Az aranyos, nőies Peugeot 206 küllemét az RC esetében kifejezetten férfiassá, sőt agresszívvé tették a tervezők. A háromajtós karosszéria jellegzetes Peugeot stílusjegyeket hordoz, ám az új lökhárítók, a darázsfészek formájú alsó légbeömlő nyílás, a 17 colos, ötágú könnyűfém kerekek, a széles hátsó légterelő, a krómozott, kettős kipufogóvég és a színre fényezett karosszéria nagy teljesítményű sportmodellről árulkodik. Az RC sajátsága a karbonmintás visszapillantó tükör, a fekete dekorelemmel szegélyezett ablakok és az áttetsző bura mögötti, kör alakú hátsó lámpák, de a krómozott RC monogram – a betűk széle piros – alapján is biztosan beazonosítható az autó.
A 206 RC belső tere a felsőkategóriás sportautókat idézi. A bőrből, alcantarából és szürke-fekete sejtmintás szövetből készült, hímzett RC monogramos első sportülések, a gyönyörű bőr műszerfalborítás csak kevés sportkocsi kiváltsága. Igényes kidolgozású a műszeregység – négy ezüstös szélű kör, fekete számlapon fehér mutatókkal –, a kapcsolók, az ideális szögben álló, de csak magasságban állítható háromküllős bőrkormány, az alumíniumpedálokat és váltógomb, amely a 206 GTi-ből származik, de karja 2 centivel rövidebb. A minőségi benyomás tehát kiváló, ám a nagy felületű sportülések nem kellően feszes párnázásúak, így még több helyet vonnak el az amúgy is kimért lábtértől. A 206 RC ezért kétszemélyes autó – hacsak gyerekek nem ülnek be hátra.
A versenysportos körítés nem túlzás, ha a 206 RC szívét, a GTi 138 lóerős kétliteres motorjából kifejlesztett erőművet vesszük. A 40 lóerős teljesítménytöbbletet a mérnökök többek között variálható szelepvezérléssel és egy négycsöves alumínium szívócsonkkal érték el. 177 lóerőhöz 1100 kilogrammos súly párosul, amely 7,4 másodperces gyorsuláshoz segíti a Peugeot-ot. A 202 newtonméteres nyomatékból megfelelő mennyiség már alacsony fordulaton is rendelkezésre áll, azonban az RC igazán csak 5-6 ezres fordulatszám környékén ereszti ki oroszlánkörmeit. Sajnos, a puhán, sokszor kattogva, pontatlanul, bár rövid úton járó váltó csak ötfokozatú, így a motor 130 kilométer/órás sebességnél is többet pörög négyezernél. Ez nincs jótékony hatással a fogyasztásra. Az egyes fokozat jóval hosszabb, mint a többi.
A 206 RC legnagyszerűbb pontja kétségtelenül a futóműve, ettől gokartszerűen irányítható. A 205 milliméter széles gumikkal hihetetlen kanyarsebességek érhetők el, oldaldőlés alig van, a kis kasztni minden rezdülését érezni lehet. A menetstabilizáló rendszer kikapcsolható, ha a pilótának kedve szottyanna egy kis farcsúsztatásra. A 206 RC vezetési élményét csak a meglepetésszerűen felkeményedő szervorásegítés rontja le, amely a szlalomozást és a parkolást is megnehezíteni.
A hazai útviszonyok mellett, betonkemény futóműve miatt, a Peugeot 206 RC mindennapi használatra csak kompromisszumokkal alkalmas. Emellett ötmillió forintba kerül, de az embert megnyugtatja a tudat, hogy vérbeli, hiánytalan felszereltségű GTi-ben ül.
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres, változó szelepvezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 130 kW/177 LE 7000/percnél. Max. nyomaték 202 Nm 4750/percnél.
Változó rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,85 méter. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ABS, ASR, vészfékasszisztens, ESP. Elöl független McPherson, hátul független felfüggesztés nyújtott lengőkarokkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 3835 mm, szélesség 1673 mm, magasság 1428 mm, tengelytáv 2442 mm. Kerékméret 7J x 17, gumiméret 205/40 R 17. Csomagtartó 245/1130 liter. Üzemanyag 50 liter. Saját tömeg 1100 kg, megengedett össztömeg 1550 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 220 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,4 s, fogyasztás 11,8/6,7/8,6 liter100 km, tesztfogyasztás 10,1 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (206 RC): 4 990 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 6 légzsák, elektromos ablakok, elektromosan állítható, fűthető és behajtható külső tükrök, automata klíma, állítható magasságú kormány és vezetőülés, fűthető sportülések, fedélzeti számítógép, esőérzékelő ablaktörlő, automata fényszórókapcsolás és vészvillogó, 3 fejtámla és 3 darab 3 pontos öv hátul, ködfényszóró, csomagtérháló, kormányról vezérelhető CD-rádió 6 hangszóróval, 17” könnyűfém keréktárcsa, hátsó légterelő, bőrkormány, alumínium váltógomb, küszöb és pedálok.
Extrák (bruttó, forint): CD-tár 60 000, metálfényezés 80 000.
Garancia: 2 év teljes körű.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 25 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Peugeot Hungária Kft.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.