A C5 nem extravagáns, mégis szép autó, rendhagyó vonalakat nem fedezhetünk fel rajta. Az egységes karosszéria a B oszlopig megegyezik a limuzinéval, csak éppen hosszabb annál, és – a tetősín miatt – magasabb. A kombi lágyan rajzolt frontrésze felismerhetően citroënes, hátul azonban a magasra húzott, hosszanti csíkban elrendezett lámpatestek újításnak számítanak. Kerekített elemeivel a C5 ellensúlyozni kívánja a „bálna”-hatást, szerintünk sikerrel.
A Citroën még tágasabb, mint ahogyan az kívülről sejthető. Három felnőtt utas szinte elvész a hátsó ülésében, és simán befogadja öt síelni induló ember egyheti poggyászát, no meg „némi” élelmiszert (a lécek persze a tetőre kerülnek). Az összeszerelésen és a felhasznált anyagok minőségén viszont látszik, hogy ez viszonylag olcsón és gyorsan gyártott autó, a két-három, előzmény nélküli, apró hiba azonban csak ijesztgetésünkre volt jó. A biztonsággal, a kényelemmel és a felszereltséggel a 2200 kilométeres tesztút alatt egyszer sem volt baj. Az ülések fotelesen kényelmesek, olyannyira, hogy befogadó puhaságukat hosszú távon – érdekes – már inkább hátránynak éreztük, mint előnynek. A műanyag borítású műszerfal a szokásosnál jobban tájékoztatja a vezetőt, egyébként mindenfajta üzenet a kis központi kijelzőn jelenik meg.
A kétliteres benzines a C5 kombihoz kapható legerősebb motor, érdemes az autót ezzel vagy a nyomatékban erősebb HDi erőforrással választani. A motor a majd’ teljes terheléssel erőlködés (és szinte hang) nélkül megbirkózott, fogyasztása tíz liter alatt maradt.
A C5 másutt luxusnak számító, hidropneumatikus rugózása kivételes élménnyé teszi az utazást, ráadásul igen biztonságos is. Bármilyen rossz úton szinte légpárnás járműként siklik, igaz, ekkor a futómű zajai a kelleténél picit jobban felerősödnek. A sok csomaggal utazók értékelni fogják az állandó hasmagasságot, a kanyarban ellentartó funkciót, sőt – ha nehéz tárgyat kell beemelni hátra – azt is, hogy álló helyzetben is „leültethető” az autó. Az intelligens rugózás menet közben, az út minőségének a függvényében automatikusan süllyesztheti vagy emelheti a kasztnit, amúgy a sofőr belülről is állíthatja a magassági fokozatokat és a lengéscsillapítás keménységét. A fékek megbízhatóak, a váltó pedig szinte hibátlanul, pontosan jár.
A Citroën C5 kombi a legerősebb motorral kevesebb, mint hatmillió forintért elvihető, ami az ár-érték arányt tekintve verhetetlen. Mégis, ezt az autót az választja majd, aki a használhatóságát helyezi előtérbe, és azért veszi, mert ekkora, és/vagy mert imádja a légrugózást.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/138 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 190 Nm 4100/percnél. Ötfokozatú, manuális váltómű.
Változó rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,8 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, fékerőelosztó, vészfékrásegítő (BAS). Elöl Pseudo McPherson-felfüggesztés, háromszög alakú alsó lengőkarok, stabilizátor; hátul hosszanti lengőkarok, stabilizátor. Gumiméret 205/65 R 15.
Méretek, súlyok: hosszúság 4756 mm, szélesség 1770 mm, magasság 1558 mm (sínnel), tengelytáv 2750 mm. Csomagtér 563/1658 liter. Saját tömeg 1367 kg, megengedett össztömeg 1967 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 203 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 11,9/6,4/8,4 liter, tesztfogyasztás 9,6 liter.
Gazdasági adatok
Alapár: 5 750 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, Hidraktív 3-as felfüggesztés komfort- és sportfokozattal, elektromos első ablakemelők, légkondicionáló, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, csomagtér-elválasztó és rögzítőháló 4 rögzítőgyűrűvel, csomagtérszint-szabályozás, nyitható hátsó szélvédő, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető rádió 6 hangszóróval, hátsó könyöklő, automatikus vészvillogó-kapcsolás, ködlámpa.
Extrák (bruttó, forint): elektromos napfénytető 180 000, CD RDS audiorendszer 35 000, könnyűfém felni 150 000, komfort (elektromos hátsó ablak, esőérzékelős ablaktörlő) + automata légkondicionáló-csomag (automata világításkapcsolás is) 100 000.
Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Kötelező biztosítás: 73 200 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 275 988 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 222 120 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Citroën Hungária Kft.
Citroën C5 Break 2,0 X - a kezes „bálna”
A C5 limuzin is nagy, praktikus autó, ám nem érhet a Break (a kombi) közelébe. Ez utóbbi még hosszabb, mint az, és szinte egyedülálló előnye a 600 kilogrammos terhelhetőség. E felső-középkategóriába átcsúszó jármű legnagyobb vonzereje azonban remek ár-érték aránya.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.