Bármely oldalról szemlélve is, a karosszérián radikális megoldásokat láthatunk. A brutális első légbeömlőket például, de elég agresszív a lökhárító aljára biggyesztett két spoilerajak is, nem beszélve a feketített fényszóróról. Oldalról a széles sportküszöbök tűnnek fel, hátul a nagyobb felületű, rácsokkal tűzdelt lökhárító a dupla krómozott kipufogóvéggel. Maradandó emléket azonban a leültetett karosszéria és az alaposan kiszélesített kerékjáratok hagynak a szemlélőben. Az Alfa-rajongók örömmel fedezhetik fel a klasszikus 17 colos, ötlyukú felniket és a jól látható, vörös Brembo féknyergeket.
Száguldásra csábítanak a remek kék-fekete bőrbevonatú kagylóülések is, melyek még a legélesebb kanyarban is szigorúan tartják a testet. A majdnem függőlegesen álló sportkormány magasságban és mélységben, az ülés magassága pedig egyszerűen, racsnis megoldással állítható, így nem probléma az ideális vezetői helyzet megtalálása sem. Sportautóhoz illőn a pedálok és a bal oldali taposó alumíniumból vannak, egymáshoz közel helyezték el őket, a plafon szénszál hatású bevonatot kapott, a kilométerórát pedig 300-ig skálázták – ami kis túlzás ugyan, de a hangulatot kétségtelenül erősíti. Az Alfa 147 GTA hátul nem kényeztet nagy lábtérrel, de négy átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér benne. A sportkocsi meglepetésként praktikus elemeket is tartogat: például osztottan dönthető a hátsó ülése, és rögzítőhálót találunk a csomagterében, amely igaz, nem túl öblös.
Már a motor beindítása is valóságos akusztikai élmény: a kipufogó csodás mély hangon morajlik fel, aztán az utánozhatatlan motorhang veszi át a főszerepet, a növekedő fordulatszám feltornássza a pilóta pulzusát, és feszült figyelmet igényeli. A motor elképesztő könnyedséggel pörög fel – a vezető sokszor el is késik a felkapcsolással –, de hatodik fokozatban a 60 kilométer/órát is vígan elviseli. Az erőforrás 250 lóereje még tempósabb kanyarban is képes elpörgetni az első kerekeket, de a GTA vezetése nemcsak ezért nem egyszerű feladat. A szuperdirekt kormány összesen 1,75-öt fordul, az utak nyomvályúi pedig előszeretettel térítik el a széles gumikat, így a volánt mindig két kézzel kell fogni. Az autó nagy gázadásra örömmel tépi ki magát a sofőr kezei közül, és hirtelen gázelvételnél vagy fékezésnél hajlamos a farát is dobálni. Ezeket azonban ellenkormányzással és gázadással hamar korrigálni lehet. A kocsi futóműve nagyon-nagyon jó, a leghúzósabb kanyarokat is szolid dőléssel veszi be, viszont rendkívül érzékeny: városban hatalmasakat tud ütni. A hatsebességes váltó olasz viszonylatban egész jó, bár a kar nem jár elég rövid úton, és egyesből kettes fokozatba néha csak reccsenéssel ugrik be.
A kompakt kategóriában az Alfa 147 GTA a legerősebb és az egyik legnagyobb vezetési élményt adó autó. Hamisítatlan sportkocsi, rengeteget fogyaszt, így csak fanatikusoknak ajánlható.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: hathengeres, V elrendezésű benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 3179 cm3, 184 kW/250 LE 6200/percnél. Max. nyomaték 300 Nm 4800/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 12,1 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ASR, VDC menetstabilizáló. Elöl kettős keresztlengőkaros független, hátul McPherson független felfüggesztés több lengőkarral.
Méretek, súlyok: hosszúság 4213 mm, szélesség 1764 mm, magasság 1412 mm, tengelytáv 2546 mm. Üzemanyag 63 liter. Saját tömeg 1360 kg. Gumiméret 225/45 ZR 17. Csomagtér 280 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 246 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 6,3 s, fogyasztás 18,1/8,6/12,1 liter/100 km, tesztfogyasztás 16 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (147 GTA 3 ajtós): 10 500 000 forint.
Alapfelszereltség: Alfa-kód, központi zár, 6 légzsák, kétzónás automata légkondicionáló, elektromos ablakok, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, mechanikus első ülésállítás memóriával, szövet sportülések, deréktámasz, első-hátsó kartámasz, fedélzeti számítógép, ködfényszóró, bőrkormány és váltókar, tempomat, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangszóróval, Bose hangrendszer, GTA könnyűfém keréktárcsák, gumijavító készlet.
Extrák (bruttó, forint): speciális GTA bőrülések 299 500, riasztó 100 000, xenon fényszórók 235 000, komfortcsomag (3. fejtámla és öv, csomagháló) 59 000, téli csomag 1 (fűthető első ülések és ablaktörlő lapát) 55 000, napfénytető 195 000.
Garancia: 2 év teljes körű.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 39 180 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Fiat Magyarország Kft.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.