A sporttámogatás európai térképén a labdarúgás uralja a piacot a nielsensports.com 2016-os, Europe’s Sponsorship Market: Euro 2016, Mega-Clubs and Evolving Models című kutatása alapján. Elég csak a német vagy az angol liga bajnokságaira gondolni, máris tömött stadionok, lelkes szurkolói tömegek és nagyvállalati brandek, márkanevek sokasága jut eszébe szinte mindenkinek. A márkák jelenléte a sportlétesítmények homlokzatán, a játékosok mezein, az óriáskivetítőkön olyan presztízsértékkel bír, amellyel a vállalat a saját márkáját azonosítja. A márkaismertség növelésén túl cél az is, hogy a vállalat egy széles tömegek által kedvelt sportág támogatásán keresztül azonosul a sportág értékeivel, azaz a csapatmunkával, a közös cél gondolatával, a kemény munkával és kitartással, és az azáltal megszerzett sikerekkel. A támogatott sportklub logójának használata a nagyvállalatok kommunikációjában olyan szimbólum, mellyel a vállalat magát pozicionálja saját szegmense vezetői közé.
Magyarországra szűkítve a sporttámogatási tevékenységet, kiemelkedő helyzetben vannak a piaci szereplők, hiszen egyrészt hazánk számos világversenynek és kontinensviadalnak ad otthont, nem kevés lehetőséget teremtve ezzel a sporttámogatás különféle fokozatainak. Másrészt kormányzati összefogással a sporttámogatás olyan formája is megvalósulhat, melynek lényege, hogy a cégek a társasági adójuk egy jelentős részét a sportok támogatására fordíthatják.
A hazai sporttámogatás egyik kiemelkedő szereplője a Groupama Biztosító, melynek elkötelezettségét a sportok, az egészséges életmód, az egészség megőrzése iránt jelzi, hogy jelenleg is több sportágat támogat szövetségi, klub- és létesítményszinten. A biztosítótársaság 2010 óta a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), míg 2013-tól a Magyar Úszó Szövetség (MÚSZ) hivatalos biztosítója. Mindkét sportág nagy népszerűségnek örvend a hazai sportbarátok között, labdarúgóink mind a hazai, mind a külföldi klubok játékosaként tömegeket szögeznek a lelátókra és a televíziók képernyője elé. Úszóink között pedig olyan olimpiai, világ- és Európa-bajnok sportolókat tudhatunk, akiket példaképként tisztel az egész világ.
A Groupama Biztosító 2014-től hazánkban úttörőként, az ország legmodernebb, nemzetközi színvonalú technológiával épült szórakoztató komplexumának, a Groupama Arénának hivatalos névadó támogatója, amely kulturális és sportprogramok sokaságával várja a családokat és sportkedvelőket.
A létesítményszponzoráció, habár külföldön már nagy múltra tekint vissza, hazánkban még újdonságnak számít, melynek első képviselője a Groupama Biztosító a Ferencvárosi Torna Club stadionjának névadójaként. A komplexum abban is egyedülálló, hogy a hazai válogatott és barátságos mérkőzéseknek is otthont ad, így a Groupama Aréna gyepén kivívott győzelemmel jutott ki a magyar válogatott 44 év után a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokságra, de ugyanezen a pályán búcsúzott válogatottbéli szereplésétől Király Gábor, a nemzeti tizenegy legendás kapusa is. A Groupama Aréna azonban nemcsak a labdarúgás szentélye, hanem olyan szórakoztató események helyszínéül is szolgált már, mint az amerikai akrobatikus motorshow, a Nitro Circus. Idén koncerthelyszínként is debütált, és kiválóan vizsgázott, hiszen a Depeche Mode telt házas koncertet adott itt, s idén még Robbie Williams is érkezik turnékörútja egyik állomásaként.
A Groupama Biztosítónak, csakúgy, mint a Groupama Csoport többi tagjának, a sport kiemelt és példamutató értékeket képvisel. A sporttámogatás és a társadalmi felelősségvállalás olyan tevékenységek a biztosítótársaság kultúrájában, amelyek az anyavállalat által is megfogalmazott elvárások, ezért a számára elsődleges értékek népszerűsítését tűzte ki céljául, úgymint a sport támogatásán keresztül a prevenció, az egészséges életmódra való ösztönzés.