A 407 szedán a Peugeot új stilisztikai nemzedékét képviselve az érzékek felkorbácsolására törekszik. Bárhol jelenjen is meg, az emberek megfordulnak utána. A karosszéria egyszerre sportos és elegáns, vitathatatlanul tekintélyt parancsoló. Ebben leginkább az új Peugeot-identitás megtestesítője, az orrkiképzés játszik szerepet: a hatalmas méretű hűtőmaszk és a nagyvonalúan méretezett fényszórók. Dinamizmust sugallnak a műgonddal megformázott ködfényszórók is. A motorház hosszú és lapos, ám a hátsó rész kompakt. Az első fényszórók hosszan hátranyúlnak, de a lapos, nagyméretű szélvédő és a hosszú oldalablakok is nyújtják a karosszériát.
A V6-os csúcsmodell igényes, gondosan összeválogatott anyagokból építkező utastere valódi francia kényelemben részesíti az utasokat. A komfortos, határozott oldaltartású és hosszú combtámaszú bőrülések elöl elektromos állításúak és fűtöttek. A hosszúságánál fogva a középkategória felső szegmensébe tartozó limuzin az utastér méretét tekintve hagy kívánnivalót is maga után. A hátsó lábtér például váratlanul szűk, a csomagtartó pedig a hosszú motorháztető és a hátratolt utaskabin jóvoltából mindössze 407 literes. Egyébiránt a csomagtér kellően mély, szabályos síkokkal határolt, bővíthető, és a 407 típusfelirat nulláját megnyomva nyitható.
A 407-es meglehetősen egyéni hangulatú műszerfala az elegáns és a sportos vonásokat keveri. Feltűnő a hétcolos, 16:9 képarányú monitor, amely az összes szükséges információt megjeleníti, és a középkonzol a temérdek gombbal. Ezek rövid áttekintése után azonban egyértelművé válik minden.
Az új fejlesztésű, könnyűfém, 211 lóerős V6-os erőmű remekül illik a Peugeot 407-eshez, de inkább arisztokratikussá, mintsem sportossá teszi. Az akusztikai komfort elképesztően magas szintű, ezért még 200 kilométer/óra körüli sebességnél is csend és nyugalom uralkodik a fedélzeten. Az erőforrás is csak 4000-es fordulatszám felett hallat magáról, de akkor is csak selymes és doromboló hangon. A kifinomult és nyomatékos motorhoz a Peugeot történetének egyik legjobb hatfokozatú adaptív automata váltóját párosították (AM6), amely szekvenciális üzemmóddal is rendelkezik. Az első fokozat viszonylag rövid, garantálva az intenzív elindulást, a hatodik pedig kímélő. A váltó téli- és sportfokozatban is használható, utóbbiban az amúgy komótos váltások fürgébbé válnak, a gázreakció spontánabb, a fokozatokat pedig tovább tartja a szerkezet. Kézi programban, a kar előre- vagy hátratolását a váltó kis késedelemmel követi. Az adaptív lengéscsillapítás alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a domborzati viszonyokhoz. A váltó normál programjában a rugózási komfort a légrugós autókéval vetekszik, a csillapítás nagyszerű. Sportmódban jobb lesz az úttartás, nagyobb sebességekkel vehetők a kanyarok, közben azért a komfortból is marad valami.
A háromliteres motorral és hatfokozatú automata váltóval felszerelt Peugeot 407-es luxusfelszereltségű, vérbeli utazóautó. S aki megveszi, készüljön fel rá, hogy mindenhol alaposan megnézik majd.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, automatikus Tiptronic váltómű.
Hajtómű: soros hathengeres, V-elrendezésű benzinmotor VVT változó szelepvezérléssel. Hengerenként négy szelep. 2946 cm3, 155 kW/211 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 290 Nm 3750/percnél.
Elektromos, sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,75 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, ESP. 9 csillapítási szabálynak engedelmeskedő, változtatható lengéscsillapítás.
Méretek, súlyok: hosszúság 4676 mm, szélesség 1811 mm, magasság 1455 mm, tengelytáv 2725 mm. Saját tömeg 1585 kg, megengedett össztömeg 2140 kg. Kerékméret 7J x 17, gumiméret 215/55 R 17. Üzemanyag 66 liter. Csomagtér 407 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 235 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,2 s, fogyasztás 14,5/7/9,8 liter, tesztfogyasztás 13,9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár: 8 600 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 7 légzsák, automata klímaberendezés, elektromosan állítható első ülések deréktámasszal, elektromosan állítható, fűthető és behajtható külső tükrök, sötétedő belső tükör, elektromos ablakemelők, első és hátsó könyöktámasz, 3 küllős bőr sportkormány és bőr váltógomb, bőr-szövet kárpitozás, esőérzékelő ablaktörlő, automata fényszóró és vészvillogó, fedélzeti számítógép, többfunkciós kijelző, tempomat, tolatóradar, hűtött kesztyűtartó, aktív első üléstámlák, ködfényszórók, csomagtérháló, xenonlámpa, kormányról vezérelhető CD-rádió, 17" könnyűfém keréktárcsa keréknyomás-ellenőrzővel.
Extrák (bruttó, forint): hátsó oldallégzsákok és napellenzők 80 000, elektromos tolótető 260 000, színes navigációs rendszer, telefon és CD-tár 650 000, bőrkárpitozás ülésfűtéssel 300 000.
Garancia: 2 év teljes körű.
Forrás: Peugeot Hungária Kft.