A Passat megőrizte ismert formáját, bár a tervezők az ajtók és a tető kivételével a karosszéria valamennyi elemét átformálták. Összességében 2300 megújult és átalakított alkatrész került az új modellbe. A forma korszerű, de nem divathajhász, elegáns, mégsem dölyfös. Biztonságot sugárzó. Akár egy osztállyal feljebb is könnyedén döntős lehetne. A kifinomultság nem vette el az autó markáns, erőteljes jellegét. Sőt azt a víztiszta burájú bi-xenon ikerfényszórók – először e járműosztályban –, a korábbinál elegánsabb hátsó lámpák és a körkörös krómdíszítések még jobban hangsúlyozzák. Az autó némileg hosszabb lett az elődjénél (plusz 3 centi), ám a tekintélyes, 2,7 méteres tengelytáv változatlan maradt.
Az utastér is átalakult. A Bázis, Comfortline, Trendline és Highline felszereltséggel rendelhető Passat tágas nagykocsi. Öt személy kényelmesen utazhat benne. A passzív biztonságot fokozza a számos helyen megerősített karosszéria statikus merevsége, míg az úgynevezett dinamikus merevség a jármű kényelméhez járul hozzá. Végre természetes, hogy a két első ülés közé egy ilyen minőségű autóba (széles és állítható!) kartámaszt építenek be (a Comfortline-tól felfelé).
A rendelhető extrák köre széles: a függönylégzsákoktól a napelemes tolótetőig, a színes képernyős tv-, rádió- és navigációs rendszertől a parkolást segítő berendezésig terjed. Az új Passat megfelel a világon érvényes valamennyi ütközési szabványnak.
Új a motorkínálat: ötféle benzin- és háromféle dízelmotor közül lehet választani. Mi tesztünkben – véleményünk szerint – a legizgalmasabbat próbálhattuk ki: a 130 lóerős, 1,9 PD TDI motorral felszereltet. Ez a motor az új Passatban debütált. Nos, röviden csak annyit: döbbenetes élmény. Elemi erejű gyorsítás, és – visszafogott vezetésnél – meggyőző, 6 liter alatti fogyasztás. Ezzel a motorral a kombinációk csúcsa a 4MOTION-ra keresztelt négykerék-hajtású, kategóriáján kívül is páratlan képességű jármű (szinte terepjáró tulajdonságokkal).
Az új Passat bizonyos, hogy Magyarországon is nagyon népszerű lesz. Ezt a konszern árképzési politikájával is igyekszik elősegíteni, az új modellgeneráció árszintjét az elődéhez képest nem változtatták. S reményeik szerint megerősödik az a tendencia, hogy az új vásárlók 40 százaléka más gyártmányú gépkocsiról vált át Passatra.
*
Gazdasági adatok
Alapár (VW Passat 1,9 PD TDI Trendline; 130 lóerős): 6 419 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, immobilizer, ABS + EDS (elektronikus differenciálzár) + ASR (kipörgésgátló), vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, szervokormány, magasságállítható sportülések elöl, gerinc- és könyöktámasszal, középen rakodórekesszel, tengely- és magasságirányban állítható kormány, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl-hátul, bőr váltógomb, váltó- és kézifékkar, -kormány, ködlámpák elöl, pohártartók elöl-hátul, Gamma rádió 8 hangszóróval.
Fontosabb extrák (bruttó árak): ESP (elektronikus stabilitásvezérlés) 298 300 forint, bőr üléshuzat 467 000 forint, elektronikus klímaberendezés 444 700 forint, fejlégzsák elöl-hátul 141 200 forint, bőr multifunkciós kormány sebességszabályzóval 146 600 forint, elektromos üvegtető 246 200 forint, vonóhorog levehető fejjel 206 500 forint, bi-xenon fényszóró 349 700 forint.
Garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélküli, 2 év szavatosság, 12 év átrozsdásodás elleni.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Alkatrészkosár (bruttó árak): első fékbetét 22 400 forint, szélvédő 49 800 forint, külső tükör 55 000 forint, első lökhárító 89 000 forint, első oldalablak 11 000 forint, hátsó lámpa 26 800 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás (34 év feletti, budapesti magán- és jogi személy esetén A0-s osztályban): 58 560 forint/év.
Casco biztosítás (Budapesten): 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 306 240 forint/év.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény
A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”
A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért
Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?