Az új kis Fiat Panda nagyon barátságos, könnyű megkedvelni. Főleg a hölgyek körében számíthat elismerésre. Formai megoldásait tekintve semmi szokatlant nem vonultat fel: szögletes, doboz alakú, hogy belső tere a lehető legtágasabb lehessen. Persze ettől még nem áruszállító jellegű, inkább egyterűs: itt-ott lekerekítették a lemezeket, egyéniséget adtak az ablakok felső ívének, az izgalmas hátsó kisablakról már nem is szólva. Elöl modern, sima üveges fényszórókat, hátul pedig függőleges elrendezésű, magasra húzott lámpákat kapott. Magassága (154 cm) kivételes, és ettől termetesebbnek mutatja magát, mint amekkora.
Az utastér méretében nem is kell csalódnunk. Öt ember – hazánkba csak ötszemélyes Pandák érkeznek – nemcsak elvben, hanem a gyakorlatban is elfér benne. A magasra helyezett ülések révén a lábak helyigénye kisebb, ezért átlagos magasságú felnőttek egymás mögé is beülhetnek a Fiatban, és még a hátul ülők fejének is marad elég tér, csak a szerény belső szélesség korlátozó tényező ebben. Zavaró, hogy az egyébként jó oldaltartású első üléseket túl magasra helyezték, és furcsa az otromba méretű középkonzol, amely befelé nyomja a sofőr jobb lábát. Emellett szerencsétlen módon, a jobb oldali visszapillantó tükör lapja egy műanyag elem révén örökké takarásban van. A kárpitok a kategóriában normálisak, a műanyagok is kemények, az összeszerelés minősége káprázatos. Menet közben semmi sem zörög vagy remeg.
A kis Fiat elsősorban városi autó, ezért szabályos keretezésű, könnyen pakolható, 206 literes csomagtere van, amelynek bővítése a hátsó üléspad egyben döntésével egyszerű. Hosszú tárgyak szállításánál a dönthető első ülés adhat megoldást.
Az új Fiat Panda további jó pontokat szerez menetviselkedésével. A futóműve nyugodt, megbízható, a rugózása kellemes, a rövid tengelytáv ellenére kiváló csillapítású, nem pattogós. Noha az építésmódja magas, még éles kanyarokban sem mutat borulási hajlamot, bár a karosszéria fokozott (és veszélytelen) dőlésére számítani kell. A fékek teljesítménye is bizalomgerjesztő.
A Pandához egyelőre kapható legerősebb, 60 lóerős benzinmotor a pehelykönnyű kocsit élénken mozgatja, pörgési kedve nagy, ezért hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy lámpától lámpáig gyorsulgatunk. A vezetési élményhez hozzájárul a fokozatokat könnyen vevő, pontosan kapcsoló váltó is, amelynek még az áttételeit is eltalálták.
A 2004-es Év Autójának választott Fiat Panda jó minőségű, méretes utasterű, fürge városi kisautó, amely Magyarországon egyelőre 55 és 60 lóerős benzinmotorral, valamint háromféle felszereltséggel kapható. Lassan érkezik az 1,3-as Multijet dízel is, amely talán a legjobb választás lesz a kocsihoz.
Műszaki adatok
Jelleg: mini egyterű. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként két szelep. 1242 cm3, 44 kW/60 LE 5000/percnél. Max. nyomaték 102 Nm 2500/percnél.
Fogasléces, Dualdrive elektromos szervokormány, fordulókör átmérője 9,1 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBD. Elöl McPherson független felfüggesztés alsó lengőkarral, hátul torziós keresztrúdhoz kapcsolt hosszlengőkaros felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 3538 mm, szélesség 1589 mm, magasság 1540 mm (tetőléccel), tengelytáv 2299 mm. Gumiméret 155/80 R 13. Csomagtér 206/775 liter. Üzemanyag 35 liter. Saját tömeg 860 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 155 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14 s, fogyasztás 7,1/4,8/5,6 liter/100 km, tesztfogyasztás 7,4 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Panda 1.2 Dynamic): 2 180 000 forint.
Alapfelszereltség: immobilizer, központi zár, 1 légzsák, állítható magasságú kormány, elektromos ablakemelők, dönthető első ülések, fedélzeti számítógép, follow me home, FPS tűzmegelőző rendszer, rádiós magnó 4 hangszóróval, színre fújt lökhárítók, normál méretű pótkerék.
Extrák (bruttó, forint): manuális légkondicionáló 195 000, tetősín 35 000, napfénytető 150 000, könnyűfém keréktárcsák 14” 95 000, utasoldali légzsák/oldallégzsák 65 000/65 000, függönylégzsák 100 000, CD-rádió 15 000, állítható magasságú vezetőülés 20 000.
Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül.
Kötelező biztosítás: 17 280 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Fiat Magyarország Kft.
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Több millió darab fogyott annak idején a fiatalok kedvenc olcsó városi kisautójából, a négykerék-hajtással is készülő Fiat Pandából, amelyet tavaly változatlan néven, de modern kiadásban újra elkezdtek forgalmazni. Az új Panda aranyos, formás és belülről egyáltalán nem szűkös autó.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.