A kis Lancia nem egyszerűen a hétköznapi helyváltoztatás hasznos eszköze, mint testvére, a Punto, hanem a külső-belső esztétikum és ízlés tárgyiasult közlekedési eszköze, amely legalább olyan egyedi, mint a korábban tesztelt Thesis limuzin. Az Ypsilont az ékszerszerű első lámpák és a pajzsszerű, retrohatású hűtőmaszk kiemeli a tömegből, de a hátsó, függőleges lámpakompozíciók is megteszik hatásukat. Oldalról feltűnnek a szép, könnyűfém felnit mintázó dísztárcsák, a nagyméretű krómkilincsek, valamint a két hatalmas ajtó (az Ypsilon csak háromajtós kivitelben készül). A kisautó exkluzivitását fokozza a fekete színű tető, amely két napfénytetőt rejt, igaz, közülük csak az egyik nyitható.
A Lancia Ypsilon meglepően kényelmes autó. A külső fényezéséhez illeszkedő fehér-barna színvilágú fotelek várják a látogatót, amelyek kevés oldaltartással bírnak, és kissé csúszós felületűek. A két bajuszkapcsoló kivételével minden kapcsoló kézre áll; nekünk különösen a műszerfalba integrált sebességváltó tetszett. Megszokást igényel ugyanakkor a középen elhelyezkedő műszeregyüttes. Az anyagok tapintása, szaga, formája tovább fokozza luxusérzetünket, a Bose-rendszer csilingelő hangjai menet közben, lehalkítva is élvezhetők, a kétzónás digitális klíma fokokkal eltérhet egymástól, az elektromos napfénytető diszkréten árnyékolható. Elöl nagyautósan óriási a hely, a hátsó sorból azonban kispórolták a térdhelyet. Igaz, a padsor tologatható, sőt a hátsó támla dőlésszöge is változtatható, ám négy, különösen öt személy hosszú távon, önszántából biztosan nem élvezheti a társasági lét ezen formáját.
Az 1251 köbcentiméteres motor puszta ténye kétkedő mosolyt csal az ember ajkára, vajon mire lehet képes ilyen parányi szerkezet? A kis dízel aggregát azonban, amely a precíziós gyártástechnológia műremeke, rácáfol minden kétkedésre. Csendesebb, fajlagosan jóval erősebb, és környezetbarát: erőlködés nélkül teljesíti az Euro-4-es szabványt. Nem mellékesen: már 1750-es fordulattól számíthatunk a 180 Nm-es nyomatékára, amivel városban és autópályán is könnyedén gyorsíthatunk, és mászhatunk emelkedőket. A kifulladás jeleit csak 160 km/órás sebesség körül tapasztalhatjuk. Az utasok biztonságáról egész arzenál gondoskodik; érdekes azonban, hogy az Ypsilonban széria a függönylégzsák, de extra az oldalsó lufi. A menetkultúra kiváló, a szörnyű budapesti utakon sokszor áldottuk a puhára hangolt futóművet.
Vajon e luxuscsöppségnek mennyiért válhatunk a tulajdonosává? Nos, az Ypsilon a Puntónál mindössze 15 százalékkal kerül többe, az általunk tesztelt Argenta kivitelű, extrákkal megspékelt példány is 4 millió forint alatt maradt.
Kedves férfitársak! Ajándéknak feltétlenül figyelembe veendő!
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás ferdehátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres Multijet common rail befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1248 cm3, 51 kW/70 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 180 Nm 1750/percnél.
Dualdrive elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 9,83 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBD. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul torziós rúd.
Méretek, súlyok: hosszúság 3778 mm, szélesség 1704 mm, magasság 1530 mm, tengelytáv 2388 mm. Gumiméret 185/65 R 14. Csomagtér 215/290 liter. Üzemanyag 47 liter. Saját tömeg 1045 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 165 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 15,1 s, fogyasztás 5,7/3,9/4,6 liter/100 km, tesztfogyasztás 5,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (1,3 Multijet Argento): 3 740 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 4 légzsák, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés, csúsztatható és dönthető hátsó ülés, tripkomputer, 4 irányban állítható kormány, intelligens ablaktörlő, fix and go gumijavító szett.
Extrák (bruttó, forint): elektromosan állítható, fűthető tükrök 35 000, ködlámpa 35 000, kétzónás klíma 65 000, bőr kormány és váltógomb 35 000, esőszenzor 35 000, ESP+ASR+Hill holder 169 000, Skydome napfénytető 180 000, oldallégzsákok 69 000.
Garancia: 2 év teljes körű
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 69 120 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Fiat Magyarország Kft.
Exkluzivitás hat négyzetméteren
Ránézésre egyértelmű, hogy ez az autó nem tömegtermék, hanem iparművészeti alkotás, megkapó forma- és színvilággal. A vágy titokzatos, ám megszerezhető tárgya. Tesztünket még izgalmasabbá tette, hogy a Fiat konszern prémiummárkájának legkisebb tagjában dízelszív dobogott.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.