A magyar gyakorlattal megegyezően első lépésben ők is egy, a B2C kommunikációt segítő külső weboldal létrehozását határozták el, másfél éve pedig már működik az intranethálózatuk, amelyben minden kulcsterületnek saját honlapja van, s a belső levelezés is ezen a módon bonyolódik le. A kiépítést, a vezetői támogatás mellett, az egyes divíziók megmutatkozásra való igénye sürgette.
A dolgozók fele, körülbelül 2500 fő könnyedén hozzáfér a rendszerhez. A humánerőforrás osztály honlapjának például másfél hónap alatt hétezer látogatója volt.
A tervek szerint a nagyobb adatbázisokat is internetes alapokra helyezik, s a vállalatnál már működő SAP is ezen a rendszeren keresztül fog üzemelni. Az ügyfélközpontú kiszolgálás érdekében folyamatosan lépést kell tartani a technikai fejlődéssel, de ennek a beruházásnak a hatása előre nehezen számszerűsíthető.
*
A Magyar Távközlési (Matáv) Rt. működése egyre inkább az elektronikus kommunikáción alapszik. Levelezéseinek csak a húsz százaléka bonyolódik papíron, a többi az intraneten. A nagy lökést ehhez a teljes vállalatot lefedő hálózat kiépítése adta: az ország bármely pontjáról elérhető mind a kétszáz telephely. Az egyik legnagyobb megoldandó feladat a rendszer védelmének a kiépítése volt – mondta lapunknak Németh Zoltán, a cég informatikai igazgatóságának vezető munkatársa.
A vállalat költségvetésében az informatika 3–8 százalékot tesz ki, ami megegyezik a nemzetközi gyakorlattal. Egy dolgozóra több mint egy személyi számítógép jut, több száz szervert kötöttek a hálózatba, megfelelő informatikai és felhasználói oktatási modulokkal rendelkeznek. A rendszer 1999-ben lehetővé tette egy távmunka-pilótaprojekt beindítását is, otthoni gépek kihelyezésével. Az, hogy a program mennyire hatékony, és hogy milyen piaci haszonnal jár, a jövőben dől el.
Németh Zoltán szerint az információ elektronikus úton történő publikálása és az ügyfélkövetés nélkül a cég lebénulna. Az előfizetőkhöz kapcsolódó folyamatok sok részegységen mennek keresztül, amit egy rossz belső kommunikáció rendkívül lelassítana.
Bábeli zűrzavar helyett intranet. Mindenki mindenről azonnal tud
Három-négy évvel ezelőtt még csak az üzemi lap megújításával próbálkoztak a jobb belső kommunikáció érdekében, azonban rövidesen ráébredtek arra, hogy a nyomtatott újság túl lassan juttatja el az információkat a dolgozókhoz, mondta el lapunknak Vér László, a Hungária Biztosító Rt. humánerőforrás főosztályának helyettes vezetője.
Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.