BMW 320dA

Az ötéves alapkonstrukciójú hármas BMW technikájában, menettulajdonságaiban és minőségében még mindig a kategória egyik iránymutató típusa. Másfél évvel ezelőtt a felfrissített sorozatba szerelték be például a világ első sorozatgyártású, második generációs közös gyűjtőcsöves dízelmotorját.

A négyajtós BMW 3-as a limuzinok klasszikus építési módját követi, nem feltűnő, inkább elegáns jelenség. Az összkép harmonikus, az élek lekerekítettek. A 2001. őszi „ráncfelvarráskor” elsősorban a frontrészt tették markánsabbá a BMW-vesék szélesítésével, a lökhárító teljes letisztításával, valamint az első fényszórók megmetszésével. A kis átmérőjű, pontszerű első ködlámpák sem törik meg az összképet. A mérnökök elérték a céljukat, ugyanis a kis BMW mindenkinek tetszett, annak is, aki régebben nem figyelt fel rá.

A középkategóriás hármas limuzin egyetlen gyengéje a kategóriatársakhoz mérten szűkös helyk. Négy, 180 centiméter körüli felnőtt még kényelmetlenségek nélkül elfér az üléseken, ám egy magasabb sofőr mögött már helyezkedni kell. A gyár a következő generációs hármasban valószínűleg orvosolja ezt a problémát. A hibalajstromnak ezzel vége, a sajátságos BMW-atmoszféra és illat, a pazar bőr M sportkormány, valamint a fekete bőr–szövet sportülések azonnal vezetésre csábítanak. A combtámaszos első ülés és az állítható kormány tényleg minden testmérethez szabható, és – hűen BMW-hagyományokhoz – az összes kezelőszerv kézre áll. Az anyag- és illesztési minőség első osztályú, a burkolatok a legrosszabb magyar utakon sem „szólaltak” meg.

Ma már a dízel BMW-kben is át lehet élni a vezetés felhőtlen örömét, amelyet az automata váltós 320d megerősített. A második generációs common rail turbódízel magas befecskendezési nyomáson dolgozik, teljesítménye 150 lóerőre, nyomatéka pedig 330 Nm-re nőtt. A korszerű technikának köszönhetően fogyasztása is mérsékeltebb 136 lóerős elődjénél.

A halkan duruzsoló dízelerőforrást kiválóan hangolták össze az ötfokozatú automata váltóval, amely sportprogramot és szekvenciális váltást is kínál. Autóúton és szerpentines szakaszokon érdemesebb a sportprogramot – vagy akár a kézi üzemmódot – választani, mert a gázpedál lenyomására ekkor direktebben reagál az erőforrás, és nem engedi leesni a fordulatszámot. A BMW automatája egyébként olyan finoman kapcsol, hogy azt hihetnénk, fokozatmentes váltóval van dolgunk.

A kis BMW másik fénypontja az átdolgozott futóműve és kormányszerkezete, amelynek folytán eddig is jó irányíthatósága még meggyőzőbb lett. A sportos beállítású, feszes futómű hatására tovább javult az úttartás, viszont a menetkényelem is megmaradt, a kocsi nem ráz. A kormány remek, közvetlen és mindig tökéletes visszajelzést ad az útról. Javítja az összképet a kivételes fordulékonyság és a szuperhatékony fékrendszer is.

A BMW 3-as sorozat modelljeinek árfekvése magas, ám áprilistól minden modellben szériafelszerelés a DSC stabilizáló rendszer, és a gyártó három különböző stílusú, akár 1 millió forint feletti árkedvezményt kínáló csomagot is ajánl az autókhoz.

Műszaki adatok

Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Ötfokozatú, automatikus váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres common-rail közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1995 cm3, 110 kW/150 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 330 Nm 2000/percnél.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,5 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, ASC+T kipörgésgátló, DCS III stabilitás kontroll, CBC kanyarstabilizátor.

Méretek, súlyok: hosszúság 4471 mm, szélesség 1739 mm, magasság 1415 mm, tengelytáv 2725 mm. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 205/55 R 16. Önsúly 1490 kg, teherbírás 500 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 213 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,1 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 9,7/5,4/6,9 liter, tesztfogyasztás 8,1 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (BMW 320d): 8 666 000 forint.

Alapfelszereltség: EWS III indításgátló, központi zár, 6 légzsák, fedélzeti komputer, riasztó, kulcsmemória, 4 irányban állítható kormány, check control, elektromos ablakemelők, elektromos tükrök, klímaberendezés, magasságállítható első ülések, hazakísérő fény, krómozott belső kilincsek, grafit-matt díszburkolatok.

Extrák (bruttó, forint): automata váltó 673 000, multifunkciós kormány 155 900, diófa betét 148 900, sportülés 176 900, xenon lámpa 188 000, M bőrkormány 67 200, komfortcsomag 453 000.

Garancia: 2 év teljes körű.

Szervizperiódus: >20 000 km

Alkatrészek (bruttó árak): szélvédő 74 520, oldalablak 23 093, első/hátsó lökhárító 73 162/119 543, első/hátsó lámpa 82 477/30 662, külső tükör 78 013.

Kötelező biztosítás: 94 800 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Wallis Duna Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo