Audi A6 1,9 PD TDI - olajozottan halad

Nálunk járt az Audi felső-középkategóriás presztízslimuzinja, az A6-os, az ebben a modellben alapnak számító, a konszernben pedig általánosan alkalmazott 1,9-es turbódízellel. Ezt a kombinációt azoknak ajánljuk, akiket egy nagy Audiban ülve is érdekel a benzinmutató állása, mert ha gyorsan autóznak is, ráérnek tankolni.

Az A6-nak és A6 Avantnak összesen 48 típusa kapható, ebből 22 quattro négykerék-hajtású. Ez az arány a gyártók között egyedülálló, ráadásul az Audi fokozatmentes váltója, a multitronic már öt motorhoz, többek között ehhez a TDI-hez is párosítható. Az előző generációs A6-osokhoz képest a motorokon kívül a futóműnél, a karosszériánál és a felszereltségnél történtek lényeges változások, de mindezek csak tüzetesebb vizsgálódásnál derülnek ki. Az új A6 új elölnézeti designe-t kapott dupla hűtőráccsal, több fényt adó új fényszórókkal, a hátsó lámpák is átalakultak, és a kipufogócső minden modellen láthatóvá vált. Maradt az egyszerű, nyúlánk, kissé kupés, nagyon elegáns karosszéria.

Egy 4,8 méteres autónál nem kérdéses az utastér nagysága: az A6-os ebből is és csomagtérből is hatalmasat kínál. A jobb első utas teljesen kinyújtja a lábát, miközben a mögötte ülő, akár 190 centi magas személy térde még nem ütközik az ülésbe. Ha feltárjuk a csomagteret, rendesen, combtőig be kell hajolni, hogy elérjük a végét. Tesztautónkban sötétkék műszerfal és burkolóanyagok és hozzáillő kárpitozású ülések voltak. A műszerfal ergonómiája hibátlan – nagy szerepet játszik ebben, hogy a tükörállítás középen, a váltó előtt kapott helyet –, viszont az ülést képtelenek voltunk úgy állítani, hogy az hosszabb utakon ne nyomja a derekat. Más kifogás az Audi kiválóan kidolgozott és felszerelt belső terét nem érheti.

Az 1,9-es TDI motor öt- és hatsebességes váltóval párosítható. Az eredmény mindkét megoldással meggyőző, a másfél tonnás Audi nagyon erősen húz, biztonságosan előz, és nagy sebességnél is visszafogottan fogyaszt. Az egyébként csendesre burkolt utastérből viszont nem sikerült kellően kizárni az 1,9-es „négyhengeres” dízelzaját, úgyhogy az 1,9 TDI e tekintetben elmarad a kategória mércéjétől. Az Audi futáskultúrája azonban kifogástalan: a kormányzás precíz, az úttartás remek kanyargós úton is. Ha veszélyhelyzet van, a sofőr bízhat a kitűnő fékekben és az ESP-ben. A váltó rendkívül pontosan jár, és a gyors váltást is zokszó nélkül tűri, a rossz városi utakat pedig a futómű szinte kivasalja.

Az új Audi A6 két alapmotorja a 130 lóerős kétliteres benzines és az 1,9-es turbódízel. Előbbivel az autó ára 10 millió forint alá csúszik le, a 6 sebességes váltóval felszerelt TDI-é pedig 10,5 millióban áll meg. A kategóriában ez jó ajánlatnak tekinthető, különösen, hogy a fejlégzsákrendszer, az ESP és a műholdas riasztó is az alapfelszereltség része.


Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses porlasztószivattyús dízelmotor VTG turbófeltöltővel. Hengerenként két szelep. 1896 cm3, 96 kW/130 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 285 Nm 1750–2500/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,68 m. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EDS (elektronikus differenciálzár), ASR (kipörgésgátló), ESP. Négy lengőkaros első felfüggesztés segédkerettel; kapcsolt lengőkaros hátsó felfüggesztés. Keresztstabilizátorok. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 205/55 R 16.

Méretek, súlyok: hosszúság 4796 mm, szélesség 1810 mm, magasság 1453 mm, tengelytáv 2760 mm. Csomagtér 551 liter. Üzemanyag 70 liter. Saját tömeg 1480 kg, megengedett össztömeg 2030 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 203 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,5 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 7,7/4,6/5,7 liter, tesztfogyasztás 6,8 liter.


Gazdasági adatok

Alapár: 10 504 000 forint.

Alapfelszereltség: ESP, indításgátló, központi zár, riasztó, Sky Guard GPS riasztó, 4 légzsák + függönylégzsák elöl-hátul, automata klímaberendezés, elektromos ablakemelők, elektromosan magasságállítható első ülések, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ködlámpa, könyöktámasz elöl-hátul, Chorus II rádió 9 hangszóróval, Alu-Dekor betét, bőrkormány és bőr váltóborítás, könnyűfém keréktárcsa, könnyűfém pótkerék.

Extrák (bruttó, forint): bőr üléshuzat 623 400, elektromos első ülések memóriával 457 300, tolótető 356 200, fűthető első ülések 120 900, oldallégzsák hátul 130 000, parkolóradar elöl-hátul 210 600, tempomat 161 900, vezető információs rendszer 89 700.

Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: olajcsere 15 000 km, szerviz 30 000 km.

Alkatrészárak (bruttó, forint): szélvédő 48 000, fékbetét 24 872, oldalablak 12 993, lökhárító 84 650, első-hátsó lámpa 89 754-43 333.

Kötelező felelősségbiztosítás: 88 800 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo