A legeurópaibb Japán - Mitsubishi Carisma

A Carisma tervezői olyan autót álmodtak meg, amely teljesíti a „legjobbnak született” kívánalmát, őrzi a japán csúcstechnológiát, minőséget, és megfelel az európai igényeknek. A célt elérték: Európában ma a Carisma a Mitsubishi legkeresettebb modellje.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A második generációs Carisma először az 1999-es frankfurti autószalonon mutatkozott be, és szinte azonnal Magyarországon is forgalomba került. A forgalmazók elvárásai szerint eladásai megdöntik majd a modell eddigi értékesítési csúcsait. De mit is takar a meglepően vonzó külső? A válasz röviden: biztonság, kényelem és gazdaságosság, elfogadható áron.
Az áramvonalas, modern, az eddiginél méreteiben nagyobb, ugyanakkor dinamikusabb és elegánsabb karosszéria gazdagon felszerelt utasteret kínál. A finom belső anyagok és színek hatásos esztétikai élményt nyújtanak. A Carisma négy- és ötajtós változatban is készül, szerintünk – mint tesztünk tárgya is - az utóbbi jóval praktikusabb. Újratervezték az autó gyűrődési zónáit, növelték a szilárdságát. A passzív biztonsági berendezéseket az aktív eszközök sokasága erősíti. Töréstesztje megfelel az Euro-NCAP szerinti 3 csillagos (második legjobb) kategóriának. Az apró ütközésektől (a parkolás kisebb nyomaitól) pedig jótékonyan megóv a teljesen körbefutó széles gumicsík.
A modellváltozatok a felszereltségtől függően új elnevezést kaptak: Classic, Comfort, Avance. Mi az utóbbit próbálhattuk ki, igazán gazdag felszereltséggel. Tesztautónkban a hagyományos rendszerű, de az eddiginél 10 lóerővel erősebb, immár 100 lóerős motor működött, meglepően csendesen és gazdaságosan: a 7,4 literes átlagfogyasztást először magunk sem akartuk elhinni. Ideális körülmények között, autópályán egy tankkal akár 1000 kilométert is megtehetünk! A Carisma egyébként az első európai modell, amelyben nagy sorozatban alkalmazzák a dízel- és a hagyományos benzinmotorok előnyös tulajdonságait egyesítő közvetlen benzinbefecskendezéses – GDI – motort, amely kevesebb benzinnel nagyobb teljesítményre képes.
Autónk menettulajdonságai szintén meggyőzőek. Ha valaki megszokja, hogy itt határozottabb gázkezelés kell a lendületes haladáshoz, akkor a forgalom ütemét is diktálhatja az 1,6-os Carismával. A rugózás, a menetkényelem kitűnő, ha pedig a fékre van szükség, arra elég rálehelni, és elképesztő hatékonysággal lassítja le járművünket. A 3 éves (100 ezer kilométer) garancia jelzi a gyárnak a termékébe vetett bizalmát. Az új modell várhatóan értékállóbb lesz az átlagosnál.

Műszaki adatok

Jelleg: középkategóriájú limuzin, öt ajtóval, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1597 cm3, 73 kW/100 LE 5750/min-nál. Max. nyomaték 137 Nm 4000/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS. Elöl McPherson-felfüggesztés csavarrugókkal, hátul multilink (több lengőkaros) felfüggesztés. Kerékméret 5,5JX14, gumiméret 185/60 R 14. Üzemanyag 60 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4475 mm, szélesség 1710 mm, magasság 1405 mm, tengelytáv 2542 mm. Csomagtér 430 liter. Önsúly 1180 kg, összsúly 1685 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 190 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12,1 s, fogyasztás 9,9/5,8/7,3 (város/országút/átlag), tesztfogyasztás 7,5 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Mitsubishi Carisma 1,6 Avance): 4 857 000 forint.
Alapfelszereltség: ABS, vezető- és utasoldali légzsák, övfeszítők elöl, elöl-hátul 3 pontos automata biztonsági övek, 5 fejtámla, oldallégzsákok elöl, indításgátló, állítható magasságú vezetőülés, állítható magasságú kormány, központi zár, elöl-hátul elektromos ablakemelők, elektromos külső tükrök, légkondicionáló, ködlámpa elöl.
Fontosabb extrák (bruttó árak): alumínium műszerfalborítás 51 000 forint, fa/bőrkormány 165 000 forint, navigációs rendszer 710 000 forint, hátsó spoiler 120 000 forint.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km.
Szervizperiódus: 15 000 km-ként vagy évente.
Szervizköltségek: 15 000 km-es mintegy 25 000, 30 000 km-es mintegy 45 000 forint.
Alkatrészkosár (bruttó árak): első fékbetét 26 250 forint, szélvédő 80 000 forint, oldalablak 28 000 forint, fényszóró 80 000 forint, külső tükör 56 200 forint, első lökhárító 115 000 forint, hátsó lámpa 40 000 forint.
Súlyadó: 5500 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 52 992 forint/év.
Casco biztosítás: 100 000 forintos vagy 10 százalékos önrésszel 248 856 forint/év, 200 000 forintos vagy 20 százalékos önrésszel 199 884 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo