Sporttámogatás a nagyvállalati kultúrában

Régóta jelen lévő trend a nagyvállalati kultúrában a sporttámogatás, hiszen azon túl, hogy a sport az egészséges életmódra nevel, és közösséget épít, értéket is képvisel a támogatók számára, melyet a márkával azonosítanak mind vállalati, mind ügyféloldalról.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Groupama

A sporttámogatás európai térképén a labdarúgás uralja a piacot a nielsensports.com 2016-os, Europe’s Sponsorship Market: Euro 2016, Mega-Clubs and Evolving Models című kutatása alapján. Elég csak a német vagy az angol liga bajnokságaira gondolni, máris tömött stadionok, lelkes szurkolói tömegek és nagyvállalati brandek, márkanevek sokasága jut eszébe szinte mindenkinek. A márkák jelenléte a sportlétesítmények homlokzatán, a játékosok mezein, az óriáskivetítőkön olyan presztízsértékkel bír, amellyel a vállalat a saját márkáját azonosítja. A márkaismertség növelésén túl cél az is, hogy a vállalat egy széles tömegek által kedvelt sportág támogatásán keresztül azonosul a sportág értékeivel, azaz a csapatmunkával, a közös cél gondolatával, a kemény munkával és kitartással, és az azáltal megszerzett sikerekkel. A támogatott sportklub logójának használata a nagyvállalatok kommunikációjában olyan szimbólum, mellyel a vállalat magát pozicionálja saját szegmense vezetői közé.

Magyarországra szűkítve a sporttámogatási tevékenységet, kiemelkedő helyzetben vannak a piaci szereplők, hiszen egyrészt hazánk számos világversenynek és kontinensviadalnak ad otthont, nem kevés lehetőséget teremtve ezzel a sporttámogatás különféle fokozatainak. Másrészt kormányzati összefogással a sporttámogatás olyan formája is megvalósulhat, melynek lényege, hogy a cégek a társasági adójuk egy jelentős részét a sportok támogatására fordíthatják.

A hazai sporttámogatás egyik kiemelkedő szereplője a Groupama Biztosító, melynek elkötelezettségét a sportok, az egészséges életmód, az egészség megőrzése iránt jelzi, hogy jelenleg is több sportágat támogat szövetségi, klub- és létesítményszinten. A biztosítótársaság 2010 óta a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), míg 2013-tól a Magyar Úszó Szövetség (MÚSZ) hivatalos biztosítója. Mindkét sportág nagy népszerűségnek örvend a hazai sportbarátok között, labdarúgóink mind a hazai, mind a külföldi klubok játékosaként tömegeket szögeznek a lelátókra és a televíziók képernyője elé. Úszóink között pedig olyan olimpiai, világ- és Európa-bajnok sportolókat tudhatunk, akiket példaképként tisztel az egész világ.

A Groupama Biztosító 2014-től hazánkban úttörőként, az ország legmodernebb, nemzetközi színvonalú technológiával épült szórakoztató komplexumának, a Groupama Arénának hivatalos névadó támogatója, amely kulturális és sportprogramok sokaságával várja a családokat és sportkedvelőket.

A létesítményszponzoráció, habár külföldön már nagy múltra tekint vissza, hazánkban még újdonságnak számít, melynek első képviselője a Groupama Biztosító a Ferencvárosi Torna Club stadionjának névadójaként. A komplexum abban is egyedülálló, hogy a hazai válogatott és barátságos mérkőzéseknek is otthont ad, így a Groupama Aréna gyepén kivívott győzelemmel jutott ki a magyar válogatott 44 év után a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokságra, de ugyanezen a pályán búcsúzott válogatottbéli szereplésétől Király Gábor, a nemzeti tizenegy legendás kapusa is. A Groupama Aréna azonban nemcsak a labdarúgás szentélye, hanem olyan szórakoztató események helyszínéül is szolgált már, mint az amerikai akrobatikus motorshow, a Nitro Circus. Idén koncerthelyszínként is debütált, és kiválóan vizsgázott, hiszen a Depeche Mode telt házas koncertet adott itt, s idén még Robbie Williams is érkezik turnékörútja egyik állomásaként.

A Groupama Biztosítónak, csakúgy, mint a Groupama Csoport többi tagjának, a sport kiemelt és példamutató értékeket képvisel. A sporttámogatás és a társadalmi felelősségvállalás olyan tevékenységek a biztosítótársaság kultúrájában, amelyek az anyavállalat által is megfogalmazott elvárások, ezért a számára elsődleges értékek népszerűsítését tűzte ki céljául, úgymint a sport támogatásán keresztül a prevenció, az egészséges életmódra való ösztönzés.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo