A tökéletességre törekvő

A szép és törékeny, fiatal nő vállára hatalmas terhek nehezedtek az elmúlt félévben. Az EuroWeb International megvásárolta az Elendert, s ezzel az akcióval két internetszolgáltató portfólióját és szakembergárdáját kellett integrálni egy minőségileg új vállalattá. A cég operatív irányítását végző Gerlei Gyöngyvér már maga mögött tudja a nehéz időszakot.

- Stresszek, emberi, szakmai konfliktusok, nehéz helyzetek sokaságán vagy túl. Emberpróbáló félév lehetett ez mindkét oldalról.

- Az új termékstruktúrát viszonylag könnyű volt kialakítani, hiszen a két cég portfóliója kiegészítette egymást. Emberileg azonban korántsem volt ilyen egyszerű a feladat. Az emberek számára nehézséget okozott, hogy két, különböző szokásokkal rendelkező, kicsi, családias cégből egy komoly méretű középvállalattá váltunk, ami szükségessé tette a vállalaton belüli munkafolyamatok újragondolását is. Megszenvedték kollégáik elküldését, és nehezen ment a volt versenytárssal munkatársi viszonyba kerülés is. Tavaly júliusban komoly leépítésen estünk át, mivel az átalakulás első lépcsőjeként a szakemberek duplikációját kellett megszüntetni. Ez a valóságban azt jelentette, hogy komoly felkészültségű, kifogástalan kollégáktól kellett megválnunk. Érthetően nagyon érzékenyek voltak a munkatársaink, s ez természetesen befolyásolta a teljesítményünket is.

- Hogyan lehetett őket felrázni?

- A mintegy 130 munkatársat közös hullámhosszra kellett hangolni, melyet közös rendezvények szervezésével, csapatépítési tréningekkel, kötetlen együttlétekkel, illetve egy új motivációs, ösztönzési rendszer kialakításával segítettünk elő. Még a szakirodalomban fellelhető esettanulmányoknak is utánanéztem, de az igazi áttörést végül is a közösen megélt üzleti sikerek hozták meg. Úgy látom, hogy munkatársaink ma már újra szeretnek bejárni dolgozni.

- Konfliktus- és döntési helyzetek sokasága megedzi a vezetőt. Hogyan állsz hozzá a nehéz helyzetekhez?

- Jól kezelem a vezetéssel járó helyzeteket. Már gyerekkoromban is számtalan szituációban megmutatkozott, hogy ösztönös vezető vagyok. Szerettem a középpontban lenni, s felvállalni egy közösség problémáit. Persze ez önmagában nem volt elegendő, tanulni is kellett a vezetés tudományát és gyakorlatát. Szeretem a tiszta ügyeket. Bevállalom a konfliktusokat. Megnyugtat, ha pontot teszek egy nehéz ügy végére. Nem szeretem hurcolni a megoldatlan feladatokat. Könnyen, gyorsan döntök. Úgy gondolom, a "nem"-eket azért is kell vállalni, mert úgy korrekt a másik emberrel szemben. Ha nem vagyok képes időben dönteni, elbizonytalanodnak a kollégáim. Elvárják tőlem, hogy megmondjam, merre menjünk és hogyan. Ennek az elvárásnak pedig meg kell felelni.

- Alig múltál harmincéves. Nem sok gyakorlati tapasztalatot sikerülhetett előzőleg összegyűjtened.

- Közgazdász végzettségem mellett nem volt könnyű megtanulni a távközlési szakma műszaki oldalát. Amikor 2001-ben a Dun & Bradstreettől a Pantelhez kerültem kiemelt ügyfélmenedzsernek, megkérdezték tőlem, tudom-e, mi a router. Fogalmam sem volt. Sok férfi között kellett helytállnom, a távközlés igazi férfiszakma. Nőként bárkinél több teljesítményt kellett felmutatnom, hogy elfogadjanak. 2003 januárjában neveztek ki az EuroWeb kereskedelmi igazgatójának, rá egy évre vezérigazgatójának. A fúzió óta operatív vezérigazgató-helyettesként működöm. Egyetlen főnököm van, Törő Csaba, aki az EuroWeb Rt. és az EuroWeb International vezérigazgatójaként a stratégiai feladatokkal foglalkozik. Az értékesítés az igazi szakterületem, máig erre helyezem a fő hangsúlyt a vállalaton belül. Emellett fontosnak tartom, hogy a vezető tudjon feladatot delegálni, ne húzza magára a funkciókat és a döntéseket. A legfontosabb azonban, hogy legyen szakmai tekintélye. A szakmai felkészültség teszi a vezetőt elismertté munkatársai körében.

