BMW 730d: Szériaérett

Modellciklusának felén kiforrott minden idők legsikeresebb 7-es BMW-szériája. A hatalmas bajor újra méltó a zászlóshajó szerepére: már puszta megjelenésével is képes felforgatni egy kisváros életét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 7-es széria facelift-ja annyira jól sikerült, hogy a gyár újabban külön karosszériakittként is kínálja, bármelyik BMW márkakereskedésben, motortól és felszereltségtől függően 1,1-1,2 millió forintért. Az új 7-es formája tehát kiforrott, az autó még dinamikusabb és elegánsabb lett. Elöl markánsan kidomborodik a motorház, az első köténylemez, a BMW-vesék és a fényszórók finoman átalakultak. Oldalt a küszöböket tették hangsúlyosabbá. Hátul kontúrosabbak a felületek, és módosultak a hátsó lámpák. Remek a tolatólámpákban végződő krómcsík, és hatásos a befelé keskenyedő lökhárító a két alsó pici légterelővel. Tesztautónk fellépését 19 colos kerekek és az új, Monaco-kék fényezés tette még meggyőzőbbé.

Műszaki adatok
Jelleg: felsőkategóriás limuzin. Önhordó alumíniumkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Hatfokozatú, Steptronic automata váltómű.
Hajtómű: soros hathengeres, piezo közvetlen befecskendezés turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 2993 cm3, 170 kW/231 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 520 Nm 2000-2750/percnél. Servotronic sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 12,1 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, DBC dinamikus fékezés-ellenőrzés, DTC kipörgésgátló, DSC menetstabilizáló. Elöl kétcsuklós, két lengőkaros alumíniumfelfüggesztés csavarrugóval, oldalerő-kiegyenlítéssel és "bólintás"-csökkentéssel, hátul több lengőkaros felfüggesztés alumínium lengőkarokkal és segédkerettel, "farbeülés"-kompenzációval.
Méretek, súlyok: hosszúság 5039 mm, szélesség 1902 mm, magasság 1491 mm, tengelytáv 2990 mm. Csomagtér 500 liter. Saját tömeg 1900 kg, megengedett össztömeg 2480 kg. Kerékméret 8J x 17, gumiméret 245/55 R 17. Üzemanyag 88 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 238 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 7,8 mp, fogyasztás 11,3/6,4/8,2 liter/100 km, tesztfogyasztás 11,4 liter/100 km.
Az utastérben a nemesebb anyagok, a lakkozott felületek, a hasonló funkciójú kezelőelemek optikai csoportosítása, az új kormánykerék, a bőrbevonatú iDrive kezelőgomb jelentik a változást. Az iDrive rendszeren is finomítottak, kezelését pedig megpróbálták felhasználóbarátabbá tenni. Sokak szerint az iDrive alapkoncepciója rossz, a műszakilag fogékony sofőrök azonban könnyen kezelik a rendszert. A lényeg persze nem ez, hanem az utazás feelingje. Fényűző, egyéni hangulatú utastér, fejedelmi helykínálat, prémium anyag- és megmunkálási minőség, első osztályú szigetelés - mindezek alapján a 7-est nyugodtan fel lehetne írni receptre stressz ellen, olyan pihentető vele a haladás sofőrnek és utasoknak egyaránt. Bár az felróható neki, hogy néhány, ezen a szinten már szinte kötelező kényelmi extráért sok pénzt kérnek, s azt, hogy itt-ott még mindig feltűnnek kellemetlen műanyagok.

A BMW-k kiváló menettulajdonságaikról, példás irányíthatóságukról és remek erőforrásaikról híresek, és ez a népszerű 730d alapmodell esetében is igaz. Az alapjaiban átdolgozott, korábban 218, most 231 lóerős aggregát a legmodernebb dízeltechnológiát képviseli, piezo-befecskendezési technikát alkalmazó common rail 3 rendszerrel és részecskeszűrővel. S mivel a blokk nagy része alumínium, tömege 35 kilogrammal kisebb elődjéénél. Az erőforrás hihetetlenül kulturált, hangjával sohasem tolakodik be az utastérbe, ám fáradhatatlanul húz, és keveset fogyaszt. A váltó finoman, precízen kapcsolgat, de a kormányon levő gombokkal felül is bírálhatjuk, például ha gyorsan szeretnénk előzni. A futómű a kocsi karakteréhez illő, miközben a hagyományos BMW-s erényeket is megcsillogtatja.

A hatalmas limuzin légpárnás hajó módjára siklik az úton, kisimítja az útbordákat (a peres gumik jelenlétét sem érezni), de a megnövelt nyomtáv és az átdolgozott rugózási kinematika a dinamikus haladást is támogatja. Heves reakciókra - éles kanyarban farkitörésre vagy veszélyes karosszériadőlésre - nem kell számítani nála.

A 730d két autót egyesít magában: egyrészt igazi BMW-ként az általa nyújtott vezetési élménnyel boldoggá teszi a vezetőt, másrészt reprezentatív luxuslimuzin, nagyvonalú helykínálattal. A világ legjobb autói közé tartozik, nem vitás.

Gazdasági adatok

Alapár (BMW 730d): 18 569 000 forint. Alapfelszereltség: EWS III indításgátló, riasztó, 10 légzsák, automatikus klímaberendezés, elektromosan állítható és fűtött, sötétedő tükrök, elektromos állítású, memóriás ülések elöl gerintámasszal, ülésfűtés elöl, elektromos ablakemelők, multifunkciós bőrkormány elektromos állítással és tempomattal, klimatizált és zárható első kartámasz, hátsó kartámasz, adaptív automataváltó, iDrive, szövetkárpit, elektromos napfényroló a hátsó ablaknál, defektkijelző és -ellenőrző, esőszenzor, automata világításkapcsolás, parkolássegítő rendszer, Business RDS rádió CD-váltóval, xenonlámpák, ködlámpák, 17" könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (bruttó, forint): szintszabályozás légrugózással 217 700, Nasca bőrkárpit 622 100, levehető vonóhorog 268 600, komfortülések elöl-hátul 438 300/842 600, elektromos üvegtető 367 600, hátsó klíma hűtődobozzal 565 500, Adaptive Drive (+EDC és Dynamic Drive) 904 800, adaptív kanyarfény 169 700, tv 452 400, navigáció 593 800, telefon 296 900.
Garancia: 2 év általános, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo