A kis Lancia nem egyszerűen a hétköznapi helyváltoztatás hasznos eszköze, mint testvére, a Punto, hanem a külső-belső esztétikum és ízlés tárgyiasult közlekedési eszköze, amely legalább olyan egyedi, mint a korábban tesztelt Thesis limuzin. Az Ypsilont az ékszerszerű első lámpák és a pajzsszerű, retrohatású hűtőmaszk kiemeli a tömegből, de a hátsó, függőleges lámpakompozíciók is megteszik hatásukat. Oldalról feltűnnek a szép, könnyűfém felnit mintázó dísztárcsák, a nagyméretű krómkilincsek, valamint a két hatalmas ajtó (az Ypsilon csak háromajtós kivitelben készül). A kisautó exkluzivitását fokozza a fekete színű tető, amely két napfénytetőt rejt, igaz, közülük csak az egyik nyitható.
A Lancia Ypsilon meglepően kényelmes autó. A külső fényezéséhez illeszkedő fehér-barna színvilágú fotelek várják a látogatót, amelyek kevés oldaltartással bírnak, és kissé csúszós felületűek. A két bajuszkapcsoló kivételével minden kapcsoló kézre áll; nekünk különösen a műszerfalba integrált sebességváltó tetszett. Megszokást igényel ugyanakkor a középen elhelyezkedő műszeregyüttes. Az anyagok tapintása, szaga, formája tovább fokozza luxusérzetünket, a Bose-rendszer csilingelő hangjai menet közben, lehalkítva is élvezhetők, a kétzónás digitális klíma fokokkal eltérhet egymástól, az elektromos napfénytető diszkréten árnyékolható. Elöl nagyautósan óriási a hely, a hátsó sorból azonban kispórolták a térdhelyet. Igaz, a padsor tologatható, sőt a hátsó támla dőlésszöge is változtatható, ám négy, különösen öt személy hosszú távon, önszántából biztosan nem élvezheti a társasági lét ezen formáját.
Az 1251 köbcentiméteres motor puszta ténye kétkedő mosolyt csal az ember ajkára, vajon mire lehet képes ilyen parányi szerkezet? A kis dízel aggregát azonban, amely a precíziós gyártástechnológia műremeke, rácáfol minden kétkedésre. Csendesebb, fajlagosan jóval erősebb, és környezetbarát: erőlködés nélkül teljesíti az Euro-4-es szabványt. Nem mellékesen: már 1750-es fordulattól számíthatunk a 180 Nm-es nyomatékára, amivel városban és autópályán is könnyedén gyorsíthatunk, és mászhatunk emelkedőket. A kifulladás jeleit csak 160 km/órás sebesség körül tapasztalhatjuk. Az utasok biztonságáról egész arzenál gondoskodik; érdekes azonban, hogy az Ypsilonban széria a függönylégzsák, de extra az oldalsó lufi. A menetkultúra kiváló, a szörnyű budapesti utakon sokszor áldottuk a puhára hangolt futóművet.
Vajon e luxuscsöppségnek mennyiért válhatunk a tulajdonosává? Nos, az Ypsilon a Puntónál mindössze 15 százalékkal kerül többe, az általunk tesztelt Argenta kivitelű, extrákkal megspékelt példány is 4 millió forint alatt maradt.
Kedves férfitársak! Ajándéknak feltétlenül figyelembe veendő!
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás ferdehátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres Multijet common rail befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1248 cm3, 51 kW/70 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 180 Nm 1750/percnél.
Dualdrive elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 9,83 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBD. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul torziós rúd.
Méretek, súlyok: hosszúság 3778 mm, szélesség 1704 mm, magasság 1530 mm, tengelytáv 2388 mm. Gumiméret 185/65 R 14. Csomagtér 215/290 liter. Üzemanyag 47 liter. Saját tömeg 1045 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 165 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 15,1 s, fogyasztás 5,7/3,9/4,6 liter/100 km, tesztfogyasztás 5,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (1,3 Multijet Argento): 3 740 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 4 légzsák, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés, csúsztatható és dönthető hátsó ülés, tripkomputer, 4 irányban állítható kormány, intelligens ablaktörlő, fix and go gumijavító szett.
Extrák (bruttó, forint): elektromosan állítható, fűthető tükrök 35 000, ködlámpa 35 000, kétzónás klíma 65 000, bőr kormány és váltógomb 35 000, esőszenzor 35 000, ESP+ASR+Hill holder 169 000, Skydome napfénytető 180 000, oldallégzsákok 69 000.
Garancia: 2 év teljes körű
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 69 120 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Fiat Magyarország Kft.
Exkluzivitás hat négyzetméteren
Ránézésre egyértelmű, hogy ez az autó nem tömegtermék, hanem iparművészeti alkotás, megkapó forma- és színvilággal. A vágy titokzatos, ám megszerezhető tárgya. Tesztünket még izgalmasabbá tette, hogy a Fiat konszern prémiummárkájának legkisebb tagjában dízelszív dobogott.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.