„A” plussz

Baby-Benz tizenhét centit nyúlt egyik napról a másikra. Az alsó-középkategóriás egyterű külalakja így kiegyensúlyozottabb lett, belterének kidolgozása pedig minőségileg javult.

A kis Mercedes mindig is megosztotta az autózás híveit: van, akinek tetszik, van, akinek nem, köztes vélemény nincs. S tapasztalatunk szerint ebben a kérdésben mindenki azonnal állást foglal. Pedig az A-osztály karosszériája eddig is arányos volt, a méretnövekedést tehát csak akkor érzékelhetjük igazán, ha egy korábbi és egy új példányt egymás mellé állítunk. Motortér szinte nincs is, a kerekeket a sarkokba tolták, ami az autó méretéhez képest – és a kategória többi képviselőjéhez viszonyított – hatalmas utastér javára vált.

Öt felnőtt foglalhat helyet az A-Mercedes ízlésesen kárpitozott ülésein, amelyek közül négy valamilyen módon mozdítható. A jobb első (felárért) és a hátsó fotelek dönthetőek és kivehetőek, és újdonságként a hátsó sor még tologatható is. Teljesen hátratolt első ülések mellett is elképesztő méretű a hátsó lábtér, és a fejeknek is bőséges tér jut. Ám hosszabb úton hátul a komfortérzetet zavarják a meredek háttámlák és a rövid ülőlapok. A műszerfal megmunkálása hibátlan, a kezelőszervek működése egyértelmű, viszont a lehajtott kartámasz mellett az ablakemelők gombjai nehezen érhetők el. Az autóba szinte ideális a beszállás: az üléseket olyan magasságban helyezték el, hogy sem leereszkedni, sem emelkedni nem kell a művelethez.

Hiába a magas üléspozíció, a Merci hasa alacsonyan van, ennélfogva a rugózása is igen kemény. Mindez néha bosszantó, de az ESP segédletével bolondbiztos kanyarvételi tulajdonságok valóban megnyugtatók az úton. Az 1,6 literes motorral és ötfokozatú automata váltóval felszerelt kocsi nehezen jött lendületbe, a gázpedál erőteljes lenyomásával azonban megjött a dinamizmusa, és igen lendületesen kezdett el mozogni a könnyű karosszéra. A manuális üzemmódban is használható váltó rezzenéstelenül végzi a dolgát, de visszakapcsolásnál hajlamos a késlekedésre. A motorzaj csak a legmagasabb fordulatszámoknál erősödik fel.

A 17 centiméternek 300 ezer forint az ára, ennyivel kerül többe a hosszított, tágas, kiváló anyagminőségű A-Merci, mint a „kistestvére”. Ezek után ízlés, márkahűség és pénztárca függvénye, hogy ezt a nagyon praktikus és jól használható (kis)autót megvegye.

Műszaki adatok
Jelleg: alsó középkategóriás egyterű variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként két szelep. 1598 cm3, 75 kW/102 LE 5250/min-nál. Max. nyomaték 150 Nm 4000/min-nál. Ötfokozatú, automatikus váltómű szekvenciális üzemmóddal.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,6 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS, BAS (fékasszisztens), ASR (kipörgésgátló), ESP (elektronikus stabilitásprogram). Elöl McPherson felfüggesztés, háromszöglengőkar, csavarrugók, stabilizátorok, hátul térlengőkaros futómű, csavarrugók, stabilizátorok. Kerékméret 5 1/2J x 15, gumiméret 195/50 R 15. Üzemanyag 54 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 3775 mm, szélesség 1720 mm, magasság 1580 mm, tengelytáv 2595 mm. Csomagtér 390/1930 liter. Saját tömeg 1080 kg, megengedett össztömeg 1540 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 175 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 12,2 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 10,6/6,1/7,7 liter, tesztfogyasztás 9,5 liter.

Gazdasági adatok
Alapár (Mercedes-Benz A 160 L Elegance): 5 561 250 forint + Elegance 445 500 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, vezető-, utasoldali és oldallégzsákok, klímaberendezés, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés, 5 db fejtámla, elektromosan állítható, fűthető és színre fújt külső tükrök, színre fújt hűtőrács, állítható kormányoszlop, ködlámpa elöl, csomagtérfedő roló, bőr sebességváltó és kormány, kartámasz az első ülések között tárolórekesszel, könnyűfém kerekek, krómbetét az ajtókilincseken és körben a védőlécen.
Extrák: 5 fokozatú automata váltó 368 700 forint, rádió-előkészítés 6 db hangszóróval 56 800 forint, bőrkárpit 441 500 forint, windowbag 123 375 forint, lamellás tolótető 287 750 forint, tempomat 86 000 forint, levehető vonóhorog 214 875 forint.
Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 30 év átrozsdásodási garancia.
Szervizperiódus: kb. 20 000 km.
Kötelező felelősségbiztosítás: 61 200 forint/év.
Casco biztosítás (1998-ban): 10 százalékos vagy 100 ezer forintos önrésszel 306 240 forint/év, 20 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 246 696 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: MB-AUTO Magyarország Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo