A hatásvadász

Először nálunk járt a Peugeot új középkategóriás modellje, a 407-es hathengeres csúcsváltozata. A 406-os utódja igazi luxusautó, legfőbb attrakciója mégis a lehengerlő formája. A 407 szedán olyan, mintha feltűnési viszketegségben szenvedne.

A 407 szedán a Peugeot új stilisztikai nemzedékét képviselve az érzékek felkorbácsolására törekszik. Bárhol jelenjen is meg, az emberek megfordulnak utána. A karosszéria egyszerre sportos és elegáns, vitathatatlanul tekintélyt parancsoló. Ebben leginkább az új Peugeot-identitás megtestesítője, az orrkiképzés játszik szerepet: a hatalmas méretű hűtőmaszk és a nagyvonalúan méretezett fényszórók. Dinamizmust sugallnak a műgonddal megformázott ködfényszórók is. A motorház hosszú és lapos, ám a hátsó rész kompakt. Az első fényszórók hosszan hátranyúlnak, de a lapos, nagyméretű szélvédő és a hosszú oldalablakok is nyújtják a karosszériát.

A V6-os csúcsmodell igényes, gondosan összeválogatott anyagokból építkező utastere valódi francia kényelemben részesíti az utasokat. A komfortos, határozott oldaltartású és hosszú combtámaszú bőrülések elöl elektromos állításúak és fűtöttek. A hosszúságánál fogva a középkategória felső szegmensébe tartozó limuzin az utastér méretét tekintve hagy kívánnivalót is maga után. A hátsó lábtér például váratlanul szűk, a csomagtartó pedig a hosszú motorháztető és a hátratolt utaskabin jóvoltából mindössze 407 literes. Egyébiránt a csomagtér kellően mély, szabályos síkokkal határolt, bővíthető, és a 407 típusfelirat nulláját megnyomva nyitható.

A 407-es meglehetősen egyéni hangulatú műszerfala az elegáns és a sportos vonásokat keveri. Feltűnő a hétcolos, 16:9 képarányú monitor, amely az összes szükséges információt megjeleníti, és a középkonzol a temérdek gombbal. Ezek rövid áttekintése után azonban egyértelművé válik minden.

Az új fejlesztésű, könnyűfém, 211 lóerős V6-os erőmű remekül illik a Peugeot 407-eshez, de inkább arisztokratikussá, mintsem sportossá teszi. Az akusztikai komfort elképesztően magas szintű, ezért még 200 kilométer/óra körüli sebességnél is csend és nyugalom uralkodik a fedélzeten. Az erőforrás is csak 4000-es fordulatszám felett hallat magáról, de akkor is csak selymes és doromboló hangon. A kifinomult és nyomatékos motorhoz a Peugeot történetének egyik legjobb hatfokozatú adaptív automata váltóját párosították (AM6), amely szekvenciális üzemmóddal is rendelkezik. Az első fokozat viszonylag rövid, garantálva az intenzív elindulást, a hatodik pedig kímélő. A váltó téli- és sportfokozatban is használható, utóbbiban az amúgy komótos váltások fürgébbé válnak, a gázreakció spontánabb, a fokozatokat pedig tovább tartja a szerkezet. Kézi programban, a kar előre- vagy hátratolását a váltó kis késedelemmel követi. Az adaptív lengéscsillapítás alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a domborzati viszonyokhoz. A váltó normál programjában a rugózási komfort a légrugós autókéval vetekszik, a csillapítás nagyszerű. Sportmódban jobb lesz az úttartás, nagyobb sebességekkel vehetők a kanyarok, közben azért a komfortból is marad valami.

A háromliteres motorral és hatfokozatú automata váltóval felszerelt Peugeot 407-es luxusfelszereltségű, vérbeli utazóautó. S aki megveszi, készüljön fel rá, hogy mindenhol alaposan megnézik majd.

Műszaki adatok

Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, automatikus Tiptronic váltómű.

Hajtómű: soros hathengeres, V-elrendezésű benzinmotor VVT változó szelepvezérléssel. Hengerenként négy szelep. 2946 cm3, 155 kW/211 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 290 Nm 3750/percnél.

Elektromos, sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,75 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, ESP. 9 csillapítási szabálynak engedelmeskedő, változtatható lengéscsillapítás.

Méretek, súlyok: hosszúság 4676 mm, szélesség 1811 mm, magasság 1455 mm, tengelytáv 2725 mm. Saját tömeg 1585 kg, megengedett össztömeg 2140 kg. Kerékméret 7J x 17, gumiméret 215/55 R 17. Üzemanyag 66 liter. Csomagtér 407 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 235 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,2 s, fogyasztás 14,5/7/9,8 liter, tesztfogyasztás 13,9 liter.

Gazdasági adatok

Alapár: 8 600 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 7 légzsák, automata klímaberendezés, elektromosan állítható első ülések deréktámasszal, elektromosan állítható, fűthető és behajtható külső tükrök, sötétedő belső tükör, elektromos ablakemelők, első és hátsó könyöktámasz, 3 küllős bőr sportkormány és bőr váltógomb, bőr-szövet kárpitozás, esőérzékelő ablaktörlő, automata fényszóró és vészvillogó, fedélzeti számítógép, többfunkciós kijelző, tempomat, tolatóradar, hűtött kesztyűtartó, aktív első üléstámlák, ködfényszórók, csomagtérháló, xenonlámpa, kormányról vezérelhető CD-rádió, 17" könnyűfém keréktárcsa keréknyomás-ellenőrzővel.

Extrák (bruttó, forint): hátsó oldallégzsákok és napellenzők 80 000, elektromos tolótető 260 000, színes navigációs rendszer, telefon és CD-tár 650 000, bőrkárpitozás ülésfűtéssel 300 000.

Garancia: 2 év teljes körű.

Forrás: Peugeot Hungária Kft.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo