A marketing tanácsadásokon az ügyfelek részéről gyakran felmerül a kérdés, hogy „Melyik a legjobb marketing eszköz, melyiket használjuk?”. Még mindig vannak azok az ügynökségek, aki téves útra terelik az ügyfeleket és erre a kérdésre konok határozottsággal rávágnak egy eszközt.
Ez nagyon idejétmúlt és téves út, el is mondom miért.
Nem egy eszközben kell gondolkodnunk, hanem egy folyamatban, az egyes marketing eszközökkel vezetjük végig az úton az embereket az első kontaktustól a vásárlásig. Minden cég, termék és szolgáltatás más, ez azt jelenti, hogy mindig egyedi megoldásokban kell gondolkodni.
A 4 legnépszerűbb marketing eszköz a következő:
Google ads (adwords) kampány
Amikor egy ember indít egy keresést aGoogle-ban, akkor valamilyen probléma tudattal rendelkezik, például vásárolni szeretne egy terméket vagy keres egy szolgáltatást, információt gyűjt valamiről. Azaz aktív keresésben van, a „problémájára” keresi a megoldást! Ennekafényében érdemes a lehető legrelevánsabb oldalra navigálni. Ezzel az eszközzel meg is tehetjük, hisz pontosan meg tudjuk tervezni, hogy melyik kifejezés melyik oldalra navigálja az érdeklődőt. Így nagyon gyorsan és hatékonyan elő tudjuk segíteni, hogy releváns emberek látogassák a honlapunkat.
A facebookon böngészve az emberek passzív keresésben vannak, ezt figyelembe véve kell tervezni a rajta zajló kommunikációt is. Remek lehetőséget biztosít érdeklődés, kor, nem alapján való célzás. Nem utolsó sorban szofisztikált remarketing (aki járt az oldalunkon az kapja meg a hirdetésünket) célzásra is lehetőséget ad. Ezzel az eszközzel egy edukációs folyamaton is végig vezethetjük az látogatót, de egy katalógus kampánnyal a webáruházunk termékeit is személyre szabottan megmutathatjuk nekik. Erősen ajánlott kiaknázni az eszközben rejlő számtalan lehetőségeket!
E-mail kampányok
Hiba temetni ezt az eszközt, inkább érdemes átgondoltan használni. Egy megtervezett és automatizált e-mail marketing sokat tud segíteni. Használhatjuk információátadásra még a vásárlás előttösztönzőleg, de vásárlás után is megszólíthatjuk vele az érdeklődőt így szerepet kaphat upsale-ben, vagy a crosssaleben is, csak a fantáziánk szab határt a felhasználására. Fontos része lehet egy jól átgondolt értékesítési tölcsérnek az e-mail marketing.
Keresőoptimalizálás azaz SEO
Ez az eszközt lehet a legkevésbé kiszámítani, mivel a Google folyamatosan változtatja a keresési algoritmusait, ami meghatározza, hogy egy oldal milyen előkelő helyen szerepeljen a találati listájában. Ha sikerül találni egy olyan szakembert vagy céget, aki valóban eredményeket tud felmutatni, mindenképp megéri a befektetett energia és pénz. Érdemes vele foglalkozni, mivel egy hatékonyan keresőoptimalizált oldalra jelentős számú organikus látogató érkezhet. Aki innentől fogva bekerül a felépített értékesítési rendszerünkbe, aminek a végére a látogatóból vásárló vagy megrendelő lesz.
Egyik eszközt sem lehet a másik alá vagy felé rendelni, építsünk egy folyamatot, amiben az egyik marketing eszköz segíti a másikat.
Végszóként összefoglalva az eddigieket az a tanácsom, hogy tervezzük meg alaposan a marketing folyamatainkat, amennyire lehetőségünk van, minden eszköz eredményeit mérjük és ne féljünk tesztelni.
Nincs olyan módszer vagy eszköz, ami minden vállalkozás típusnál működik. Kerüljük azokat a marketing ügynökségeket, aki kizárólag egy marketingeszköz irányába terelnek bennünk csak azért, mert ők azzal foglalkoznak.
Azokat a cégeket érdemes keresni, amikor marketing kiszervezést tervezzük, akik a cégünk érdekeit helyezik előtérbe és meg is valósítják a kitalált marketingtervet.
A felsoroltakon kívül is van több olyan eszköz, ami hatékony és helye lehet egy ütős kampányban, sőt a felsoroltak is halmozottan több dologra képesek, mint amit leírtam.
Arra sarkallok mindenkit, hogy állítson fel egy vásárlói útvonalat (tölcsért) és a kiválasztott eszközök segítségével kísérje az ügyfeleket a meghatározott célig.
A cikk szerzője: Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa.