Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, kettős független változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1596 cm3, 85 kW/115 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 155 Nm 4150/percnél. Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör 10,4 méter (ívbelső). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, EBA. Elöl MacPherson független felfüggesztés alsó háromszög-lengőkarokkal, hátul több lengőkaros Control Blade felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4472 mm, szélesség 1840 mm, magasság 1501 mm (tetősínnel), tengelytáv 2640 mm. Csomagtér 482/1525 liter. Saját tömeg 1321 kg, megengedett össztömeg 1825 kg. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 55 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 190 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11 mp, fogyasztás 8,7/5,1/6,4 liter, tesztfogyasztás 9,1 liter.
A kombi 13 centiméterrel hosszabb a három- és ötajtósnál; a négy modellváltozat közül ebben a legtágasabb a belső tér: nagyvonalú a fej- és a válltér, ám a lábtér csak átlagos méretű. Igaz, az elődénél kisebb, 482 literes a csomagtartója, viszont a hátsó kerékdobok csak minimális mértékben lógnak be a térbe, emellett négy rögzítőfül és csomagháló segít a rendezkedésben. Még 12 voltos csatlakozót is találunk. A célszerűség egyébként is példamutató: a poggyásztér az ülések síkba hajtásával pillanatok alatt a háromszorosára növelhető, a kisebb holmikat pedig számos ötletes tárolórekesz és üreg várja. Az új Focus mindemellett nagyon jó minőségével, példás összeszerelésével és korrekt anyagválasztásával is meggyőz, ráadásul mindegyik kezelőszerv ott van, és úgy működik, ahogy elvárnánk. Remek az üléshelyzet is, az ízlésesen kárpitozott székek pazarok, nagyon hosszú az ülőlapjuk és széles a támlájuk, így hosszú úton sem fárad el bennük az ember.
Alapfelszereltség: PATS indításgátló, központi zár, 6 légzsák, manuális légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 4 irányban állítható bőrkormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ablakok, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan sötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, tempomat, CD-rádió 6 hangszóróval és távirányítóval, bőr sebváltó gomb, első-hátsó kartámasz, csomagtérroló és -háló, ködfényszóró, 16" könnyűfém keréktárcsa, tetősínek.
Extrák (bruttó, forint): IVD menetstabilizáló 160 000, xenonlámpa 250 000, adaptív kanyarfény 120 000, önszabályzó hátsó felfüggesztés 100 000, Bluetooth telefon-előkészítés 215 000, hátsó szórakoztatórendszer (DVD) 460 000, kétzónás automata klíma 80 000, tolatóradar 60 000, levehető vonóhorog 180 000, bőrcsomag 435 000, napfénycsomag 150 000.
Garancia: 3 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.
forrás: Ford Motor Hungária Kft.
A Ford bestsellere, a Focus megújult, tökéletesített formában áll a vásárlók elé. Továbbra is valós értéket nyújt 4,66 millió forintos vételárért cserébe. Az új motorral is jó ajánlat, de rengeteg további változat is rendelkezésre áll.