Az Opel Omega eddig nem számított jelentős tényezőnek a nagyautók között. A 3000 ponton történt felújítás célja éppen ezért az volt, hogy az autó elfogadható alternatívát jelentsen az olyan versenytársakkal szemben, mint az Audi A6, a BMW 5-ös sorozat vagy a Mercedes E osztály, miközben azoknál 2-3 millió forinttal kevesebbe kerül. Tesztünk alapján mondhatjuk: megjelenésében és a biztonságos autózás szempontjából, alapfunkcióiban méltó versenytárs. Ám ha a cizelláltságot, a szélsőséges körülmények közötti működést is figyelembe vesszük, némi hátrányba kerül. Mindennapi használatra azonban kitűnő választás.
Az Omega vonalai erősen lekerekítettek, az autót se előre, se hátra nem lehet belátni; érezni kell. Az utastér kényelmes, elegáns. A vezetőülés tág határok között állítható, jó oldaltartást ad. A széles középkonzol magában foglalja a CD-vezérléssel ellátott, kitűnő Bose rádiót, a mobiltelefon tasztatúráját, a dupla! klíma vezérlőegységét. A rádió és a telefon a kormányról vezérelhető, de meglehetősen kényelmetlenül. A kormány csak magasságában állítható. A pontos váltó hagyományosan, a magas kardánbokszon trónol.
A 2,2 literes négyhengeres Ecotec motor csendesen és rugalmasan mozgatja a terjedelmes karosszériát. A 205 Nm-es nyomaték általános, de elegendő erőtartalékot jelent. A két kiegyensúlyozó-tengelyes blokk kellemessé teszi a vezetést; elfogadható köztes megoldás ez a hathengeres változattal szemben. Az új Omegát szélsőséges helyzetben homokon sikerült ugyan kipörgetnünk, noha a súlyelosztás szinte ideális az első és a hátsó tengelyek között. A rásegítős fék minden eddiginél hatásosabb.
Az Opel Omega 2.2-es Elegance változata alapszinten is szinte mindennel felszerelt, 8,8 millió forintos alapára a koreai autókat leszámítva a kategória legjobb ár-érték viszonyát képviseli.
Kívánhatunk-e szebb öregkort bárkinek is?
*
Műszaki adatok
Jelleg: nagykategóriájú limuzin. Négyajtós karosszéria, öt üléssel, variálható utas-csomag térrel. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként két szívó- és két kipufogószelep. 2198 cm3. 106 kW/144 LE 5400/min-nál. 205 Nm 4000/min-nál. Akkumulátor 12 V, 66 Ah. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője: 10,95 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, blokkolásgátló, Quick-Power fékrásegítő. Önhordó acélkarosszéria. Elöl független kerékfelfüggesztés, McPherson-rugóstag, háromszög alakú keresztlengőkar, hátul több lengőkaros felfüggesztés, ferde kitámasztókarral. Gáztöltésű lengéscsillapítók, tekercsrugók. Elöl-hátul stabilizátor. Kerékméret 6,5 J x 15. Gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 75 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4898 mm, szélesség 1776 mm, magasság 1455 mm, csomagtér alaphelyzetben 530 liter, bővítve 830 liter. Menetkész tömeg 1605 kg, teherbírás 475 kg, megengedett össztömeg 2080 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 210 km/h, gyorsulás 0100 km/órás sebességre 10,5 s, fogyasztás (EU) 7,2/13,2/9,4 liter/100 km, mért 11,5 liter/100 km.
*
Gazdasági adatok
Alapár (Opel Omega 2.2 Elegance): 8 820 000 forint.
Alapfelszereltség: blokkolásgátló, központi zár, elektromosan állítható és fűthető első ülések, állítható szervokormány, elektronikus indításgátló, kétoldali és oldallégzsákok, ködlámpák elöl, ECC elektronikus klímaberendezés, első és hátsó ablakemelők, színre fújt lökhárítók, elektromos, fűthető külső tükrök, CAR 2006 sztereó rádiómagnó CD váltóval és kormánykerékbe épített vezérlőgombokkal, bőrborítású kézifékkar, sebváltó gomb és kormánykerék, fedélzeti számítógép, színezett üvegek, krómozott oldalvédő díszlécek, fényszórómosó berendezés, xenon fényszórók, elektromos napvédő roló, könnyűfém keréktárcsák 7J x 16 méretben 225/55 R 16 gumiabroncsokkal (információink szerint a részlegesen záró differenciálmű és a kipörgésgátló csak a 2,5 literes V6-os típusban széria).
Extrák: Car 2008 Bose sztereó rádiómagnó CD váltóval és integrált telefonnal 329 000 forint, sebességtartó automatika 116 400 forint, elektromos napfénytető 293 400 forint, vonóhorog 177 500 forint, bőrkárpit 500 100 forint.
Garancia: 1 év általános, 10 év átrozsdásodás ellen, 3 év az akkumulátorra.
Szervizperiódus: 15 000 km vagy 1 év.
Szervizköltségek: 15 00020 000 forint.
Alkatrészkosár (nettó árak): fékbetét-garnitúra (első) 8 479 forint, szélvédő 49 189 forint, első oldalablak 20 068 forint, első lökhárító 56 495 forint, fényszóró (xenonlámpa, szintezőmotor, elektronika) 169 328, irányjelző 1283 forint, hátsó lámpaegység 21 763 forint, külső tükör (elektromos, fűthető) 56 754 forint, csomagtérajtó 56 893 forint.
Súlyadó: 8500 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 84 972 forint/év (30 évnél idősebb budapesti tulajdonos esetén, A0 osztályban).
Casco biztosítás: töréskár 200 000 forintos önrésszel és 10 százalékos alappal Budapesten 418 680 forint/év, 500 000 forintos önrésszel és 30 százalékos alappal 293 328 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Opel Hungary
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.