A haszondzsip - Mitsubishi L200

A Mitsubishi Pajero Pickup, más néven L200, az egyik legkedveltebb kisteherautó Magyarországon. A robusztus kiképzés, a jó terepjáró képesség, a nagy teherbírás, a megbízható dízelmotor és a kedvező ár néhány olyan tulajdonsága, amely a megújult arculat mellett vonzóvá teszi.

A Mitsubishi L200 öt méter hosszú, és nemigen fordulékony, vagyis nem a mindennapi munkába járásra tervezték. Kisteher-fuvarozásra azonban kitűnő, akár öt személyt szállíthat és zord körülmények között is ugyanúgy megállja a helyét, mind névadója, a sikerszériás Pajero. Sőt sokak szerint szemből még tetszetősebb, modernebb is annál, és a látvány még fokozható krómozott csövekkel, kerekekkel, különböző hátsó felépítményekkel. Tesztautónk hátulját például speciális, csúszásmentes műanyaggal bélelték ki.
A Pajeróval összevetve az L200 ülése még magasabban van, beülni ezért csak nagy láblendítéssel lehet. A forgalmat innen kezdve azonban felülről szemlélhetjük, minden irányban – hátrafelé csak akkor, ha nincs zárt doboz az autón – jó a kilátás. A sofőr és az anyósülésen helyet foglaló bővelkedik a helyben, a hátul ülők ezzel szemben kényelmetlenül érezhetik magukat a szűk távolságok miatt. A sofőr rendben találja a kezelőszerveket, talán csak a combhoz túl közel épített váltókar és az enyhén jobbra tolt pedálok – a gázpedál például a padlózathoz közel, ferdén áll – igényelik a megszokást.
A motor hosszú élettartamú, 2,5 literes közteshűtős turbódízel, amely biztonsággal mozgatja a nagy karosszériát, még terhelten is. Menet közben meglepően csendes az L200, sehol semmi vibráció, zaj az illesztéseknél, a motor pedig valóban alig hallható. Hátul, hogy a nehéz tárgyak szállítása se jelentsen problémát, laprugós futóművet alkalmaztak: a pickup üresen ugrál az úton, amint azonban egy kicsit is megpakoljuk, kellemesen hintázóssá válik. A Pajero Pickup jelentős hasmagassága, hosszú tengelytávja és kapcsolható négykerékhajtása a rossz minőségű, havas-sáros vagy csúszós úton minden helyzetben előrejutást garantál. Ha kapaszkodni kell, vagy nagy nyomatékra van szükség, a felező fokozat és a hátsó differenciálzár megoldja a problémát.
Termelőknek, szállítmányozóknak, építkezőknek, magánszemélyeknek is nyugodt szívvel ajánlható az L200, mi például nagy hasznát vettük, amikor építőanyagot, fát és járólapot szállítottunk. A Pajero Pickup megbízható, többcélú kisteherautó, melynek bruttó árából az áfa visszaigényelhető.

Műszaki adatok

Jelleg: ötszemélyes pickup. Acélalváz, acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, kapcsolható négykerékhajtás, felező.
Hajtómű: négyhengeres, soros turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 2477 cm3, 73 kW/100 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 240 Nm 2000/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Golyósoros szervokormány, fordulókör átmérője 12,8 méter (kerék). Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS. Elöl független felfüggesztés rugóstaggal, hátul merev tengely laprugókkal. Kerékméret 15 x 7JJ, gumiméret 31 x 10,5 R 15. Üzemanyag 75 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4935 mm, szélesség 1775 mm, magasság 1800 mm, tengelytáv 2960 mm, raktérhosszúság 1500 mm, raktérszélesség 1470 mm. Saját tömeg 1810 kg, megengedett össztömeg 2830 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 142 km/h, tesztfogyasztás 11 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Mitsubishi L200 2,5 TD GLS): 5 115 000 forint + áfa, klímaberendezéssel 5 375 000 forint + áfa.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, két első légzsák, első és hátsó elektromos ablakemelők, krómozott elektromos és fűthető külső tükrök, állítható kormányoszlop, fényszórómosó, elektromos fényszórómagasság-állítás, differenciálzár, 4 hangszóró.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km.
Szervizperiódus: 7500 km.
Szervizköltségek (nettó árak): 7500 km-es kb. 16 000 forint, 15 000 km-es kb. 24 000 forint, 30 000 km-es kb. 44 000 forint.
Alkatrészkosár (bruttó árak): első fékbetét 28 300 forint, fényszóró 53 000 forint, hátsó lámpa 36 000 forint, szélvédő 115 000 forint, első oldalüveg 48 000 forint, külső tükör 56 000 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás: 58 224 forint/év.
Casco biztosítás (tehergépkocsira, 6-7 millió forintos értékben): 10 százalékos vagy 50 000 forintos önrésszel 205 140 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 138 396 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo