A Piac & Profit gazdasági magazin tartalma a 2008. áprilisi számtól kibővült. A világtendenciát követjük. Olvasótáborunknak, a havonta 56-64 ezer embernek (a Szonda Ipsos és GFK olvasói mérőszámai éves ingadozása a két értékhatár), zömében az üzleti élet döntéshozóinak, nem csak az üzleti sikerhez nélkülözhetetlen információkat adjuk a továbbiakban. Áprilistól az életvitelükhöz, életmódjukhoz, munkaképességük, stressztűrő képességük fenntartásához, erősítéséhez, gondolkodásmódjuk változtatásához is szeretnénk hasznos tanácsokkal, ötletekkel, információkkal, mintákkal szolgálni.
Már rögtön az elején hangsúlyozni szeretném, nem a gazdasági tartalom rovására, azt megkurtítva vagy fellazítva oldottuk meg a tartalom gazdagítását. Érintetlenül hagytuk az üzleti szereplőknek szóló tartalom színvonalát, téma- és műfajgazdagságát és mennyiségét. Több oldal, vastagabb terjedelem és megnövelt nyomtatott példányszám mellett döntöttünk.
A gazdasági tartalomtól jól elkülönülő, életmódról szóló résznek külön újságcímet adunk. Nagy sikerű NHD lapunk tartalmát, megcélzott olvasórétegét megváltoztatva, azt a Piac & Profit olvasótábora igényeihez igazítottuk. Áprilistól tehát NHD magazinunk a Piac & Profitban jelenik meg, a Piac & Profit olvasóinak nyújtva ezzel gazdagabb tartalmat, szélesebb témaválasztást.
Tettük ezt azért, mert az üzleti életben való helytálláshoz, a versenyben maradáshoz jóval több kell, mint üzleti tudás, tehetség, kapcsolatrendszer, informáltság stb. Bírni is kell az egyre fokozódó tempót, az egyre nehezülő gazdasági környezetet. Az üzleti életben nem csak a pozitív stresszre kell felkészülnünk. Jócskán kerülünk olyan szituációba, amelyben helyt kell állnunk, meg kell kapaszkodnunk, meg kell oldanunk embert próbáló feladatokat, vissza kell hoznunk elveszettnek látszó ügyeket, talpra kell állnunk vesztett helyzetekből stb. Ehhez erős fizikai, lelki és mentális állapotban kell lennünk. Ha gyengék, sebezhetőek vagyunk, ha fáradunk, kevésbé van lehetőségünk a versenyben, a topon maradáshoz, saját magunk és munkatársaink egzisztenciájának biztonságban tartásához, az általunk létrehozott értékek megtartásához, védelméhez. A helyes értékrend követése, a megfelelő külső megjelenés fontossága, a pihenés, a lazítás, a regenerálódás képessége, a szépség, a harmónia megléte életünkben és még sok minden más is kell ahhoz, hogy sikeres, harmonikus, boldog emberként éljük meg az üzletemberi minőségünket.
"N" mint Nívó, "H" mint Harmónia, "D" mint Dizájn. Ezeket a szavakat rejti az NHD. A Piac & Profit életmódmagazinjaként, a lap utolsó harmadában, önálló címlappal megjelenő kiadvány olvasóinkat mint első számú vezetőt, menedzsert és magánembert emberi és nem üzletemberi minőségükben szólítja meg.
A Piac & Profit üzleti magazin olvasói ugyanis azok az üzletemberek, menedzserek, döntéshozók, akik saját cégük küllemére, munkatársaik munkahelyi környezetére, egészségére éppen úgy igényesek, mint saját magukra. Az üzletember munkavégzése közben és magánemberként is az egészséges, kulturált, színvonalas életet élő ember. S kell is, hogy az legyen. Az egyre fokozottabb tempójú üzleti világban helytállás ugyanis erősen igénybe veszi a döntéshozót. Sokkal jobban, mint valaha, oda kell figyelnie a fizikai, lelki és szellemi állóképessége fenntartására és fokozására. S mindennek a fennmaradásához a biztonságos, nyugodt és pihenésre, feltöltődésre alkalmas magánéleti háttér megteremtésére és megtartására.
Az üzleti életbeli helytállásnak, sikernek néhány elengedhetetlen, a külső megjelenésre vonatkozó kritériuma is van. S az NHD még a státushoz, imidzshez már elengedhetetlenül társuló presztízsfogyasztói szokásokat, kultúrákat is vállalja.
A 21. századi üzletember még egy nagyon fontos tulajdonsággal rendelkezik: a felelősségvállalással. Egyre többen tehetik meg, hogy munkahelyükön, illetve cégükben ne csak magukkal törődjenek, hanem legyen gondjuk a rájuk bízott emberekre (munkatársakra) és a környezetre is. Az igényes cég, az igényes cégvezető felelősen él, odafigyel a szépségre és a kultúrára, valamint a környezet értékeire, s a maga tehetségével ad, áldoz az életünket és a környezetünket megszépítő, élhetőbb világért.
Reményeink szerint a gazdagabb tartalommal a Piac & Profit olvasói köre is kiszélesedik. A Piac és Profit üzletember olvasóinak több mint 50 százaléka férfi. Akik ezen túl biztosan hazaviszik a szaklapot, s a család többi tagja is talál majd benne a magánéletre vonatkozó hasznos és érdekes cikkeket. A magazint a munkahelyeken is többen fogják forgatni az életmód-magazinrész miatt. A munkahelyre és az életvitelre vonatkozó tartalom a munkatársak döntő többségének érdeklődésére is számot tart.
Szeretnénk, ha lapunk ezentúl nemcsak hasznos, hanem szeretetre méltó is lenne. Reméljük, többet adunk Önnek, mint eddig.
Demcsák Mária
főszerkesztő