Chris Bangle, a BMW vezető formatervezője annak idején a 7-es BMW radikális formatervével megdöbbentette a szakmát és a közönséget. Félő volt, hogy a vásárlók elfordulnak a típustól, ám az eladások végül nem ezt igazolták. Ha most az új 5-ös BMW küllemét e sokat emlegetett 7-es, a csakugyan rendhagyó Z4 roadster és a 6-os kupé formájával összehasonlítjuk, megállapíthatjuk, hogy az E60-as kódszámú új, bajor limuzin az arany középutat képviseli. A kocsi lenyűgözően ötvözi a dinamizmust az eleganciával: erőt sugárzó, néhol agresszív, de esztétikus. A hatást a konvex és konkáv felületek óvatos használatával, valamint ívelt vonalak alkalmazásával érték el.
Az új modell 66 milliméterrel hosszabb, 46-al szélesebb és 33-al magasabb elődjénél – a hátul ülők így öt centivel nagyobb láb- és fejtérrel gazdálkodhatnak –, a hátsó utastér méretét tehát többé nem érheti kritika. Nagy testvérétől megkapta az iDrive rendszert, amely ebben az autóban csak négy menüpontot (klíma, kommunikáció, navigáció, szórakozás) vezérel, és kezelése rendkívül egyszerű, öt perc alatt elsajátítható, így egy idő után élvezet beállításokat végezni vele. Szerencsés, hogy a legfontosabb funkciókat, mint a fűtés-hűtés vagy a rádióhangerő-szabályzó, változatlanul a középkonzolon találjuk. Kényelem szempontjából is a legjobbat nyújtja a BMW: méretes, elektromos üléseinek a combtámasza is állítható, de említhető a klímaberendezés is, amely a világon először párolgási hőmérséklet-szabályozással rendelkezik, így nem hagyja kiszáradni a levegőt az autóban. A meggyőző összképet kissé rontja, hogy a limuzinban nagyon nehezen lehet pakolni.
Az erős (231 LE) és kulturált, soros hathengeres motor remek párost alkot az új elektronikus, drive-by-wire rendszerű, hatfokozatú ZF automata váltóval. A szerkezet sportfokozattal és kézi üzemmóddal is rendelkezik, de utóbbira nincs igazán szükség, mert az a sofőr stílusát átvéve, villámgyorsan kapcsolgat. Az új bajor limuzin nagyon jól megy, de ez nem érvényesülne annyira a fantasztikus Dynamic Drive aktív futómű nélkül. Az első és hátsó tengelyek lengéscsillapítóit egy hidraulikus rendszer kapcsolja össze, amelynek munkája révén majdnem nullára csökken kanyarban az autó dőlése, a futómű elnyeli az útegyenetlenségeket, és kiszűri a hintázást. Valóban, városban komfortosan rugózik, miközben a szerpentinen sportautó módjára tartja az íveket. A vezetés élvezete tehát a komfortosságra való törekvéssel sem csorbult, ez a BMW is hűen követi a vezető utasításait, kormányzása kellően direkt és nehéz, a fékek pedig példásan adagolhatók és hatásosak.
Az új 5-ös BMW minőségi ugrás az elődhöz képest, melynek minden hibáját kiküszöbölte, és innovatív műszaki tartalommal fejelte meg. Kedvező, hogy az autó alapára ennek ellenére nem változott, de az extrákért ezután is mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. .
Műszaki adatok
Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acél-alumínium karosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Hatfokozatú Steptronic automatikus váltómű.
Hajtómű: soros, hathengeres, dupla VANOS változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 2979 cm3, 170 kW/231 LE 5900/percnél. Max. nyomaték 300 Nm 3500/percnél.
Elektromos szervokormány. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ABS, ASC+T, DBC, DTC, DCS menetstabilizáló.
Méretek, súlyok: hosszúság 4841 mm, szélesség 1846 mm, magasság 1468 mm, tengelytáv 2888 mm. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 225/55 R 16. Csomagtartó 520 liter. Saját tömeg 1580 kg, megengedett össztömeg 2065 kg. Üzemanyag 70 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 245 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,1 s, fogyasztás 14,2/7,5/9,9 liter/100 km, tesztfogyasztás 12,3 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (BMW 530iA): 13 898 700 forint.
Alapfelszereltség: EWS III indításgátló, központi zár, riasztó, 6 adaptív légzsák, kétzónás automata klíma, elektromosan állítható és fűthető tükrök, elektromos ablakok, bőr multifunkciós kormány, tempomat, iDrive rendszer, 4 irányban állítható kormány, esőszenzor, részben elektromosan állítható első ülések, fedélzeti számítógép, kartámlák, ködlámpa, 16” könnyűfém keréktárcsa, Business CD-rádió.
Extrák (bruttó, forint): aktív kormányzás 425 000, Dynamic Drive 815 000, oldallégzsák hátul 113 300, elektromos üvegtető 407 500, aktív első ülések 407 500, lehajtható hátsó támlák sízsákkal 169 900, parkolást segítő rendszer 265 600, xenonlámpa 248 100, adaptív fényszórók 141 800, Dakota bőrkárpit 655 600.
Garancia: 2 év általános.
Szervizperiódus: a használat függvénye
Kötelező biztosítás: 31 260 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Wallis Duna Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.