Az elegáns klasszikus - Mazda 626 DITD ÉS GT

A háromféle karosszériával készülő középkategóriás 626-osból a 323-as mellett a legtöbbet gyártja és értékesíti a Mazda. Az autó tágas, gazdagon felszerelt, ára kedvező. A tavaly „ráncfelvarráson” átesett modellek közül mi a dízelmotoros DITD-t és a legerősebb benzinest, a 626 GT-t próbáltuk ki.

A korábbi 626-os szériákhoz képest kétségtelenül a jelenlegi, ötödik a legelegánsabb. 1998 óta ismert, klasszikus designját megtartotta, és mind a három kivitel – a lépcsős hátú, a ferde hátú ötajtós és a kombi – öltözéke finomodott. Az autó orrán ötszögletű hűtőmaszk ékeskedik, amely következetesen megjelenik egyéb új Mazda-modelleken is (Premacy, MPV, 323 stb.). A fényszórók, a hátsó lámpaegység és a lökhárítók áttervezése, valamint az egyéb apró, stílusbéli változtatások „felelősek” a Mazda új külső arculatáért.
Az utastérben inkább stílusbéli, semmint formai változtatások történtek, hiszen miért is bolygatták volna a jól bevált elrendezést. Szebbek, frissebbek a kárpitok, és a műszerfal is két tónust kapott. Bőséges a hely, a hátsó üléssoron hárman is kényelmesen elférnek, elöl-hátul lehajthatók a kartámaszok. A sofőr elöl és hátul is állíthatja az üléslap magasságát, mindkét karját pihentetni tudja, és a váltó tökéletesen kézre áll. Ezen felül a csomagoknak még egy alaphelyzetben is fél köbméteres rakteret kínál a modell (a kombi 518 litert).
Magyarországon négyféle négyhengeres motorral vásárolható meg a 626-os: az átdolgozott 1,8-as 100 LE-s, a kétliteres 136 LE-s, valamint a kétliteres 90 és 110 LE-s DITD motorokkal. Nem meglepő, hogy a 110 LE-s dízelnek a legnagyobb a nyomatéka (230 Nm), amellyel hasonlóan sportos karakterű, mint a 136 LE-s GT. Gyorsulásban az utóbbi jobb, de rugalmasságban az előbbi. A GT gyorsan reagál a gázadásra, és igazán a felsőbb fordulatszám-tartományokban van elemében, míg a dízel alacsony fordulaton ébredő maximális nyomatékát előzéseknél hasznosítja igazán. Az új generációs Mazda zajkomfortja sokat fejlődött, a dízel és a benzines erőforrás is alig hallatja hangját menet közben, a DITD például minimálisan sem adja át a dízelekre még olykor jellemző vibrálást az utastérnek. Mélyreható változások történtek a futómű és a kormányberendezés területén is. A karosszéria merevebb, amely közvetlenebbé teszi a Mazda irányítását, és a fékek is dicséretet érdemelnek. A rugózás feszes, de jól kisimítja az útegyenetlenségeket.
A Mazda 626-os tökéletes családi autó. A 6 millió forint feletti ár a kategória középárfolyamának felel meg, de ha a gyakorlatilag teljes felszereltséget tekintjük, mindenképpen jó ajánlat.

Műszaki adatok

Hajtómű: soros, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű turbódízel (626 2,0 DITD), illetve soros, négyhengeres benzinmotor (626 2,0 GT)
Szelepek száma: 16.
Teljesítmény: 81 kW/110 LE 4000/min-nál (2,0 DITD), illetve100 kW/136 LE 5800/min-nál (2,0 GT).
Max. nyomaték: 230 Nm 1800-3000/min-nál (2,0 DITD), illetve 178 Nm 4500/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,2 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD (elektronikus fékerőelosztó). Elöl független felfüggesztés McPherson rugóstaggal, hátul McPherson kettős keresztlengőkarral, elöl-hátul torziós stabilizátorok. Kerékméret 6JJ x 15, gumiméret 195/60 R 15. Üzemanyag 64 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4590 mm, szélesség1710 mm, magasság 1430 mm, tengelytáv 2610 mm. Csomagtér 502 liter. Saját/megengedett tömeg: 1270/1775 kg (2,0 DITD), illetve 1210/1695 kg (2,0 GT).
Menetteljesítmények (gyári agatok): csúcssebesség 191 km/h (2,0 DITD), illetve 208 km/h (2,0 GT); gyorsulás 0-100 km/h-ra 11 s (2,0 DITD), illetve 9,6 s (2,0 GT); fogyasztás (város/országút/átlag) 7,4/5,1/5,9 (2,0 DITD), illetve 10,8/6,5/8,1 liter (2,0 GT); tesztfogyasztás 6,8 (2,0 DITD)/9,5 liter (2,0 GT).

Gazdasági adatok

Alapár (626 2,0 DITD TE 110 LE, 5 ajtós) 6 449 900 forint; (626 2,0 GT 136 LE, 4 ajtós) 6 499 900 forint.
Alapfelszereltség: vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, automatikus légzsákkiiktató az utasoldalon, Family Box, automata biztonsági övek és övfeszítők, 5 fejtámla, elektromosan állítható, fűthető és színre fújt külső tükrök, ködlámpa elöl, indításgátló, központi zár, automata légkondicionáló aldehidszűrővel, elektromos ablakemelők elöl-hátul, állítható magasságú kormány és vezetőülés, bőrkormány és sebváltó gomb, kartámasz elöl-hátul tárolóval, színre fújt lökhárítók; a 2,0 GT-nél ehhez még kipörgésgátló (TCS), fedélzeti komputer és tempomat járul.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 6 év átrozsdásodás ellen, 3 év a fényezésre.
Kötelező felelősségbiztosítás: 61 200 forint/év.
Casco biztosítás (A0, Budapest): 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel kb. 336 000 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel kb. 273 600 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo