Az új sedanra legalább annyi autós és járókelő kapta fel a fejét, mint korábban a kombira. Kétségtelen, a formaterv most is „ütősre” sikerült. A Fabia vonalai finomak, gömbölydedek, és a tiszta felületek, szoros illesztések a jó minőség benyomását keltik a szemlélőben. A tervezők elöl nem módosították a Škodát, hátul viszont magas feneket „kerítettek” neki: a termetes hátsó lámpaegység szinte mélyre került a csomagtértetőhöz képest. A megemelt farnak csak egy hátránya van: hátrafelé korlátozza a kilátást.
Az Elegance kivitel utastere jellemzően sötét, a fekete mintás szürke ülések, a krómozott váltógomb, kilincsek és ajtógombok mégis inkább stílusos, mint komor hangulatot árasztanak. A funkcionális Škoda műszerfalon minden szerelvény jól elérhető, a rádió nagyszerűen kezelhető, és a kormány is kitűnően állítható. A helykínálat rendben van – elöl természetesen nagyvonalúbb –, a hátul ülők térdhelyét az első ülések hátában kialakított mélyedések növelik. A vezető legnagyobb öröme, hogy gyorsan ideálisra szabhatja munkahelyét, az ülésmagasság-állító fogantyú szerintünk a leginkább eltalált megoldás. Az első ülések oldaltartása megfelelő, azonban a hát felső részét nem támasztják alá a kellő mértékben. A 438 literes csomagtér a magasra nyíló hátsó ajtóval tárul fel, és a látszat ellenére nagyon jól pakolható.
A befecskendezős 1,4-es motor elegendő a városi furikázáshoz és a kellemes utazósebesség tartására autópályán is, de gyors reakciókra és hirtelen előzésekre nem a legmegfelelőbb (a légkondi használata mellett ezek a manőverek kétszer is meggondolandók). Cserébe viszont stabil, megbízható futóművet, az útegyenetlenségeket hatékonyan megszűrő rugózást, hatásos fékeket és a végletekig pontos kormányt kapunk. A Škoda váltója zokon veszi, ha nem pontosan tesszük be a fokozatokat, és a kormányon néha hajtási befolyások tapasztalhatók, de máskülönben semmi nem zavarja a sofőrt. A külső zajokat is meglepően hatékonyan tartja távol az utascella, a motorból csak pörgetésre szabadul be egy érces, morgós háttérhangzás.
A sedan classic alapárát 2,5 millió forint alá lőtték be, ami az alapigényeket kielégíti, és veszélyesen versenyképes. Mindezek alapján pedig csak reménykedhetünk, hogy a vonzó Fabia Sedan után, a harmadikra, jön a ráadás is egy kupé vagy talán egy kabrió formájában…
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.