A pehelysúlyú bajnok - Audi A2 1,4 TDI

Az Audi A2-es a világ első, nagy sorozatban gyártott alumíniumkarosszériás autója. Hossza és négyszemélyes utastere a kiskategóriába sorolja, lenyűgöző technikája és minősége azonban felsőbb osztályba lépteti.

Az A2-es az Audi-gyár könnyűszerkezetes járműgyártásban szerzett összes tapasztalatát egyesíti magában. A kevés darabból összeálló ASF (Audi Space Frame) vázszerkezetes karosszéria révén az A2-es 895 kilogramm (a benzines), ami 150-nel kevesebb a kategóriaátlagnál. A karosszéria váza az ajtóval és a csomagtértetővel együtt 40 százalékkal könnyebb egy hasonló acélszerkezetnél.
A nálunk még ritka, rendhagyó és újszerű küllemű kis Audi kíváncsi pillantásokra számíthat a magyar utakon. Formája nagyszerűen közvetíti egyedülálló koncepcióját, jól láttatja technikai fejlettségi szintjét. Az első fényszórók, a gömbölyített lemezek és a formabontó, teljesen üvegezett és spoilerrel kettévágott ötödik ajtó jellegzetes stílusjegyei az egyébként zömök autónak. A négyszemélyes belső tér kiválóan kihasználható. Elöl eleve jó a helykínálat, hátul pedig a süllyesztett padlószint (SFC – Space Floor Concept) kedvez a magas utasoknak is. Az ülések oldaltartása megfelelő, párnázásuk kemény, így hosszú úton is kényelmesek. A tipikus Audi-műszerfal precíz, felszerelése gazdag és áttekinthető. Az ülés és kormány magassága állítható, de személyre szabása időigényes feladat, mindenesetre a sofőr az átlagautósnál magasabbról szemlélheti a forgalmat. A belteret alumíniumbetétek dobják fel itt-ott.
Az 1,4-es, háromhengeres turbódízel szinte sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audit. Az izgalmas hangú erőforrás hidegen picit zajos, és vibrációkat közvetít, bemelegedve azonban csendes és kulturált. Dízel létére elég könnyen felpörög, de áttételei kivételesen hosszúak, ezért még nagy tempónál is kedvező a fogyasztás. A futómű és az oldalra kitolt kerekek semleges úttartást garantálnak, ha az autó mégis sodródni kezd, az elektronika finoman közbelép. Az A2-es kissé kemény beállítású rugói jó minőségű úton kényelmesek, a főváros útjait azonban rosszul tűrik (belső zajok ekkor sincsenek).
Ami a borsos vételárat illeti, az alumínium ilyen mértékű alkalmazása nem olcsó mulatság, rendesen meg kell fizetni a takarékos dízelmotort, no és az alkalmazott technikai bravúrokat és a kiváló minőséget is. Az A2-es egyértelműen az ínyencek autója.

Műszaki adatok

Jelleg: kiskategóriás autó, 5 ajtóval, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó alumíniumkarosszéria. Keresztben álló orrmotor.
Hajtómű: 3 hengeres, soros, porlasztószivattyús, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, turbófeltöltővel. Hengerenként 4 szelep. 1422 cm3, 55 kW/75 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 195 Nm 2200/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektrohidraulikus fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,5 méter. Elöl tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBV (elektronikus fékerőelosztó), EDS (elektronikus differenciálzár), ASR (kipörgésgátló), ESP (elektronikus stabilitásprogram). Elöl McPherson felfüggesztés, alsó háromszög keresztlengőkarokkal, keresztstabilizátorral, hátul kapcsolt lengőkaros tengely elkülönített rugóval és lengéscsillapítóval. Kerékméret 5,5J x 15, gumiméret 175/60 R 15. Üzemanyag 34 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 3826 mm, szélesség 1673 mm, magasság 1553 mm, tengelytáv 2405 mm. Csomagtér 390/1085 liter. Saját tömeg 990 kg, megengedett össztömeg 1500 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 173 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12,3 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 5,6/3,5/4,3 liter, tesztfogyasztás 4,7 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Audi A2 1,4 PD TDI): 5 624 000 forint.
Alapfelszereltség: ABS+EDS+ESP, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, elektromos ablakemelők elöl, elektromosan állítható külső tükrök, indításgátló, tengely- és magasságirányban állítható kormány, magasságállítható első ülések, osztottan dönthető és kivehető hátsó üléstámla, pohártartó, központi zár + riasztó, Tire Mobility System – pótkerék nélkül, fényezett lökhárítók, 4 hangszórós rádió-előkészítés.
Extrák: automata klímaberendezés 441 900 forint, bőr üléshuzat + sportülések elöl 465 800 forint, elektromos ablakemelők hátul 81 500 forint, függönylégzsák (Sideguard) 131 300 forint, ködfényszóró 45 900 forint, tempomat 102 100 forint, Vezető Információs Rendszer 78 100 forint.
Garancia: 1 év teljeskörű, 3 év méltányosság.
Szervizperiódus: átlagosan 20-25 000 km.
Kötelező felelősségbiztosítás: 35 040 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 306 000 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo