A spanyol márka végleg elkötelezte magát a vonzó külsejű, élménydús autók gyártása mellett. Az új korszakot elindító Altea ékes példa erre. Orr-része vadállatias, lendületes vonalú, ék alakú karosszériája érzelmeket felkorbácsoló. A forma telitalálat, s ez kiemeli az Alteát a tömegből. Ahhoz viszont, hogy ne csak elismerő pillantásokat vessenek rá a forgalom résztvevői, hanem minden oldalról elképedve bámulják, fel kell szereltetni a II-es számú gyári optikai csomagot valamelyik nagyobb márkakereskedésben. Az ízléses gyári kiegészítőkkel aztán - spoilerszett, hátsó szárny, 18 colos polírozott SEAT Sport kerekek, krómozott külső tükrök, dupla krómozott kipufogóvég, szürke hátsó lámpa - igazi bombázóvá válik, és azonnal birtoklási vágyat ébreszt.
A SEAT az Altea számára új járműosztályt alapított (MSV - többcélú sportos jármű), két okból: hogy még jobban megkülönböztesse új modelljét a többi járműtől, és mert az nem kombi, és nem is egyterű, már csak korlátozott variálhatósága miatt sem. A SEAT Altea öt személy számára elegendő helyet kínáló családi autó, megfelelő méretű csomagtérrel: 1,77 méter széles és 1,57 méter magas, így a daliásabb utasok egymás mögött is elférnek, ha pedig átmenetileg áruszállításra használnák, az üléseket egy mozdulattal, a fejtámlák kivétele nélkül előredönthetik. Az ülések remekbe szabottak, még éles kanyarban sem akar az ember kicsusszanni belőlük. A beltérben - az optikai csomag tartozékaként beszerelt SEAT Sport alu/karbon váltógombon kívül - minden szakasztott olyan, mint bármelyik másik Alteában: karbonhatású műszerfalat, csőműszereket és háromküllős sportkormányt látunk.A kompakt egyterűek közül kevés típus tud felgyorsulni 100 kilométer/órára 10 másodperc alatt, de az Altea 2.0 TDI ilyen. Pláne, hogy a tesztautóba beszerelték az Adrenaline Power Box nevű csipet is, amely 26 plusz lóerővel és 60 newtonméternyi extranyomatékkal toldja meg a gyári 140 pacit és 320 newtonmétert. Ma Magyarországon csak a SEAT kínál TDI motorjaihoz olyan gyári csiptuningot, amelynek beszerelése után nem vész el a garancia. Az Altea esetében a csip 233 ezer forint, de érezhetően javít a menetteljesítményen, miközben nem növeli a fogyasztást. A power boxos motor nyersebben és brutálisabban juttatja az erőt az útra, mint a gyári kétliteres TDI, a gyorsulási élmény lenyűgöző. Bátran vállalkozhatunk párbajra, legtöbb autóstársunkat úgyis állva hagyjuk majd. Az autó egyébként kiválóan, sportosan irányítható, kiszámíthatóan viselkedik, lengéscsillapítása pedig a feszes és kényelmes között van.
Aki Alteáját a képen látható autó szintjére szeretné hozni, nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Szüksége van a 140 ezer forintos Sport-up csomagra és a drágábbik, 1 millió 197 ezres optikai csomagra. Ehhez adódik 350 ezer forint, a beszerelés munkadíja. Vigaszul: az I-es optikai csomag 17 colos kerekekkel "csak" 489 ezer forint.