal, és egészen jól gyorsít, némileg magasabb üzemanyag-fogyasztás mellett, de alacsony fordulatszámon sem erőtlen, járása pedig kulturált. A jó vezethetőség mindig is egyike volt a Focus erényeinek, így a tervezők erre külön figyelmet fordítottak. Mindenekelőtt komfortosabb és csendesebb lett az utazás: kevésbé szűrődik be a külvilág zaja, a gondosan hangolt felfüggesztés pedig még jobban lesimítja az úthibákat. Örömöt okoz az ötgangos manuális váltó, a hatásos fékrendszer és a pontos kormányzás is. A Focus élvezettel terelgethető a kanyarokban, határhelyzetben hajlamos kitolni az elejét, de azonnal visszatéríthető a megadott ívre.  

A Ford bestsellere, a Focus megújult, tökéletesített formában áll a vásárlók elé. Továbbra is valós értéket nyújt 4,66 millió forintos vételárért cserébe. Az új motorral is jó ajánlat, de rengeteg további változat is rendelkezésre áll.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo