Audi A6 3,0 TDI tiptronic quattro

A négykarikás ingolstadti gyár a márka minden tudását belerakta az új Audi A6-osba, a nemzedék első, impozáns tagjának megtervezésébe. A limuzin alig kisebb az A8-asnál, de kényelme, szolgáltatásai és dinamikus menettulajdonságai is csak hangyányit maradnak el a csúcsmodellétől. Nehéz hibát találni benne.

A tiszteletet parancsoló Audi A6-os pontosan 13 centiméterrel hosszabb (4,92 méter) és 4,5 centiméterrel szélesebb (1,86 méter) elődjénél, de tengelytávja is tekintélyes: 2,84 méter, 83 milliméterrel több az elődmodellénél. Hatalmas autó, de a szépen lekerekített, nyújtott karosszéria (alaktényezője 0,28) egy pillanatig sem kelt drabális benyomást. Sőt! Az óriási, trapéz alakú hűtőmaszk arisztokratikus megjelenést is ad. A hagyományosan letisztult formavilág és a kupésan ívelő tetővonal megmaradt, az összhatás mégis friss és sportos.

Az utastérben magasra futó, széles, enyhén a vezető felé fordított középkonzolt és az ergonómiai szempontoknak megfelelő kezelőszerveket találunk. A központi műszeregységet a középkonzollal közös burkolat kapcsolja össze. A környezet luxusszintű: valódi fabetétek, nemes bőrkárpitozás és ízlésesen krómozott felületek mindenütt. A tér tágas, még hátul is, nagyvonalú láb-, fejtérrel és vállszélességgel. A csomagtér kényelmes, alapesetben 562 literes. Ahogy a kategória prémium képviselőinél mindenütt, így sajnos az Audinál is, az extrafelszerelésekért rengeteget kell fizetni. Az viszont bosszantó, hogy még a gerinctámaszt sem adják ingyen.

Az A6-osban az Audi MMI (MutiMedia Interface) fedélzeti irányítási rendszer egyszerűsített változata vezérel. Működtetése rövid gyakorlás után elsajátítható. A klíma kezelőgombjai persze a középkonzolon vannak, nem kell hozzá belépni a menübe.

A tesztautót a hazánkban is méltán népszerű, Győrben gyártott, 3 literes 6 hengeres TDI motor, a mai dízeltechnika csúcsa hajtotta. A lánchajtású aggregát 225 lóerős, 450 newtonméteres nyomatékkal. Ez a bődületes erő széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, a dinamikus kapcsolóprogrammal is ellátott, 6 fokozatú automata váltó pedig késlekedés nélkül kapcsolgat helyettünk. Nincs is szükség arra, hogy átvegyük tőle az irányítást.

A dízel Audi A6 gyors utazóautó. Elemi erővel, súlyát meghazudtolva iramodik meg, és a nagy sebesség nem érezhető benne. Az autópályán keveset pörgő, takarékos erőforrásával jeleskedik, országúton és városban túláradó erejével használja ki a forgalomban nyíló réseket. A motor potenciálja veszteség nélkül jut az útra, hiszen a quattro négykerék-hajtás mellett a Torsen differenciálmű és az elektronikus differenciálzár is lehetetlenné teszi a kerekek kipörgését. Az összkerék-hajtás és a sportos beállítású futómű nagy biztonságérzetet és stabilitást ad (cserébe nem túlzottan kényelmes), az A6-os csak valószínűtlenül nagy sebességnél csúszik meg, és utána is uralható marad. Pontosan kanyarodik, nem orrnehéz, a fékek hatásfoka pedig kiváló.

Tehát az új Audi A6-ot nagyon eltalálta a gyár. Mindaz megvan benne, amiért valaki Audi-rajongóvá válik: a több mint 13 millió forintba kerülő limuzin tökéletesen alkalmas reprezentálásra és vad autózásra is.

Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, összkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltómű.

Hajtómű: hathengeres, V elrendezésű, common rail befecskendezéses dízelmotor VTG turbótöltővel. Hengerenként négy szelep. 2967 cm3, 165 kW/225 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 450 Nm 1400-3250/percnél.

Sebességfüggő fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS/EBV, pánikfék, fékasszisztens, ASR, EDS, ESP. Négy lengőkaros első felfüggesztés, alul-felül keresztlengőkarral, trapézlengőkaros hátsó felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4916 mm, szélesség 1855 mm, magasság 1459 mm, tengelytáv 2843 mm. Saját tömeg 1765 kg, megengedett össztömeg 2345 kg. Csomagtér 546 liter. Üzemanyag 80 liter. Kerékméret 7,5J x 16, gumiméret 225/55 R 16.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 243 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 7,3 s, fogyasztás 11,8/6,3/8,3 liter, tesztfogyasztás 10,9 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (TDI quattro tiptronic): 13 377 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, automata klímaberendezés, 6 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, MMI Basic rádióval, CD-játszóval, 4 hangszóróval, aludekor betét, 4 irányban állítható bőr multifunkciós kormány, ködfényszóró, könyöktámasz elöl-hátul, könnyűfém keréktárcsa, tempomat.

Extrák (bruttó, forint): kanyarfényszóró 412 000, bőr üléshuzat 525 000, elektromosan állítható első ülések 296 000, elektromos napfénytető 326 000, kulcsnélküli nyitás 296 000, parkolóradar 193 000, behúzható vonóhorog 270 000, xenon-plus fényszóró 293 000, oldallégzsák hátul 104 000.

Garancia: 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodás ellen.

Kötelező biztosítás: 39 000 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo