A Lexus IS200-at a limuzinok klasszikus építési módja szerint tervezték. A motor hosszában előrekerült, és a hátsó kerekeket hajtja, a karosszéria pedig hármas tagolású. Volt még egy lényeges szempont is: azt akarták, hogy az IS200 különbözzön az európai sportlimuzinoktól. Ebben fontos szerepet játszik az áttetsző burával fedett, élesen felmetszett első és az új designirányzatot teremtő, jellegzetes hátsó, osztott lámpaegység. A rövid első és hátsó túlnyúlás, az erősen döntött A oszlop és az előredőlő C oszlop, az alacsonyra helyezett légbeömlők, a hangsúlyos kerékjárati ívek, az alacsony övvonal és a 17 colos könnyűfém kerekek erőteljes megjelenésűvé teszik az autót.
Elképesztően finom kidolgozás, jó ízléssel megválasztott anyagok (bőr, velúr, króm), kitűnő minőség jellemzi az IS200 belsejét. A puha matériából készült műszerfalat a kronográf stílusú sebesség- és fordulatszámmérő uralja; a középkonzolon könnyen kezelhető, tekerős-nyomkodós kezelőszervek kaptak helyet, viszont az audioegység nyomógombjai kissé kuszán helyezkednek el. Az ergonómia ettől még példás, és a bőr sportkormány kényelmes fogású. A bézs színű bőrülések igényesek, kétrétegűek, és jól tartják a testet. A Lexus IS200 nem a legtágasabb autó a kategóriában: elöl még jók a helyviszonyok, hátul azonban szűkös a kocsi. A175 centimétert meghaladó magasságú utasnak kevés a fej- és lábtér. A csomagtartó nem kicsi, viszont nehéz pakolni.
Persze a Lexus IS200-nál a lényeg a hathengeres motoron és a remek menettulajdonságokon van. A 155 lóerő nem egetrengető – azért minden forgalmi helyzetben elég –, azonban a változó szelepvezérlés miatt a nyomatékleadás és a gyorsulás egyenletes. Öröm autózni a kis Lexussal, mert a szép hangú, pörgős motor mellett a kormányzás a végletekig pontos, a futómű a maga nemében az egyik legjobb – kényelmes és stabil –, a fékek pedig könyörtelenek. A kocsi élvezettel, biztonságban terelgethető, legyen az autópálya vagy szerpentin, a kitűnő rugózás pedig minden útegyenetlenséget kisimít. Az automata váltó alig csorbít az élményen. Elég gyorsan és finoman kapcsol, de – véleményünk szerint – a hatgangos kézi váltó jobban illik az autó karakteréhez.
A Lexus IS200 csodálatosan összerakott, csúcsminőségű autó, praktikumbeli hiányosságait remek vezethetősége ellensúlyozza. A bőséges felszereltségű alapkivitel már 9,3 millió forintba kerül, amiért erős egyéniséget és a Toyoták legendás megbízhatóságát kapjuk.
Műszaki adatok
Jelleg: négyajtós limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás.
Hajtómű: soros hathengeres, VVT-i intelligensen változó szívószelep-vezérléses benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1988 cm3, 114 kW/155 LE 6200/percnél. Max. nyomaték 195 Nm 4600/percnél. Ötfokozatú automata váltómű.
Fogasléces sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 10,2 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD fékerőelosztó, BA fékasszisztens, TRC hajtáskontroll. Elöl kettős keresztlengőkar, csavarrugók, stabilizátor, hátul kettős keresztlengőkar, csavarrugók, stabilizátor.
Méretek, súlyok: hosszúság 4400 mm, szélesség 1720, magasság 1420 mm, tengelytáv 2670 mm. Csomagtér 400 liter. Önsúly 1380–1455 kg, terhelhetőség 420 kg. Üzemanyag 70 liter. Kerékméret 7JJ x 17, gumiméret 215/45 ZR 17.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 215 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,5 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 14,1/7,8/10 liter, tesztfogyasztás 11,3 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (IS200 Executive automata): 10 960 000 forint.
Alapfelszereltség: 6 légzsák, indításgátló, központi zár, elektromos ablakemelők, automata légkondicionáló, elektromosan állítható, fűthető és behajtható tükrök, kartámasz elöl-hátul, elektromos és fűthető első ülések, bőrkárpit, magasságállítható kormány, tempomat, háromküllős bőrkormány és bőr váltókar, 6 lemezes CD-tár, 6 hangszóró, ködlámpa.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 12 év átrozsdásodás ellen, 3 év Eurocare (Assistance).
Szervizperiódus: 15 000 km vagy 1 év.
Alkatrészek (bruttó, forint): szélvédő 60 293, oldalüveg 22 879, fékbetét 18 462, első lökhárító 53 664, első fényszóró 42 549, külső tükör 40 406.
Kötelező biztosítás: 20 220 forint/negyedév.
Casco biztosítás (forint/hó): 10 százalékos lopás és 200 ezer forint törésönrésszel mintegy 35 300, 20 százalékos lopás és 300 ezer forint törésönrésszel körülbelül 30 400 (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft.
A legkISebb luxus
Az amerikai piac után a Toyota luxusmárkája Európát is meghódította, a 2001-es autószalonon pedig Magyarországon is bemutatkozott. Mi először a legnépszerűbb európai Lexust, a BMW 3-as ellenfelének szánt IS200 sportlimuzint próbáltuk ki. Aki követ minket, annak azt ajánljuk, kösse fel a nadrágot!
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.