A C2 mindössze 3,6 méter hosszú – közel 20 centiméterrel rövidebb a C3-nál –, de ötletesen alakítható utasterében négy személyt szállíthat. Gömbölydedsége a C3-éra emlékeztet, de ez külön fejlesztett, igazán dögös kis autó, a sportos lökhárítókkal hátsó légterelővel és krómozott kipufogóvéggel felszerelt VTR változata 16 colos nyári kerekekkel pedig különösen az. Egyéni megoldás nála a kétszeresen – az A és B oszlopnál – megtörő övvonal, a nagyméretű lámpák, de olyan hátsó oldalablakokat sem látni más autón, mint ezen.
A Citroën C2-be hatalmas ajtókon keresztül lehet beszállni, és a hátsó két ülést sem nehéz megközelíteni. A tér maximális kihasználását segíti a két, sínen csúsztatható és összecsukható hátsó ülés, amelyek mindig az adott helyzetnek megfelelően állíthatók be. Csodák persze nincsenek. A üléseket leghátsó pozíciójukba tolva sem teremthető elegendő hely négy felnőttnek: az első üléstámlák és a hátsó ülőlapok között néhány centi távolság marad csupán. A formázott ülések egyébként kisméretűek és szűkek, nem tudják teljesen befogadni a testet, s oldaltámaszuk is túl alacsony. A C2 valójában kétszemélyes autó, ám a városi közlekedésben megkönnyíti tulajdonosa életét: a mély csomagtartóhoz a külön nyitható hátsó ablakon át is hozzá lehet férni, a lefelé nyíló alsó rész pedig 100 kiló súlyt is elbír. Az érdes, minőségi sportszövet ülések a tesztautóban narancs-fekete színűek voltak (további három szín érhető el), csakúgy, mint a divatos, áttetsző, narancsszínű borítás a váltókaron és az ajtófogantyúkon. A féldigitális, kemény C2-műszerfal a C3-ból már ismerős lehet, de itt teljesen fekete színű.
A Sensodrive váltó nem automata, hanem robotizált: hagyományos 5 sebességes kézi váltóra szerelt elektrohidraulikus szerkezet. Automatikus üzemmódban nem is ússzuk meg a váltást fejbólintás nélkül. A váltókart előre- vagy hátrabillentve, illetve a kormányfüleket meghúzva felülbírálhatjuk a szerkezetet, amely manuális módban finomabban kapcsol, különösen akkor, ha váltásnál elvesszük a gázt.
A kis Citroën 110 lóerős, mérges hangú motorjával táltosként veti bele magát a forgalomba, az egyenletesen húzó, hosszan pörgethető 1,6-os egység mindenkinek meglepetést tud okozni. A C2 VTR díjazza a tempós haladást, a kocsit az ideális áttételű kormány és a rövid tengelytáv következtében élmény terelgetni. Az elektronika is „megérti”, ha dinamikusan szeretnénk autózni, és ilyenkor a visszaváltások alkalmával gázfröccsöket ad a motornak. A fékek teljesítménye kielégítő, ám a futómű nem nő fel igazán a sportos feladathoz: egyenesben pattogósnak, kanyarban kissé lágynak, hullámzósnak bizonyul.
A Citroën C2 célközönsége az aktív életet élő, karakteres, vidám és praktikus járműre vágyó, fiatal városi autós. Ezeknek a paramétereknek mind meg is felel, és bátran ajánlható a kisebb, 1,4 literes motorokkal is.
Műszaki adatok
Jelleg: háromajtós mini. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, robotizált Sensodrive váltó.
Hajtómű: soros négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1587 cm3, 80 kW/110 LE 5750/percnél. Max. nyomaték 147 Nm 4000/percnél.
Sebességfüggő elektronikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,7 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, fékerő-elosztó, vészfék-rásegítő. Elöl pseudo MacPherson független felfüggesztés, hátul hosszlengőkarok, tekercsrugók.
Méretek, súlyok: hosszúság 3666 mm, szélesség 1659 mm, magasság 1461 mm, tengelytáv 2315 mm. Gumiméret 195/45 R 16. Csomagtér 193/879 liter. Üzemanyag 42 liter. Önsúly 1055 k, megengedett össztömeg 1430 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 195 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,9 s, fogyasztás 8,3/5,2/6,3 liter/100 km, tesztfogyasztás 8,9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Citroën C2 1.6 16V VTR Sensodrive): 3 330 000 forint.
Alapfelszereltség: automatikusan kapcsolódó vészvillogók és fényszórók, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ködlámpák, indításgátló, 4 db 3 pontos biztonsági öv, 4 irányban állítható kormány, tempomat, 4 légzsák, sportszövet kárpitozás, különálló, tolható és összecsukható hátsó ülések, áttetsző sebváltó és ajtófogantyú, elektromos ablakemelők, központi zár, hátsó légterelő, könnyűfém keréktárcsák, állítható magasságú vezetőülés, rádió-előkészítés.
Extrák (bruttó, forint): ESP 100 000, tolatóradar 50 000, fejlégzsák elöl 60 000, CD-rádió 6 hangfallal 110 000, automata klíma 280 000.
Garancia: 2 év teljes körű + 1 év vásárolható.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Kötelező biztosítás: 22 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Citroën Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.