A csendestárs – Opel Corsa

Az Opel Corsa Európa egyik legnépszerűbb kiskocsija. 1983-tól az akkor megjelent A, majd tíz évvel később a B verzióból együttesen több mint kilenc millió fogyott, ezzel a Corsa magasan csúcstartó az Opel famíliában. A most Magyarországon is színre lépett harmadik generációs C modell minden porcikájában megújult, bő az alapfelszereltsége, egyedi, modern a formája. Az Opel tehát – szándékai szerint is – várhatóan folytatja páratlan sikertörténetét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Lapunk képviseletében a hollandiai Maastrichtban részt vehettünk az új Corsa európai bemutatóján, kipróbálhattuk az összes motorválasztékot (4 benzines és 2 dízel), s megállapíthattuk, hogy a kisautó biztonságban, kényelemben, menettulajdonságaiban, minőségében csaknem kifogástalan. Mindössze a pénztárcától függ, hogy melyik motor mely változata mellett tesszük le a garast. Választhatjuk a Comfort, az Elegance, a Sport és a GSI felszereltségűt. Minden motor megújult, s az új Corsa már alapáron tartalmaz olyan biztonsági felszereléseket, mint az elektronikus szervokormány, a vezető oldali légzsák vagy az ütközés esetén kiakadó pedálok, illetve az „ostorcsapás” elleni úgynevezett aktív fejtámla.

A Corsa megjelenése az eddiginél sokkal karakterisztikusabb. Gömbölyded cseppforma és pengeéles élek elegyednek benne. Az új forma eredménye: jobb légellenállás (0,32-es CW), kisebb légzaj és kevesebb felrakódó szennyeződés. Az első lámpák macskaszemű stílusa követi a megújított Astra és Vectra formavilágát, a hátsó fényeket kivették az ajtóból, és magasra emelték, így a fékezés-irányjelzés szándéka messziről látható. A külsőt nagyon eltalálták, s a kocsi így a férfiszemnek is vonzó.

A vezető helye és a jobb oldali első ülés igazán kényelmes, a magasra nyúltak sem panaszkodhatnak térszűkére. A kezelőszervek eltalált távolságban, kellemesen kapcsolhatók, a kilátás mindenfelé jó. A berendezések közül érdemes kiemelnünk az Elegance kiviteltől már széria „infotaintment” elnevezésű szórakoztató-kommunikációs központot, amely nem szokványos megoldást kínál a 4 lemezes CD-tár, a rádió, a mobiltelefon és a műholdas navigációs berendezés egyesítésével! A 3 ajtós változatban hátra az első ülések előrecsúsztatásával szállhatunk be, viszonylag könnyen. Helyhiány ott sincs. A Corsa kategóriájában a legnagyobb tengelytávval büszkélkedhet.

Már a legkisebb motorok is megfelelő erőt adnak a kocsi dinamikus mozgatásához, legjobb megoldás mégis talán az 1,4-es változat. Az 1,8-as motor rakétaként gyorsítva, 200 kilométer/óra sebesség fölé röpíti a kis karosszériát. A dízelek hangja kellemes, nem zavaró, nagy nyomatékuk és étvágytalanságuk igazán értékelhető. A Corsa C-n mutatkozott be az Easytronic nevezetű, mechanikus, de automatikus és kézi üzemmódban is használható váltó, amely simán, rángatás nélkül teszi a dolgát. Óriási előnye a bolygóműves automatákkal szemben, hogy itt nincs elfecsérelt erő (álló helyzetben nem kell fékezni!), ami tovább csökkenti a fogyasztást. A Corsa kategóriájához képest simán nyeli el a út keresztbordáit, nagyobb sebességnél is csendes. Nem csoda: a kasztni torziós merevségét 33 százalékkal növelték, a nagyobb hatásfokú stabilizátorokkal ellátott felfüggesztés tempós szlalomban is ellenőrzés alatt tartja a kocsit.
Az új modell a réginél kissé drágább – a legolcsóbb típusa 2 millió 199 ezer forintba, a Comfort felszereltségű 1,0 literes, 3 ajtós pedig 2 millió 515 ezer forintba kerül –, a nagyobb érték és biztonság, a jelentősen megnyújtott szervizintervallum (az 1,2-es motornál például 30 ezer kilométer!) és a jó ártartósság azonban mindenképpen jó vételnek mutatja a kis Corsát. Hozzánk először a 3 ajtós változat érkezett, az 5 ajtós tavasztól lesz a piacon. Az Opel jövőre gyártandó 600 000 darabjából bizonyára nem lebecsülendő mennyiség talál itthon gazdára.
A kereskedelmi rajt december 2-án indult.

Méretek
Hossz: 3817 mm
Magasság: 1440 mm
Szélesség: 1646 mm
Tengelytáv: 2491 mm
Csomagtér: 260–1060 liter
Kerékméretek: 5JX13 155/80 R13
Tank: 44 liter

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo