Forgalom a járvány árnyékában
A dm a járvánnyal sújtott gazdasági évben is növekedni tudott, és közel 122 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, mindezt a tavalyihoz közel azonos boltszám mellett. A vállalat stabilitása és dolgozóinak helytállása lehetővé tette, hogy a változó körülmények között is a vásárlók igényeit szem előtt tartva tudják kiszolgálni a szükségleteket, s szakértelmükkel segítsék az üzletbe betérőket. A dm a járványhelyzet kezdete óta alapvető higiéniai termékekkel segíti a járványügyi védekezést 263 üzletében. Mindvégig hitelesen, naprakészen tájékoztatták ügyfeleiket, kommunikációs anyagaikon a konszern egészében ugyanazzal a képi világgal közvetítették az egymásra figyelés felelősségének gondolatát. A dm számára a dolgozók és a vásárlók egészségvédelme az első, ezért fontos óvintézkedéseket vezettek be minden egységükben. A vállalat online shop-ja ugyancsak hozzájárult ahhoz, hogy a cég a jelen helyzetben is fejlődni tudjon.
Rugalmasság, szolidaritás, egymás iránti felelősség
A dm a járványhelyzet kezdete óta alapvető higiéniai termékekkel járul hozzá a vásárlók kiszolgálásához, segíti a járványügyi védekezést. Kiemelt hangsúlyt fektetnek a munkatársak és a vásárlók egészségvédelmére. Mindvégig prioritás volt a munkahelyi stabilitás biztosítása a kollégáknak, ezen felül októberben a dm Magyarország minden munkavállalója 50 000 forint értékű egyszeri hozzájárulást kapott munkája elismeréseként. A munkatársak a járvány idején megmutatták, hogy a szolidaritás és az egymásért vállalt felelősség az éles helyzetekben még erősebbé teszi a közösséget.
Tartós árak és dinamikusan fejlődő törzsvásárlói program
A dm zászlóshajója az active beauty törzsvásárlói program, jelenleg 1,2 millió regisztrált tagja van a közösségnek. A vásárlókat a drogéria több csatornán is megszólítja: az active beauty magazin print és online formája, valamint a hírlevelek és postai küldemények mellett egy megújult applikációval is meglepték a vásárlókat. A dm célja, hogy a felhasználóbarát programon keresztül még egyszerűbbé és szórakoztatóbbá tegyék a pontgyűjtést. Az első vásárlói visszajelzések egyértelműen kedvezőek. Az idei évben először Bónusz-napokkal készültek, és soha nem látott mértékű többszörös pont ajánlatot kínáltak egy héten keresztül minden törzsvásárlónak. Az első Bónusz-napok eredményei nagyon pozitívak voltak.
Az active beauty törzsvásárlói program megújítása óta már több mint két év telt el. A program mechanizmusát a vásárlók kedvelik, nemzetközi szinten a mutatószámok példaértékűek, az applikáció letöltésében is a legelső helyet foglalja el a hazai dm. Az active beauty program vizuális megjelenését színesebbé, megfoghatóbbá tették a PAYBACK nemzetközi kommunikációjából ismert figurák, a „Pontik” segítségével. A program fejlesztése nem áll meg, a következő évben is a vásárlói élményre helyezik a fő fókuszt.
A vállalat tovább erősíti Mindig megéri tartós ár stratégiáját is, a változó körülmények között még attraktívabbak a megbízható, a négy hónapon át biztosan nem emelkedő árak.
Digitális fejlődés, országhatáron átívelő szinergiák
Tovább erősödik a kapcsolat a digitális és hagyományos vásárlási formák között. A magyarországi webshop 2020 augusztusától az osztrák, német, cseh és szlovák rendszerrel azonos formára állt át, így a dm országhatárokon átívelően egységes arculattal és szolgáltatással van jelen az online térben, új lehetőségeket kínálva a vásárlóknak. A hazai online shop forgalma sokszorosára nőtt a járványhelyzet idején, ez ugyancsak rugalmasságot kívánt, és a folyamatok optimalizálását tette szükségessé. A webáruház a két évvel ezelőtti indulása óta erőteljesen fejlődik, már több mint 10.000 termék közül válogathatnak a látogatók, és további online exkluzív termékekkel várják a vásárlókat. A kosárérték egyre nő, a megrendelések száma megduplázódott. Újdonságként az active beauty alappontok és bizonyos extra pontok gyűjtésére is van lehetőség az online vásárlás során.
Tavasszal megújult a dm termékkínálata
A koronavírus-járvány okozta nehézségek nem állították meg a szortiment bővítését. A vásárlói visszajelzések egyértelműen megmutatták, hogy még több fenntartható termékkel szeretnének találkozni a boltokba betérők. Ez egybeesik a dm törekvéseivel, hiszen a drogéria évek óta elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így a termékpaletta eszerint is bővült. Új szolgáltatásként szeptembertől a dm üzleteiben zöld árcímkével teszik láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat. Széles termékkínálatunk mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretnék segíteni.