Audi A6 3,0 TDI tiptronic quattro

A négykarikás ingolstadti gyár a márka minden tudását belerakta az új Audi A6-osba, a nemzedék első, impozáns tagjának megtervezésébe. A limuzin alig kisebb az A8-asnál, de kényelme, szolgáltatásai és dinamikus menettulajdonságai is csak hangyányit maradnak el a csúcsmodellétől. Nehéz hibát találni benne.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A tiszteletet parancsoló Audi A6-os pontosan 13 centiméterrel hosszabb (4,92 méter) és 4,5 centiméterrel szélesebb (1,86 méter) elődjénél, de tengelytávja is tekintélyes: 2,84 méter, 83 milliméterrel több az elődmodellénél. Hatalmas autó, de a szépen lekerekített, nyújtott karosszéria (alaktényezője 0,28) egy pillanatig sem kelt drabális benyomást. Sőt! Az óriási, trapéz alakú hűtőmaszk arisztokratikus megjelenést is ad. A hagyományosan letisztult formavilág és a kupésan ívelő tetővonal megmaradt, az összhatás mégis friss és sportos.

Az utastérben magasra futó, széles, enyhén a vezető felé fordított középkonzolt és az ergonómiai szempontoknak megfelelő kezelőszerveket találunk. A központi műszeregységet a középkonzollal közös burkolat kapcsolja össze. A környezet luxusszintű: valódi fabetétek, nemes bőrkárpitozás és ízlésesen krómozott felületek mindenütt. A tér tágas, még hátul is, nagyvonalú láb-, fejtérrel és vállszélességgel. A csomagtér kényelmes, alapesetben 562 literes. Ahogy a kategória prémium képviselőinél mindenütt, így sajnos az Audinál is, az extrafelszerelésekért rengeteget kell fizetni. Az viszont bosszantó, hogy még a gerinctámaszt sem adják ingyen.

Az A6-osban az Audi MMI (MutiMedia Interface) fedélzeti irányítási rendszer egyszerűsített változata vezérel. Működtetése rövid gyakorlás után elsajátítható. A klíma kezelőgombjai persze a középkonzolon vannak, nem kell hozzá belépni a menübe.

A tesztautót a hazánkban is méltán népszerű, Győrben gyártott, 3 literes 6 hengeres TDI motor, a mai dízeltechnika csúcsa hajtotta. A lánchajtású aggregát 225 lóerős, 450 newtonméteres nyomatékkal. Ez a bődületes erő széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, a dinamikus kapcsolóprogrammal is ellátott, 6 fokozatú automata váltó pedig késlekedés nélkül kapcsolgat helyettünk. Nincs is szükség arra, hogy átvegyük tőle az irányítást.

A dízel Audi A6 gyors utazóautó. Elemi erővel, súlyát meghazudtolva iramodik meg, és a nagy sebesség nem érezhető benne. Az autópályán keveset pörgő, takarékos erőforrásával jeleskedik, országúton és városban túláradó erejével használja ki a forgalomban nyíló réseket. A motor potenciálja veszteség nélkül jut az útra, hiszen a quattro négykerék-hajtás mellett a Torsen differenciálmű és az elektronikus differenciálzár is lehetetlenné teszi a kerekek kipörgését. Az összkerék-hajtás és a sportos beállítású futómű nagy biztonságérzetet és stabilitást ad (cserébe nem túlzottan kényelmes), az A6-os csak valószínűtlenül nagy sebességnél csúszik meg, és utána is uralható marad. Pontosan kanyarodik, nem orrnehéz, a fékek hatásfoka pedig kiváló.

Tehát az új Audi A6-ot nagyon eltalálta a gyár. Mindaz megvan benne, amiért valaki Audi-rajongóvá válik: a több mint 13 millió forintba kerülő limuzin tökéletesen alkalmas reprezentálásra és vad autózásra is.

Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, összkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltómű.

Hajtómű: hathengeres, V elrendezésű, common rail befecskendezéses dízelmotor VTG turbótöltővel. Hengerenként négy szelep. 2967 cm3, 165 kW/225 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 450 Nm 1400-3250/percnél.

Sebességfüggő fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS/EBV, pánikfék, fékasszisztens, ASR, EDS, ESP. Négy lengőkaros első felfüggesztés, alul-felül keresztlengőkarral, trapézlengőkaros hátsó felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4916 mm, szélesség 1855 mm, magasság 1459 mm, tengelytáv 2843 mm. Saját tömeg 1765 kg, megengedett össztömeg 2345 kg. Csomagtér 546 liter. Üzemanyag 80 liter. Kerékméret 7,5J x 16, gumiméret 225/55 R 16.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 243 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 7,3 s, fogyasztás 11,8/6,3/8,3 liter, tesztfogyasztás 10,9 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (TDI quattro tiptronic): 13 377 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, automata klímaberendezés, 6 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, MMI Basic rádióval, CD-játszóval, 4 hangszóróval, aludekor betét, 4 irányban állítható bőr multifunkciós kormány, ködfényszóró, könyöktámasz elöl-hátul, könnyűfém keréktárcsa, tempomat.

Extrák (bruttó, forint): kanyarfényszóró 412 000, bőr üléshuzat 525 000, elektromosan állítható első ülések 296 000, elektromos napfénytető 326 000, kulcsnélküli nyitás 296 000, parkolóradar 193 000, behúzható vonóhorog 270 000, xenon-plus fényszóró 293 000, oldallégzsák hátul 104 000.

Garancia: 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodás ellen.

Kötelező biztosítás: 39 000 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo