Az új A3-as tengelytávja 65, szélessége 30 milliméterrel gyarapodott, magassága pedig – rendeltetésének megfelelően – 10-zel csökkent. Megjelenése rendkívül erőteljes, atletikus. Rövidek a karosszéria túlnyúlásai, vaskosak a kerékjáratok, emellett a C-oszlop erősen döntött, az ablakok hátrafelé enyhén emelkednek, a tetőív pedig kupészerűen ívelt. Az autó optikai súlypontja így a farrész felé mozdul el, a frontja pedig az átalakított hűtőráccsal és a merész, bordázat nélküli fényszórókkal kifejezetten agresszív. Úgy tűnik, az egész jármű ugrásra kész. Hátulról az A3 letisztult, az elődhöz képest csak a lámpák formája és mérete változott.
Szerencsére az új kompakt Audinál orvosolták az elődjénél legtöbbet emlegetett hibát, hogy szűkös a hátsó utastere. A 2003-as modell az V-ös Golf padlólemezére épül, így minden tekintetben kellemesebb benne a térérzet. Elöl állítható a kormány, és tág határok között mozgathatók a kemény párnázású ülések, tehát optimálisak a feltételek az elhelyezkedéshez, hátul pedig a megnövekedett lábtérnek és a belső szélességnek köszönhetően kényelmes helyet foglalni. Amúgy hamisítatlan Audi-atmoszféra uralkodik itt: megtaláljuk a műszerfal és az ajtókeret közötti folytonos átmenetet, továbbá a magas és széles középkonzolt is, amely a sofőr térdét talán túl határozottan támasztja. Az A3-as csomagtere sem kicsi, alapesetben 350 literes, és szabályos kiképzésű, bővítve pedig már 1100 literes. A kis Audiból azonban hátra kifejezetten rossz a kilátás, amin úgy segíthet az ember, ha a fejtámlákat kiveszi a helyükről.
Az új, kétliteres TDI motort már négyszelepes hengerfejjel látták el, így még erősebb és dinamikusabb lett, mint rokona, a 130 lóerős 1,9-es PD TDI erőforrás. A 140 lóerős aggregát sokkal kulturáltabb és csendesebb is nála, előizzítás nélkül indítható, és már szinte alapjárattól bőséges nyomatékot szolgáltat. 1750-es fordulatszámnál aztán elszabadul a 320 newtonméteres maximális nyomaték, ami vígan elpörgeti az első kerekeket kikapcsolt ESP mellett még kettes fokozatban is. Nagyszerű, bivalyerős motor, gyorsan, könnyen, rövid úton kapcsolható, hatfokozatú váltó. Csoda-e, hogy az A3-ast óriási élvezet vezetni, különösen városban, ahol robbanékonyságát igazán ki lehet használni. A kanyarvadászat is az A3-as erősségei közé tartozik: nemcsak a nagy kerekek, hanem a precíz – hátul új négy lengőkaros –, sportos futómű, valamint a direkt kormányzás is ezt szolgálja. A kétfokozatú rásegítéssel működő fékrendszer rendkívül hatékony.
A fiatalos, friss új Audi A3-nak jó esélye van arra, hogy ne csak a hűséges tulajdonosok, hanem új vevők lelkesedését is kiváltsa, amit azonban a továbbra is magas alapár – áráért egy A4-es is beszerezhető –, valamint a hiányos alapfelszereltség gátolhat.
Műszaki adatok
Hajtómű: soros négyhengeres, porlasztó-szivattyús közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1968 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 1750–2500/percnél.
Elektromechanikus, sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 10,7 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS. Futómű: elöl McPherson alsó háromszög lengőkarokkal, hátul négy lengőkaros.
Méretek, súlyok: hosszúság 4203 mm, szélesség 1765 mm, magasság 1421 mm, tengelytáv 2578 mm. Csomagtér 350/1100 liter. Saját tömeg 1340 kg, megengedett össztömeg 1900 kg. Üzemanyag 55 liter. Kerékméret (alap) 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 207 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,5 s, fogyasztás 7,3/4,6/5,6 liter/100 km, tesztfogyasztás 7,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (A3 2,0 TDI Ambiente): 7 150 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, riasztó, 4 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető tükrök, fabetét, 4 irányban állítható kormány, bőrkormány és -váltó, magasságban állítható első ülések, easy-entry, automatikusan sötétedő belső tükör és aktiválódó világítás, könnyűfém keréktárcsák, könyöktámasz elöl, tempomat, 4 hangszórós rádió-előkészítés.
Extrák (bruttó, forint): automata légkondicionáló 485 000, ESP 186 000, függönylégzsák 153 000, bőr üléshuzat 471 000, elektromos üvegtető 273 000, ködlámpa elöl 56 000, fedélzeti számítógép 70 000, levehető vonóhorog 234 000, xenonlámpa 262 000.
Garancia: 2 év általános.
Szervizperiódus: választható 15 000 vagy 30 000 km.
Kötelező biztosítás: 23 700 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
Audi A3 2,0 TDI Ambiente
Az új Audi A3-ast a kompakt járműosztály legsportosabb képviselőjének szánta a gyár, és ez a dinamikus vonalvezetés, az erős motorok, a quattro hajtás, valamint a stabil futómű révén teljesül is. Az új, bivalyerős, kétliteres TDI motor is abszolút illik az autó karakteréhez.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény
A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”
A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért
Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?