Fiat Stilo 1,4 16V Actual

A Fiat Stilóval az olasz konszern nagy szeletet szeretett volna kihasítani az európai kompakt autók piacából, ám az alsó-középkategóriás típus nem tudta megismételni a Bravo/Brava páros sikerét. Nem értjük, miért, hiszen formája mindenkinek "bejön", és az egyik legjobb ár-érték arányú autó a szegmensben.

Az öt- és háromajtós Fiat Stilo két személyiség: amíg előbbi hangsúlyozottan fiatalos és sportos, addig az ötajtós változat a családi autó imázsát viseli magán. A Fiat idén januárban frissítette a modellt, ami a néhány külső módosítás mellett két új erőforrást jelentett.

A népszerűbb, vagány háromajtós Stilo kinézetén egyáltalán nem változtattak: megmaradt az éles formákkal tarkított, széles és laposnak ható karosszéria, a hatalmas ajtókkal és magas övvonallal, és csak a Fiat-emblémát cserélték le rombuszos helyett babérkoszorúsra. Az ötajtós Stilónak viszont átalakították a lökhárítóját is.

A Fiat Stilóba óriási, masszív ajtókon keresztül lehet beszállni, és belehuppanni a mély ülésekbe. A Stilónak azonban sajnos pontosan ez a gyenge pontja, ugyanis az alacsonyan elhelyezett ülés ülőlapja nem támasztja meg kellően a combokat. A deréktámasz túl hangsúlyos, kellemetlenül nyomja az ember hátát. A problémát megoldhatja, ha az üléstámlát a megszokottnál hátrébb döntik. Beletelik némi időbe a kényelmes vezetési pozíció kikísérletezése, és az ember hajlamos menet közben is állandóan állítgatni az ülést. A kormány fogása elég jó, ám a közepe domború, ezért tekerés közben néha megnyomja a dudát.

Egyébként az utastér barátságos, a teljesen előrecsúszó ülések miatt hátra, a viszonylag tágas helyre sem nehéz bemászni. A háromajtós autóban külön öröm elrakosgatni a dolgokat, mert két öblös kesztyűtartó is van, az ajtózsebekben pedig akár egy nagy üdítőspalack is elfér.

A Stilo legnagyobb meglepetést okozó alkatrésze a régi ezerkettes, 80 lóerős egységet leváltó új, 1,4-es alapmotor. A 95 lóerős erőforrás az egyik legkiválóbb darab a kategóriában, imád pörögni, kellemes a hangja, és magas fordulatszámokon tisztességesen húz, szóval hamisítatlan olasz gép. Egyedülálló megoldás a kompakt autóknál, hogy az 1,4-es benzinmotor mellé hatfokozatú kézi váltót társítanak, ráadásul a szerkezet remekül megvezetett és pontosan kapcsolható.

A Stilo nagyon fürge kettes, hármas és négyes fokozatban, a fölött azonban alábbhagy a lelkesedése. Az országúti előzéseket ezért érdemes hármasban vagy négyesben kivitelezni. A fokozatok kivétel nélkül hosszú áttételezésűek, úgyhogy autópályán, hatodikban értékelni fogjuk az alacsony fordulatszámot és az ebből eredő kedvező fogyasztást. A fékek kiválóak, a kormány viszont egy idő után nyúlóssá válik, és nem közvetít elég visszajelzést az útról. Az 1,4-es Stilo jól érzi magát a városi utakon, ugyanis futóműve kifejezetten komfortos hangolású. Sportos kanyarvételre korlátozottan alkalmas, mert erősen dől a karosszéria, cserébe viszont minden úthibát kisimít.

Nincs olyan ember, akinek a háromajtós Fiat Stilo ne tetszene. Valóban nagyon jól néz ki, az új 1,4-es alapmotorral és hatfokozatú váltóval pedig remek nagyvárosi autó. Ára is nagyon kedvező, úgyhogy hajrá, fiatalok!

Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1368 cm3, 70 kW/95 LE 5800/percnél. Max. nyomaték 128 Nm 4500/percnél.

Dualdrive elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,5 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS. Elöl McPherson-felfüggesztés alsó lengőkarokkal, hátul torziós rúd.

Méretek, súlyok: hosszúság 4182 mm, szélesség 1784 mm, magasság 1475 mm, tengelytáv 2600 mm. Kerékméret 6,5J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Csomagtér 305 liter. Üzemanyag 58 liter. Saját tömeg 1090 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 180 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12 s, fogyasztás 8,2/5,5/6,5 liter, tesztfogyasztás 7,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Stilo 1,4 16V 3-ajtós): 3 185 000 forint.

Alapfelszereltség: 2 légzsák, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés, 60-40 osztott hátsó ülések, kétszínű szövetülések, központi zár retesszel, immobilizer, állítható magasságú kormányoszlop, fedélzeti számítógép, elektromosan állítható és fűthető tükrök, autórádió-előkészítés, 3 db 3 pontos biztonsági öv hátul, hűtött felső kesztyűtartó rekesz.

Extrák (bruttó, forint): manuális légkondicionáló 260 000, ködfényszóró 30 000, bőrülések 290 000, rádióvezérlés a kormányról 40 000, bőrbevonatú kormány és váltógomb 37 500, elektromos napfénytető 280 000, CD-MP3 rádió + 6 hangszóró 80 000, oldallégzsák 75 000, tolatásérzékelő 55 000, kulcs nélküli rendszer 135 000, függönylégzsák 75 000, sportcsomag 200 000.

Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli

Kötelező biztosítás: 17 280 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Fiat Magyarország Kft.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo