A konvergencia kora

Az emberek otthonában előbb-utóbb összeolvad a számítógép, a telefon és a televízió. A jövő például az interaktív televíziózás: a műsorszóró, az internetes, az e-mail, a telefonos, a WAP-os stb. funkciók bevonása a televíziózásba. A telekommunikáció trendje szerint tehát a szolgáltatások összeadódnak, a fogyasztó egyetlen eszközön keresztül érheti el azokat.

Egyes szakértők ugyan felhívják a figyelmet a különböző médiumok alaptermészetének, funkcióinak kibékíthetetlenségére, mondván, a számítógépet és a telefont egyéni kommunikációra használják inkább, a televíziót viszont főképp szociális (családi, közösségi) szórakozásra. Mégis: a harmadik generációs hálózatok és eszközök megnövelt adatviteli kapacitása (és sebessége) bármilyenfajta kommunikációs forma egyazon gépen történő használatát (beszédalapú telefonkapcsolat, internet-hozzáférés, e-mail küldés, ezekhez állóképek csatolása, hangfájlok és mozgóképek letöltése, on-line tranzakciók, „videofonálás”) lehetővé teszi. A két irányzat két ponton is összeér: egyfelől az eszközök formájának kialakításakor, hiszen a laptopok, mobiltelefonok, handsetek, palm topok stb. tervezésében a mobilitás a legfontosabb szempont, másfelől a közös programnyelvben (a mobil és a PC érteni fogja egymást).
A technológiafejlesztés ebbe az irányba halad: a konvergencia felé. Ami a telekommunikációban felhasználóközpontú. Hatékonyabb tájékozódást, kommunikációt és végső soron intenzívebb reagálást, on-line tranzakciókat elősegítő törekvése az üzleti világnak. A konvergencia lényege a különböző funkciójú kommunikációs eszközök összeolvadása, így egy integrált felhasználói felületen érik el a végfelhasználót az eltérő kommunikációs csatornák és médiumok (amelyek a konvergencia hatásaképp maguk is egyre szorosabb kapcsolatba lépnek egymással). Az üzleti szféra, úgy tűnik, egyelőre a telekommunikációs szektor részterületeinek versenyére koncentrál. Mihelyt kiépülnek a hatalmas méretű beruházásokat igénylő részrendszerek, máris új, a telekommunikációs csatornákat összekötő beruházásokban kezdődik el a gigászok versenye.
Hogy mi lesz a jövő? Csak sejteni lehet. Csak a rohamos változás a biztos.

Részlet a a Piac és Profit szeptemberi számának Telekommunikációs összeállításából.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo