Citroen Berlingo 2,0 HDi - az áruterítés bajnoka

A teljesen új fejlesztésű Berlingo-t megjelenése után hamar megkedvelték a fuvarozók, praktikussága és nem utolsósorban kedvező ára miatt. A haszonjármű változat - három köbméteres rakterével, hátsó duplaszárnyas, valamint akár két oldalsó tolóajtójával - a városi és rövidtávú áruterítés bajnoka, pláne ha az autót a kétliteres HDi-motor hajtja.

A Berlingo-féle még ma is modern formáját az egyre telítődő piacon leginkább a Peugeot Partneré követi, másik francia konkurense, a Renault Kangoo egy kicsit extravagánsabb náluk. A Berlingo-t személyautó kivitelben (Multispace) is meg lehet vásárolni, mi a két oldalajtóval felszerelt haszonjármű változatot próbáltuk ki, ezúttal a jól bevált kétliteres HDi motorral.

A Berlingo tökéletes kisáruszállító, széles, magas és rendkívül könnyen pakolható; kiviteltől függően 600, illetve 800 kg hasznos terhet bír el. Egy Euro-raklap árut is elnyel a csupasz falú, három köbméteres raktér, amelynek minden szeglete jól elérhető, a fuvar rögzítését fülek könnyítik meg. Az oldalajtók felárasak, ám ezek drámaian leegyszerűsítik a rakodást. Kár, hogy az utasteret elválasztó rács túl közel került az ülések támlájához, így azokat nem lehet eléggé hátra tolni: 180 centiméteres testmagasság felett a térd már zavaróan közel van a kormányhoz. A kellemes érzetű plüss-ülések viszont elég magasan helyezkednek el ahhoz, hogy a nagyméretű, holtteret alig tartalmazó tükrök segítségével az üveges oldalajtókon át a kocsiból minden irányban akadálytalan legyen a kilátás. A belső felszereltség egyébként spártai, amely –munkaeszközről lévén szó – talán érthető, de azért egy haszonjárműben ma már Magyarországon is indokolt lenne minimum a légzsák(ok) jelenléte, ráadásul a külső levegőt sem lehet kizárni. Citroenes megoldás, hogy a rádióra takarófedél hajtható.

A 90 lóerős HDi motor a személyautók dinamikájával mozgatja a Berlingót, és akkor sem erőlködik, ha teljes terheléssel hajtunk. Meglepő viszont a gázpedál ellenállása, emiatt „elsőre” nem érezzük az autóban rejlő teljesítményt. Ha viszont egy ponton határozottan túlnyomjuk, a kocsi nagyon megindul. Egyébként ezt az autót csak használni kell, a csendes üzemű motorral szinte bárhová eljut, akár 6 literes fogyasztást produkálva. Mégis, ami a Berlingóval való haladást leginkább élvezetessé teszi, az a kifinomult független kerékfelfüggesztés, amely – nem meglepő – leginkább a Citroen légrugós rendszereihez áll legközelebb. Menet közben az embernek olyan érzése támad, mintha minden akadályon át tudna vele haladni, szinte lassítás nélkül. A rugózás aszfalton, sőt úttalan utakon, üresen és terhelten is egyformán kényelmes marad.

A Citroen Berlingo haszonjármű változata kiválóan alkalmas városi és rövid távolságú áruszállításra, funkcionális és praktikus, könnyen pakolható. Az alapkivitelben nettó 2,5 millió forintos Berlingo haszonjárművet azonban érdemes néhány kényelmi és biztonsági extrával induláskor felszerelni.


Műszaki adatok

Jelleg: kisáruszállító. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses (gyűjtőcsöves) turbódízel-motor. Hengerenként két szelep. 1997 cm3, 66 kW/90 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 205 Nm 1900/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,25 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. Elöl Pseudo MacPherson független kerékfelfüggesztés, stabilizátor, hátul hosszlengőkarok, torziós rúd, független kerékfelfüggesztés, stabilizátor. Gumiméret 175/65 R 14.

Méretek, súlyok: hosszúság 4108 mm, szélesség 1719 mm, magasság 1802 mm, tengelytáv 2690 mm. Raktér térfogata 3 m3. Üzemanyag 60 liter. Saját tömeg 1186 kg, terhelhetőség 600 vagy 800 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 161 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12,3 s, fogyasztás (város/90 km/h/120 km/h) 6/4,6/6,8 liter, tesztfogyasztás (átlag) 6,6 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (600 kg-os terhelhetőséggel): 2 525 000 forint + áfa.

Alapfelszereltség: indításgátló, szervokormány, hátsó ablaktörlő, mosó + fűtött hátsó ablakok, színezett hővédő üvegezés, félmagasságú válaszfal + rács, fényszórómagasság-állítás.

Extrák (nettó, forint): bal- és jobboldali lemezelt tolóajtó 144 000, vezető- és utasoldali légzsák 70 000, ABS 96 000, légkondicionáló 160 000, elektromos ablakemelő 32 000, központi zár + fűthető tükrök + elektromos jobb tükör 80 000.

Alkatrészek (nettó, forint): szélvédő 48 538, fékbetét 17 824, oldalablak 9866, első/hátsó lökhárító 38 887/37 328, első/hátsó lámpa 19 357/7 883.

Garancia: 1 év km korlátozás nélküli.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Kötelező biztosítás: 16 545 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 20 ezer forintos önrésszel 9 707 forint/hó, 50 ezer forintos önrésszel 8581 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Citroen Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo