Bármely oldalról szemlélve is, a karosszérián radikális megoldásokat láthatunk. A brutális első légbeömlőket például, de elég agresszív a lökhárító aljára biggyesztett két spoilerajak is, nem beszélve a feketített fényszóróról. Oldalról a széles sportküszöbök tűnnek fel, hátul a nagyobb felületű, rácsokkal tűzdelt lökhárító a dupla krómozott kipufogóvéggel. Maradandó emléket azonban a leültetett karosszéria és az alaposan kiszélesített kerékjáratok hagynak a szemlélőben. Az Alfa-rajongók örömmel fedezhetik fel a klasszikus 17 colos, ötlyukú felniket és a jól látható, vörös Brembo féknyergeket.
Száguldásra csábítanak a remek kék-fekete bőrbevonatú kagylóülések is, melyek még a legélesebb kanyarban is szigorúan tartják a testet. A majdnem függőlegesen álló sportkormány magasságban és mélységben, az ülés magassága pedig egyszerűen, racsnis megoldással állítható, így nem probléma az ideális vezetői helyzet megtalálása sem. Sportautóhoz illőn a pedálok és a bal oldali taposó alumíniumból vannak, egymáshoz közel helyezték el őket, a plafon szénszál hatású bevonatot kapott, a kilométerórát pedig 300-ig skálázták – ami kis túlzás ugyan, de a hangulatot kétségtelenül erősíti. Az Alfa 147 GTA hátul nem kényeztet nagy lábtérrel, de négy átlagos termetű felnőtt kényelmesen elfér benne. A sportkocsi meglepetésként praktikus elemeket is tartogat: például osztottan dönthető a hátsó ülése, és rögzítőhálót találunk a csomagterében, amely igaz, nem túl öblös.
Már a motor beindítása is valóságos akusztikai élmény: a kipufogó csodás mély hangon morajlik fel, aztán az utánozhatatlan motorhang veszi át a főszerepet, a növekedő fordulatszám feltornássza a pilóta pulzusát, és feszült figyelmet igényeli. A motor elképesztő könnyedséggel pörög fel – a vezető sokszor el is késik a felkapcsolással –, de hatodik fokozatban a 60 kilométer/órát is vígan elviseli. Az erőforrás 250 lóereje még tempósabb kanyarban is képes elpörgetni az első kerekeket, de a GTA vezetése nemcsak ezért nem egyszerű feladat. A szuperdirekt kormány összesen 1,75-öt fordul, az utak nyomvályúi pedig előszeretettel térítik el a széles gumikat, így a volánt mindig két kézzel kell fogni. Az autó nagy gázadásra örömmel tépi ki magát a sofőr kezei közül, és hirtelen gázelvételnél vagy fékezésnél hajlamos a farát is dobálni. Ezeket azonban ellenkormányzással és gázadással hamar korrigálni lehet. A kocsi futóműve nagyon-nagyon jó, a leghúzósabb kanyarokat is szolid dőléssel veszi be, viszont rendkívül érzékeny: városban hatalmasakat tud ütni. A hatsebességes váltó olasz viszonylatban egész jó, bár a kar nem jár elég rövid úton, és egyesből kettes fokozatba néha csak reccsenéssel ugrik be.
A kompakt kategóriában az Alfa 147 GTA a legerősebb és az egyik legnagyobb vezetési élményt adó autó. Hamisítatlan sportkocsi, rengeteget fogyaszt, így csak fanatikusoknak ajánlható.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: hathengeres, V elrendezésű benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 3179 cm3, 184 kW/250 LE 6200/percnél. Max. nyomaték 300 Nm 4800/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 12,1 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ASR, VDC menetstabilizáló. Elöl kettős keresztlengőkaros független, hátul McPherson független felfüggesztés több lengőkarral.
Méretek, súlyok: hosszúság 4213 mm, szélesség 1764 mm, magasság 1412 mm, tengelytáv 2546 mm. Üzemanyag 63 liter. Saját tömeg 1360 kg. Gumiméret 225/45 ZR 17. Csomagtér 280 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 246 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 6,3 s, fogyasztás 18,1/8,6/12,1 liter/100 km, tesztfogyasztás 16 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (147 GTA 3 ajtós): 10 500 000 forint.
Alapfelszereltség: Alfa-kód, központi zár, 6 légzsák, kétzónás automata légkondicionáló, elektromos ablakok, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, mechanikus első ülésállítás memóriával, szövet sportülések, deréktámasz, első-hátsó kartámasz, fedélzeti számítógép, ködfényszóró, bőrkormány és váltókar, tempomat, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangszóróval, Bose hangrendszer, GTA könnyűfém keréktárcsák, gumijavító készlet.
Extrák (bruttó, forint): speciális GTA bőrülések 299 500, riasztó 100 000, xenon fényszórók 235 000, komfortcsomag (3. fejtámla és öv, csomagháló) 59 000, téli csomag 1 (fűthető első ülések és ablaktörlő lapát) 55 000, napfénytető 195 000.
Garancia: 2 év teljes körű.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 39 180 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Fiat Magyarország Kft.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.