A közelmúltban ráncfelvarráson átesett A6-os még harmonikusabb, szebb autó lett, mint sok sikert megélt elődje volt. Külső megjelenésével azonnal tekintélyt parancsol, s nem kevés önbizalmat sugároz. Látványosan közvetíti, hogy gazdája kényes ízlésű, olyan társadalmi szituációban lévő személy, aki nem egyszerűen A6-ossal jár, hanem abból is a kombi változattal, ami ugyebár — egyesek szerint — kompromisszumos, mégis luxusmegoldás. A Magyarországon még mindig lassan terjedő kombi formát a gyártónak úgy sikerült tálalnia, hogy az érzékelhetően erősíti az autóval sugallni kívánt életérzést. Az új A6-osba szinte minden elérhető, hárombetűs rövidítéssel pontosítható rendszert beépítettek, amely a mai technika szintjén a vezető és az utasok teljes körű kiszolgálását célozza. Nagy előrelépés, hogy az A-os lámpáinak fényereje a hagyományos izzójú megoldással is majd 40 százalékkal erősebb lett, a bixenon-megoldással pedig egy kilométerről is észrevehető az út fölött repülő bogár. A belső tér minden porcikájában az átgondoltságot, az utasok biztonságát és kényelmét szolgálja. Az ember csak azt sajnálja, hogy időnként ki kell szállni ebből az autóból.
Tesztautónkban a konszern egyik legerősebb dízelmotorja dolgozott. Kamionnyi ereje a laikusban is tiszteletet kelt, a megtapasztalt menettulajdonságoktól azonban az arra felkészülteknek is tátva maradhat a szája. Tagadhatatlan: a quattrohajtás által nyújtott előnyökkel ilyen erejű és nyomatékú autónál ajánlatos élni. A 2,5 TDI egyébként az első autó a kategóriájában, amelyet a fokozat nélküli multitronic® váltóval szerelnek. Ez a gyár szerint ötvözi az automata és a kézi váltás minden előnyét. A mi tapasztalataink azonban érdekes módon itt oszlottak meg a legjobban. A fokozatmentesség miatt a motor hangja 40-50 kilométeres sebességig sokkal hangosabb, mint amikor a kézi fokozatban használjuk a váltót. Emellett az ember azt érzi, hogy „na mi lesz, miért nem vált már”. Nagyobb sebességnél azonban helyreáll a megszokott rend, és akkor már lehet az előnyökre koncentrálni.
Az A6-os – s különösen tesztelt típusunk – kétségkívül kategóriája egyik legjobb autója. Jelentős presztízsértéket is képvisel, ami az árában is kifejeződik.
Műszaki adatok
Jelleg: felső-középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, quattro összkerékhajtás, automatikus Torsen-kiegyenlítőmű.
Hajtómű: hathengeres, soros, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor VTG-vel (variálható turbinageometria). Hengerenként négy szelep. 2496 cm3, 132 kW/180 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 370 Nm 1500—2500/min-nál. Hatfokozatú, manuálisan is kapcsolható multitronic® automata váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,7 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBV, ESP, fékrásegítő, EDS (differenciálzár), ASR. Elöl független négy lengőkaros felfüggesztés, keresztstabilizátor, csavarrugók, hátul kettős keresztlengőkaros tengely, stabilizátor. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 205/55 R 16.
Méretek, súlyok: hosszúság 4796 mm, szélesség 1810 mm, magasság 1477 mm (tetősínnel), tengelytáv 2759 mm. Csomagtér 455/1590 liter. Üzemanyag 70 liter. Saját tömeg 1765 kg, megengedett össztömeg 2315 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 217 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 10 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,9/6,6/8,9 liter, tesztfogyasztás 9,8 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (multitronic® quattro): 14 320 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, Sky Guard GPS riasztó, indításgátló, 8 légzsák, automata klímaberendezés, elektromos ablakemelők, elektromosan magasságállítható első ülések és elektromos fűthető tükrök, könyöktámasz elöl-hátul, bőrkormány, váltógomb és váltókar, ködlámpa, könnyűfém keréktárcsa, Vezető-Információs-Rendszer, Chorus II rádió 9 hangszóróval, Alu-Dekor betét, fekete tetőléc, króm díszlécek.
Extrák (bruttó, forint): bőr üléshuzat Buffalino 623 400, elektromos üvegtető 356 200, légrugózás hátul szintszabályzással 288 300, oldallégzsák hátul 130 000, parkolóradar elöl/hátul 210 600, tempomat 161 900, levehető vonóhorog 339 000.
Garancia: 1 év km-korlátozás nélkül, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 30 000 km, olajcsere 15 000 km.
Kötelező felelősségbiztosítás: 89 320 forint/év.
Casco biztosítás (forint/év): 10 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 595 464, 20 százalékos vagy 300 ezer forintos önrésszel 516 540 (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.