- Vonzó külsőd előnyös-e, a női mivoltodból adódó természeti tulajdonságokat használod-e a munkában?

- Én azt gondolom, hogy a természetességet és könnyedséget nagyon jól lehet hasznosítani az értékesítésben. Görcsösen eladni nem lehet. Kell egy kis kockáztató szellem. Az üzleti életben üzletasszonyként öltözködöm, nagy hangsúlyt helyezek a korrekt, ápolt külsőre. Ösztönösen, a munkámban pedig tudatosan is kerültem a kihívó megjelenést, viselkedést. A döntésképességnek, határozottságnak mindenképpen dominálnia kell a külvilág felé. Nem tudom, ezek mennyire nőies tulajdonságok, de nekem szerencsére megvannak. Persze nagyon jólesik, ha munkatársaim beengednek a saját privát szférájukba. Megtisztelnek vele. Valószínűleg a nőkre jellemző kommunikációs képesség is segített abban, hogy az átalakításban megfásult céget, kedvét vesztett embereket sikerült felrázni, motiválni, s az új, közös célrendszert elfogadtatni.

- Hogyan állsz az elvárásokkal?

- A saját magammal szembeni elvárások a legmagasabbak. Mindig maximalista voltam. Tökéletességre törekszem a munkámban is. Mindig magasabbra teszem a mércét, mint amit mások állítanak fel nekem. Most nagyon boldog vagyok. Szeretem, amit csinálok. Sikerült az újonnan felállt cégnél elfogadtatnom magamat. Kialakult az új célrendszer, az emberek jól érzik magukat. A már közösen kifejlesztett új termékünk sikere összekovácsolta a társaságot alkotó közösséggé. A munkatársaimmal szembeni elvárások között talán a legfontosabb a lojalitás. Hosszú távon nem lehet dolgozni nem elhivatott, nem a cégért mindent megtevő emberekkel. Fontos, hogy a kollégák is észrevegyék, ha már nem működik náluk a motiváltság. Egyébként automatikusan kívül kerülnek a motivációjukat vesztett emberek. S bizony voltak nagyon nehéz helyzetek az elbocsátásokkor, mert nekem sem volt mindegy, hogy az az ember, akitől meg kellett válnunk, belátta-e vagy sem, hogy neki is jobb, ha elmegy, nem itt a helye. Van persze olyan közöttük, akiért érdemes utánanyúlni, s valami más területet keresni számára a cégen belül. Oda kell figyelni az emberekre, mert csak együtt vagyunk képesek hozni a jó eredményeket.

- Mi okoz negatív stresszt?

- Ha nem tudom utolérni magamat a munkában. Ha sok hirtelen, azonnal megoldásra váró dolog szétveri a mindennapjaimat, s a betervezett munkára nem marad időm. Szerencsére a férjem szakmabeli. Vele meg tudom beszélni a gondjaimat. De általában nem viszem haza, bezárom magam mögött azokat az iroda ajtajával együtt.

- Mit jelent számodra a siker?

- Ha meg tudom valósítani az egyensúlyt a privát életem és a munkám között. Mint már említettem, maximalista vagyok, s ha a magamnak kitűzött céljaimat megvalósítom, sikerélményt okoz. Szeretek utazni, a világ megismerése, új élmények megélése feltölt. A fizikai aktivitás életem nagyon fontos összetevője. A kikapcsolódás elengedhetetlen része. Férjemmel, amikor csak megtehetjük, utazunk, és begyűjtjük a gyönyörűségeket a világból.

Gerlei Gyöngyvér: "Bevállalom a konfliktusokat. Megnyugtat, ha pontot teszek egy ügy végére "

"Két, különböző szokásokkal rendelkező, kicsi, családias cégből egy komoly méretű középvállalattá váltunk. Megszenvedték az emberek kollégáik elküldését."

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo