Mi lakozik a turbósított külsőn belül? Nos, finom anyagok, puha bőr- és műbőr keverékek, fa hatású díszítőelemek. Mindez a biztonság, a kényelem, s a visszafogott luxus jegyében. A terek hatalmasak, elöl és hátul is, külön figyelemreméltó a két első ülés közötti kétszemélyes könyöklő, amelynek előrehúzható teteje hatalmas rakodórekeszt takar. A vezetőpozíció: a két könyök és a kormány háromszöge ritkán tapasztalhatóan ideális. A műszerek, a középkonzol berendezései (rádió, klíma stb.) ízlésesek, kézre esnek, sötétben kellemes fénnyel világítanak. Az kagyló formájú ülések jól tartják a hátat, kár, hogy deréktámaszt a vezetőülésbe sem építettek be.
Az igazi sztár azonban az új fejlesztésű, 3,2 literes turbódízel erőforrás, amely igen jó nyomatékával és ahhoz képest szerény fogyasztásával hívja fel magára a figyelmet. Hidegen indítva hamisítatlan dízeles hang tör fel belőle, bemelegedés után azonban visszafogottá válik. A viszonylag nagy önsúlynak is betudható, hogy az alaphelyzetben két hátsókerék-hajtás szinte minden átlagos körülmény között elegendő. A továbbfejlesztett super select váltóval menet közben 100 km/h-ig lehet bekapcsolni a négykerék-hajtást. Ez utóbbi a legsárosabb, iszapos úton is elegendő erőt ad.
Figyelemre méltónak találtuk, hogy autópályán, nagyobb sebességnél, a széles gumik ellenére sincs semmiféle imbolygás, a kocsi luxus személyautókra jellemző módon tartja az irányt.
Mindennek persze ára van, amely azonban, figyelembe véve a konkurenciát és azt, hogy az árképzést illetékes hatóságok hogyan alakítják, elfogadhatónak tűnik.
Műszaki adatok
Jelleg: terepjáró, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás, kapcsolható négykerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros, direkt befecskendezéses intercooler turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 3200 cm3, 121 kW/165 LE 3800/min-nál. Max. nyomaték 373 Nm 2000/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű, terepváltó, felező.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,6 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék dupla fékhengerrel, hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS. Elöl független felfüggesztés, kettős keresztlengőkarokkal, csavarrugókkal, hátul multi-link felfüggesztés csavarrugókkal. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 265/70 R 16. Üzemanyag 71 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4280 mm, szélesség 1875 mm, magasság 1845 mm, tengelytáv 2545 mm. Csomagtér bővítve 1293 liter. Önsúly 2000 kg, összsúly 2510 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 170 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,5 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12/7,8/9,3, tesztfogyasztás 10,6 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Mitsubishi Pajero MT 3,2 D-ID GLS): 12 846 000 forint.
Alapfelszereltség: ABS, immobilizer, központi zár, vezető- és utasoldali légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elöl állítható magasságú automata biztonsági övek, hátul három automata biztonsági öv három fejtámlával, állítható magasságú kormány, állítható magasságú vezetőülés, automata légkondicionáló, ködlámpa elöl, sebességtartó automatika.
Fontosabb extrák (bruttó árak): vonóhorog 95 000 forint, tetőcsomagtartó 50 000 forint, navigációs rendszer 800 000 forint.
Garanciafeltétel: a 15 000 km-es szervizek történjenek meg.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Szervizköltségek (megközelítő árak): 15 000 km-nél 45 000 forint, 30 000 km-nél 75 000 forint, 90 000 km-nél 100 000 forint.
Alkatrészkosár (bruttó árak): első fékbetét 34 000 forint, szélvédő 185 000 forint, első lökhárító 225 000 forint, első oldalablak 78 000 forint, hátsó lámpa (lökhárítóban) 25 000 forint, külső tükör 90 000 forint, fényszóró indexszel 180 000 forint.
Súlyadó: 10 000 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 81 972 forint/év.
Casco biztosítás: 200 000 forintos vagy 10 százalékos önrésszel 565 908 forint/év, 300 000 forintos vagy 20 százalékos önrésszel 489 060 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Denzel Autó Hungária Kft.
Az iszapbirkózó – Mitsubishi Pajero 3,2 D-ID
Egyre többen vannak, akik esküsznek egy bizonyos típusú gépkocsira. Szabadidő-járműként, off-roaderként és személyautóként is a legnépszerűbb a Mitsubishi Pajero. A sikeres modell harmadik generációs, kissé kikerekedett, rövid változata is tagadhatatlanul férfias.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.