Citroën C3 1,6 16V Exclusive

Ugye, ismerős valahonnan ez a tojásdad forma? A Citroën 2CV, a Kacsa formavilága volt ilyen! A C3 ezt eleveníti fel, s mosolyt visz mindenki arcára. Megnyerő kisautó. A csúcsváltozat pedig amellett, hogy csinos és praktikus, teljes felszereltségű és nagyon gyors is.

A bájosan bumfordi C3 üde színfolt az utakon. Fiatalos, barátságos kis autó. Nem csoda, hogy szinte mindenkinek tetszik, és leginkább a hölgyek zárják szívükbe. Az autót a kerek ívek, hajlított vonalak jellemzik, a tetőkiképzés és a szélesített kerékjáratok a Kacsa formavilágához nyúlnak vissza. Karakterisztikusak a szép első lámpák, a magasra húzott, vékonyodó hátsó lámpatestek és a mélyre nyúló hűtőmaszk. Az Exclusive változat még inkább vonzza a szemet színre fújt lökhárítóival, 15 colos könnyűfém kerekeivel és alumínium kilincseivel.

A beltér sem konvencionális, tele van ötletes és rendhagyó megoldásokkal. A színválasztás és színkombináció jó ízlésre vall, a karfás bársonyszékekbe jó belehuppanni. Üröm az örömben, hogy a kétszínű bőrkormányon kívül egyetlen puha, nemes felületet sem találunk a műszerfalon és az ajtókon, pedig egy exkluzív kiskocsiban azért illene. A műanyagokat legalább érdesítették, így nem egyértelmű a hiányosság. Bár a C3-at öt személy befogadására készítették fel, négynél többen nehezen férnek el benne. Elöl minden testmérethez illeszkedik a Citroen, bőséges helyet kínál, hátul azonban fordított a helyzet: a térd az üléstámlába nyomódik, a fejtér összeszűkül. A csomagtér a Moduboard rendszerrel két vagy több részre osztható, és az ülések előre hajtásával sík padló alakítható ki.

Az alig több mint 1 tonnás C3 Exclusive-ot 16 szelepes, 110 lóerős motor mozgatja nagyon dinamikusan és kultúráltan. Alapjáraton nem veszünk tudomást az 1,6-os egység létezéséről, és hangja kihúzatva sem tolakodik be az utastérbe. Járása rendkívül finom, és kiválóan dolgozik együtt a rövid utakon, legtöbbször pontosan kapcsolható váltóval. Bár impozáns gyorsulásra képes, a C3 nem sportkocsi, futóművét kényelmesre hangolták, és szervokormánya is finom. Ettől még a kocsi stabilan fordul, nem hintázik. A C3 a város romló állapotú útjain franciás könnyedséggel halad, a rugózás hatékonyan csillapítja az egyenetlenségeket, de nem bír a keresztirányú hibákkal és gödrökkel, amiket a burkolatok sem hagynak szó nélkül. A fék nyomáspontját nagyon nehéz megtalálni, aztán meg a fékasszisztens torolja meg a kelleténél nagyobb pedálerőt.

A Citroen C3 vidám társa lehet a kisgyermekes családoknak és a fiatal korosztálynak, akik három benzines és két korszerű dízelmotorral rendelhetik meg az autót. A 2,5 millió forintos induló árban a legfontosabb biztonsági extrák már benne vannak.

Műszaki adatok

Jelleg: kiskategóriás, ötajtós limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1587 cm3, 80 kW/110 LE 5750/percnél. Max. nyomaték 147 Nm 4000/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, fékerő-elosztó, vészfék rásegítő. Elöl pseudo McPherson független felfüggesztés, hátul hosszlengőkarok, tekercsrugók.

Méretek, súlyok: hosszúság 3850 mm, szélesség 1667 mm, magasság 1519 mm, tengelytáv 2460 mm. Csomagtér 305/1150 liter. Üzemanyag 47 liter. Saját tömeg 1058 kg, megengedett össztömeg 1525 kg. Gumiméret 185/60 R15.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,7s, fogyasztás 8,6/5,2/6,5 liter, tesztfogyasztás 8,7 liter.

Gazdasági adatok

Alapár: 3 340 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, két irányban állítható kormány, 6 légzsák, központi zár, elektromos ablakemelők, automata légkondicionáló és ablaktörlő, magasságállítható első ülések, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ködlámpa, bársony kárpitozás, gyermek csomag, Moduboard rendszer a csomagtérben, színre fújt lökhárítók és oldalvédők, tempomat, bőr kormány, könnyűfém keréktárcsa, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangszóróval.

Extrák (bruttó, forint): napfénytető 140 000, tolatóradar 50 000, ESP 100 000, bőr üléshuzat 400 000.

Garancia: 1 év teljeskörű + 2 év vásárolható.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Alkatrészek (nettó, forint): első fékbetét 13 902, szélvédő 92 396, oldalablak 10 221, első/hátsó lökhárító 67 866/58 929, első/hátsó lámpa 51 082/14 189.

Kötelező biztosítás: 18 300 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás és 50 ezer forintos törés önrésszel havi 15 933 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Citroen Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo