A nagyfőnök – Toyota Land Cruiser 100 4,2 TD Station Wagon

A Toyota Land Cruiser 100 vezetése bizonyosan nyomot hagy az ember életében. A szuperluxus cirkáló maradandó élményt nyújt mindenkinek, aki belehuppan bőrülésébe. Elfeledteti a külvilágot, és árkon-bokron át suhan.

A Land Cruiser 100 (LC) méreteiben még egy lapáttal rátesz az előző havi számunkban tesztelt LC 90-re, de mint ahogy azt vételára sejteti, más területen is jeleskedik. A 100-as az LC-k non plus ultrája. Az automata váltós, 4,2 literes turbódízel csúcsmodell kényelemben és menettulajdonságaiban valószínűleg az egyik legjobb a világon.

Paraméterei brutálisak, de leginkább a szélessége ijesztő: tükrökkel együtt túlhaladja a 2 métert. Küllemében nagyon hasonlít a 90-esre, feltűnő különbséget csak hátul fedezhetünk fel rajta: más a csomagtérajtó, a pótkerék az alvázra került, és a hátsó lámpák megnőttek.

A 100-as belsejében a hatodik és hetedik utast is megilleti a nagyvonalú bőrkárpitozás. A finom tapintású, fotelszerű memóriás ülések elöl motorosan állíthatóak, és hátul is dönthetőek, hajtogathatóak. A benn ülőket minőségi anyagok veszik körül, az automata váltó és minden más kezelőszerv, kapcsoló tökéletesen a vezető kezére áll. A kilátás mindenfelé zavartalan.

Az LC-t remekül szigetelték, így a hathengeres dízelmotor hangját belül alig halljuk. A motor 3 ezres fordulaton (150-160 km/h között) még halkabb, mint 2 ezer körül, és rendkívül finom járású. Némi tapasztalattal, megfelelő gázpedál-bánásmóddal fürge reakciókra is sarkallható a lomhának gondolt terepjáró. A négysebességes automata váltó – tesztünk bizonyság rá – forszírozott körülmények között is gazdaságosan bánik az üzemanyaggal. Az ugyancsak memóriás kormány közvetlen kapcsolatot ad az úttal. A 100-as Toyota futóműve és rugózása a maximálisat hozza ki a technika adta lehetőségekből. A beépített csúcstechnikák (állandó négykerék-hajtás, felező, differenciálok, szintszabályzós futómű és lengéscsillapítás, kettesből indulás lehetősége stb.) nagyvonalú biztonságot és komfortérzetet adnak mind az autópályán való haladáskor, mind a különféle terepeken. A négy nagyméretű tárcsafék hatásosan lassít, a vezetőnek azonban mindig tudatában kell lennie, hogy a 2,5 tonnás monstrum tehetetlensége nem személyautós.
Az autó vezetésének, birtoklásának nem mindennapi élményét jelen esetben is jól megfizettetik, ráadásul a dízel egymillióval drágább, mint a 4,7 literes benzines. Cserébe legendásan megbízható Toyota kerülhet „gyűjteményünkbe”.

Műszaki adatok
Jelleg: luxuskategóriájú terepjáró. Kombi karosszéria 7 üléssel, variálható utas-csomag térrel. Hosszirányban álló orrmotor, állandó összkerékhajtás. Négy ajtó, osztottan nyíló hátsó ajtó.
Hajtómű: hathengeres, soros, közvetlen befecskendezéses turbódízel motor. Hengerenként 4 szelep. 4164 cm3, 150 kW/204 LE 3400 min/nál. Max. nyomaték 430 Nm 1400–3200 min-nál. 2 db akkumulátor. Négyfokozatú automata sebességváltó, terepváltó.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,8 méter. Elöl-hátul ventilációs hűtésű tárcsafék, blokkolásgátló (ABS), járműstabilitás-kontroll (VSC). Acél alváz hossz- és kereszttartókkal, acélkarosszéria. Elöl független felfüggesztés, kettős keresztlengőkar, torziós rugók, kanyarstabilizátor. Hátul híd tekercsrugókkal, hosszlengőkarokkal, kanyarstabilizátorral. Üzemanyag 96 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4890 mm, szélesség 1940 mm, magasság 1920 mm, tengelytáv 2850 mm. Menetkész tömeg 2525 kg, terhelhetőség 735 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 175 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 13,1 s, fogyasztás 10,8/15,8/12,6 (országút/város/vegyes), tesztfogyasztás 12,5 liter.

Gazdasági adatok
Alapár (Toyota Land Cruiser 100 4,2 TD VX): 22 980 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, immobilizer, zárható középső és hátsó differenciálmű, vezető- és utasoldali légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható, fűthető, memóriás külső tükrök, elektromos és memóriás kormányoszlopdöntés és hosszában állítás, elektromosan állítható memóriás és fűthető ülések elöl, minden ülés fejtámlával és automata biztonsági övvel, automata légkondicionáló, sebességtartó automatika, elektromos napfénytető, bőrülések és -belső, fényszórómosó, hátsó utastérfűtés, ködlámpa elöl, autórádió-magnó 6 lemezes CD-tárral és 6 hangszóróval, fellépő küszöbszélesítés, pótkeréktartó az alvázon alul, tetősín, könnyűfém keréktárcsák 8J x 16 méretben, 275/70 R 16 gumiabroncsokkal.
Fontosabb extrák (nettó árak): gallytörő 138 000 forint, levehető vonóhorog 67 605 forint.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 6 év átrozsdásodás ellen.
Szervizperiódus: 7500 km.
Szervizköltségek: 7500 km-es mintegy 25 000 forint, 15 000 km-es körülbelül 40 000 forint.
Alkatrészkosár (nettó árak): fékbetét (első) 17 000 forint, szélvédő 69 000 forint, fényszóró 47 000 forint, hátsó lámpa 17 000 forint, külső tükör 48 000 forint, első lökhárító 74 000 forint.
Súlyadó: 12 500 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 81 972 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Toyota Motor Hungary Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo