Egyes szakértők ugyan felhívják a figyelmet a különböző médiumok alaptermészetének, funkcióinak kibékíthetetlenségére, mondván, a számítógépet és a telefont egyéni kommunikációra használják inkább, a televíziót viszont főképp szociális (családi, közösségi) szórakozásra. Mégis: a harmadik generációs hálózatok és eszközök megnövelt adatviteli kapacitása (és sebessége) bármilyenfajta kommunikációs forma egyazon gépen történő használatát (beszédalapú telefonkapcsolat, internet-hozzáférés, e-mail küldés, ezekhez állóképek csatolása, hangfájlok és mozgóképek letöltése, on-line tranzakciók, „videofonálás”) lehetővé teszi. A két irányzat két ponton is összeér: egyfelől az eszközök formájának kialakításakor, hiszen a laptopok, mobiltelefonok, handsetek, palm topok stb. tervezésében a mobilitás a legfontosabb szempont, másfelől a közös programnyelvben (a mobil és a PC érteni fogja egymást).
A technológiafejlesztés ebbe az irányba halad: a konvergencia felé. Ami a telekommunikációban felhasználóközpontú. Hatékonyabb tájékozódást, kommunikációt és végső soron intenzívebb reagálást, on-line tranzakciókat elősegítő törekvése az üzleti világnak. A konvergencia lényege a különböző funkciójú kommunikációs eszközök összeolvadása, így egy integrált felhasználói felületen érik el a végfelhasználót az eltérő kommunikációs csatornák és médiumok (amelyek a konvergencia hatásaképp maguk is egyre szorosabb kapcsolatba lépnek egymással). Az üzleti szféra, úgy tűnik, egyelőre a telekommunikációs szektor részterületeinek versenyére koncentrál. Mihelyt kiépülnek a hatalmas méretű beruházásokat igénylő részrendszerek, máris új, a telekommunikációs csatornákat összekötő beruházásokban kezdődik el a gigászok versenye.
Hogy mi lesz a jövő? Csak sejteni lehet. Csak a rohamos változás a biztos.
Részlet a a Piac és Profit szeptemberi számának Telekommunikációs összeállításából.
A konvergencia kora
Az emberek otthonában előbb-utóbb összeolvad a számítógép, a telefon és a televízió. A jövő például az interaktív televíziózás: a műsorszóró, az internetes, az e-mail, a telefonos, a WAP-os stb. funkciók bevonása a televíziózásba. A telekommunikáció trendje szerint tehát a szolgáltatások összeadódnak, a fogyasztó egyetlen eszközön keresztül érheti el azokat.
Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa
A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.